Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af Smittefar »

Der er heldigvis så få smittede i DK, at risikoen i det offentlige rum er lille.

Desværre betyder det også, at mange danskere allerede har glemt de gode vaner fra foråret.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev: ons 15. jul 2020 07:23 Der er heldigvis så få smittede i DK, at risikoen i det offentlige rum er lille.

Desværre betyder det også, at mange danskere allerede har glemt de gode vaner fra foråret.
Ja jeg bliver mere og mere nervøs for at handle igen, jo flere der slækker med standarten, jo større kan smitterisikoen for alle andre blive.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: ons 15. jul 2020 09:04
Smittefar skrev: ons 15. jul 2020 07:23 Der er heldigvis så få smittede i DK, at risikoen i det offentlige rum er lille.

Desværre betyder det også, at mange danskere allerede har glemt de gode vaner fra foråret.
Ja jeg bliver mere og mere nervøs for at handle igen, jo flere der slækker med standarten, jo større kan smitterisikoen for alle andre blive.
Ja, det er noget hidsigt noget,..

https://www.dr.dk/nyheder/udland/leices ... v-over-min
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg tror det er svært at blive i denne tilstand af alarmberedskab. Isolation strider mod vores natur. Men vi skal selvfølgelig gøre hvad vi kan for at holde fokus.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

bryla skrev: tirs 14. jul 2020 18:48 Undrer mig over dette:
Ja det er vildt. Det må være noget i samme stil som Hathaway gør her, bare med sang - og dét undrer jeg mig over:

--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev: ons 15. jul 2020 00:30 - Blev du testet for antistoffer (eller positiv for covid-19) i forbindelse med at du var syg on/off i en måned eller mere, der flere måneder siden?
- Nogle har ikke symptomer.
- Søndag morgen er ~2½ døgn siden. Inkubationstiden er mig bekendt 2-14 dage.

Lad os iøvrigt antage, at der intet mørketal er i Danmark lige for tiden. Samtlige smittede bliver fundet igennem test. Så var der igår tirsdag under 300 smittede i Danmark. Jeg ved ikke om smittede tyskere, der bliver testet positive i Danmark, tæller med i statistikken eller ej.
Jeg blev ikke testet nej :-) ja, vi må vente og se. Jeg har det helt fint indtil videre.

Mht. Antagelsen, så holder den nok ikke længere, fordi man midlertidigt er stoppet med at teste ‘bredt’ (simpel tilfældig udvælgelse) i DK. Det er derfor jeg brokker mig sådan i corona-tråden.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg undrer mig over, at hakkebøf er blevet en så udbredt ret.

Billede


Det er da ellers en af de mest talentløse madopfindelser, der har set dagens lys. Den føles altid sååååå tung at komme igennem, og smagsoplevelsen ligger et stykke undere det middelmådige :roll:

Hvorfor støder man så tit ind i den? :?

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Den på dit billede ser lidt tør og sølle ud.

I min virkelighed er det en himmelsk oplevelse, hver gang min mor laver denne herlige ret.
Den ser bestemt heller ikke så kedsommelig ud . . .
Jeg spiser som regel liiiige lidt mere end jeg troede, fordi det smager svinsk godt.
:-P
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

tomcat skrev: tors 16. jul 2020 09:28 I min virkelighed er det en himmelsk oplevelse, ...
...Jeg spiser som regel liiiige lidt mere end jeg troede, fordi det smager svinsk godt.

Du er sikker på, du ikke forveksler med frikadeller her? :wink:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mr. Soundman skrev: tors 16. jul 2020 09:13 Jeg undrer mig over, at hakkebøf er blevet en så udbredt ret.

Billede


Det er da ellers en af de mest talentløse madopfindelser, der har set dagens lys. Den føles altid sååååå tung at komme igennem, og smagsoplevelsen ligger et stykke undere det middelmådige :roll:

Hvorfor støder man så tit ind i den? :?
Der skal altså være nogle grøntsager foruden bløde løg. Og så foretrækker jeg, for det meste, veganske bøffer. Det er ikke et ordentligt måltid, hvis der ikke er nogen grøntsager.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

En hakkedreng med kartofler og brunsovs siger jeg aldrig nej til.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Heller ikke mig - Der er en tendens til at skamstege hakkebøffer (nogen koger dem endda nærmest på anden), men hvis de er lavet ordentligt, er det himmelsk spise. Hakkebøf, bløde løg, rødbeder, en ikke alt for tung brun sovs og nye danske kartofler, så bliver det altså ikke meget bedre.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Man kan osse udvikle lidt på dem.
Jeg laver hakkebøffer med pebberkant, et helt hvidløg til i stedet bløde løg + grøn pebersauce (lavet af friske grønne madagascar peberkorn)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mr. Soundman skrev: tors 16. jul 2020 09:13 Jeg undrer mig over, at hakkebøf er blevet en så udbredt ret.

