Formula 1 - Drive To Survive [Netflix]

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Re: Formula 1 - Drive To Survive [Netflix]

Indlæg af Rosenfeldt »

"Formula 1 - Drive To Survive - Season 2" kommer på Netflix den 28. Februar. Hell Yeah! :thumbup:
"nothing is stronger than the weakest part" ...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt at de har fået Ferrari og Mercedes med på vognen - så at sige. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Gad vide om der er ligeså meget access? Det var jo helt vildt med mængden af intern info, taktik og tænders gnidsel man fik adgang til.

Ferrari og Mercedes har jo utroligt meget marketings-/imagemæssigt på spil.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nok knap så meget åbenhed. Har lige set "Mercedes-afsnittet".

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Glæder mig til at få tid til en lang dag - den første var fænomenal. Og lydarbejdet på højt niveau - hvis man er til overdrivelse:).

Default avatar
Briannielsen79
Medlem

Indlæg af Briannielsen79 »

Skægt. Jeg er kæmpe F1 fan og har været til flere løb. Jeg fanges dog ikke rigtig af serien, desværre. Ved ikke hvorfor. Måske fordi det ikke er en overraskelse, de ting man ser.

Og jeg er slet ikke enig i, at der ikke er drama i toppen. Der er rigelig drama i at se Vettel, som den gamle ræv, der er enormt presset over, at LeClerc, som er den helt nye og unge kører, der har fået chancen i Ferrari og som rent faktisk sætter Vettel til vægs mere end ofte. Eller Verstappen vs Ricciardo i Redbull. Ricciardo blev nødt til at flytte til Renault, fordi han blev presset af Verstappen og at Redbull åbentlyst satsede på Verstappen som fremtidens mand på trods af, at de gang på gang har sagt noget andet. Eller teams der konstant beskylder hinanden for snyd. Osse i toppen. Ferrari tabte i en sag mod Mercedes sidste år f.eks og måtte lave deres bil om.

Men ja....jeg er osse træt af, at man ved, det er Hamilton, der vundet vm allerede inden, de går i gang. Han og Mercedes dominerer total. Penge = magt. Men det ser vi jo osse i fodbold. Barcelona og Real Madrid styrer generelt i Spanien. Juventus i Italien osv. Money talks. Jeg begyndte for nogle år siden at se det som, at Magnussen kører med om et B mesterskab. Det meldte han sjovt nok osse selv ud. Jeg føler, at man bliver nødt til at skelne imellem toppen, midten og bunden. Lige nu tilhører Haas bunden og man må kigge på, at deres konkurrenter er Williams pt. Lidt ligesom at visse fodboldklubber aldrig kommer i nærheden af et mesterskab og bare dét, at de med mellemrum på 5-10 år kan skabe et par gode resultater dom uafgjort mod de rigtig store hold må anses som værende en enorm bedrift. Ville jeg ønske, at der reelt var tale om et helt åbent F1 vm? Ja! Kommer det til at ske? Aldrig! De budgetlofter der skal implementeres er jo så latterlige, at de reelt set ikke får betydning, da de store hold blot omdirigerer omkostningerne. I forvejen bruger Hass f.eks ca 400 millioner. Mercedes og Ferrari bruger ca 1,2 milliarder. Redbull ca 1 milliard. Dem der har pengene hiver de bedste og de fleste ansatte. Meget simpelt. Men det kunne bestemt være interessant, hvis et budgetloft lå på 800 millioner og at der ikke var alle de her smuthuller i, hvor de kan gemme omkostningerne. Men det er jo præcis dét, som F1 hold er eksperter i. At se smuthullerne og udnytte det. F.eks er Mercedes’ styring til år SÅ latterlig avanceret, at kørerne kan hive/skubbe i rettet, så hjulenes vinkel mod asfalten ændrer sig helt afhængig af, om de kører ind i et sving eller kører ligeud. Det sparer på slidtage på dæk. De andre hold har indgivet klage. Nok mest Ferrari. Der er bare ikke noget at gøre i dette års reglement, som vist osse kommer til st gælde i 2021. Det var ikke meningen, men pga situationen pt, udsætter de næste års regelændringer. De store teams vil altid teste og finde smuthuller og det vil de også gøre med et budgetloft.

Men altså....lad os se på LeMan. Ikke for at tage noget fir den bedrift Tom K har præsenteret. Men ofte er der kun 6 biler, som stiller op i den serie. Det er jo heller ikke ligefrem mega mega spændende. Jeg forstår hvis Gene Haas snart trækker stikket. Det havde jeg bestemt også overvejet i hans situation. Han ødsler penge ud af lommen uden at der kommer specielt neget retur.

Nyt svar