Billede


Det er da ellers en af de mest talentløse madopfindelser, der har set dagens lys. Den føles altid sååååå tung at komme igennem, og smagsoplevelsen ligger et stykke undere det middelmådige :roll:

Hvorfor støder man så tit ind i den? :?
Det kan godt være godt - det skal bare være lavet ordenligt (fra 13:45 og så hopper det lidt rundt derfra):

https://www.dr.dk/drtv/se/spise-med-pri ... sen_163713
--
Robert

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Smid tørede kantareller på panden i olie. Og steg dem godt sammen med løgene og krydderier. For fanden det smager godt. Ren snack. Det smager næsten lige så godt som flæskesvær. :-D

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Mr. Soundman skrev: tors 16. jul 2020 09:54
tomcat skrev: tors 16. jul 2020 09:28 I min virkelighed er det en himmelsk oplevelse, ...
...Jeg spiser som regel liiiige lidt mere end jeg troede, fordi det smager svinsk godt.

Du er sikker på, du ikke forveksler med frikadeller her? :wink:
Min mors frikadeller er helt klart sølv-vinder hos mig, af hendes retter til aftensmad.
Mums!
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

tomcat skrev: fre 17. jul 2020 07:16
Mr. Soundman skrev: tors 16. jul 2020 09:54
tomcat skrev: tors 16. jul 2020 09:28 I min virkelighed er det en himmelsk oplevelse, ...
...Jeg spiser som regel liiiige lidt mere end jeg troede, fordi det smager svinsk godt.

Du er sikker på, du ikke forveksler med frikadeller her? :wink:
Min mors frikadeller er helt klart sølv-vinder hos mig, af hendes retter til aftensmad.
Mums!
Ja med brun sovs og kartofler som har noget sug :)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Kimex skrev: fre 17. jul 2020 11:32
tomcat skrev: fre 17. jul 2020 07:16
Mr. Soundman skrev: tors 16. jul 2020 09:54


Du er sikker på, du ikke forveksler med frikadeller her? :wink:
Min mors frikadeller er helt klart sølv-vinder hos mig, af hendes retter til aftensmad.
Mums!
Ja med brun sovs og kartofler som har noget sug :)
:thumbup:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Klassikeren, hunde der ikke vil slippe bolden :-)

/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det er lidt morsomt som flygtning i Norge, at diskutere med sin familie i DK omkring afstande. Min fætter brokker sig over han skal køre fra KBH til Herning "Der er jo meega langt til Herning"..

Og for mig virker det jo som et luksus problem når jeg oftest kører over 1000 km hver gang jeg tager hjem til kongeriet :-D DK er et ret lille land, og vejnettet er fantastisk. Der er absolut ikke noget at brokke sig over :-P

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Undrer mig over at jeg finder det bedste tower fra Corsair jeg kan finde: Corsair Crystal 570X RGB Midi Tower, og så larmer de medfølgende blæsere helt sindssygt :shock:

Det er nærmest som om den genererer hyletone (dog ikke så skarp/høj) i stedet for det "brum" der kommer fra mange andre blæsere. Ville da tro at Corsair havde forstand på at lave blæsere, men de her blæsere er jo nærmest designet til at larme? Er det planned obsolenve? :lol:

Ps. Optagelsen er baggrunds støjen når maskinen bliver sat til at arbejde nær max kapacitet. Det larmer heldigvis ikke så meget ellers. Desværre arbejder den bare uafbrudt disse dage.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Noctua har en god oversigt over hvad deres larmer. De er ikke billige.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev: tors 6. aug 2020 22:57 Noctua har en god oversigt over hvad deres larmer. De er ikke billige.
Jeg har desværre bare en enkelt Noctua i maskinen...... De er ikke på lager nogen steder i Norge lige pt. :|

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg undres over en langsommere/hurtigere funktion på Netflix:
https://nyheder.tv2.dk/2020-08-06-ny-fu ... e-ser-ud-i

Så lad dog vær med at se lortet, hvis ikke du gider se det.

Forestil jer lige lyd og musikarbejde, klip pacing, flot stemningsskabende kameraarbejde, butchered til døde i 1½x hastighed. :luny:
Jeg forstår godt argumentet til hørehæmmede/folk der skal bruge mere tid til eksempelvis at læse tekster

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Mr. Soundman skrev: tors 16. jul 2020 09:13 Jeg undrer mig over, at hakkebøf er blevet en så udbredt ret.

Billede


Det er da ellers en af de mest talentløse madopfindelser, der har set dagens lys. Den føles altid sååååå tung at komme igennem, og smagsoplevelsen ligger et stykke undere det middelmådige :roll:

Hvorfor støder man så tit ind i den? :?
hvis retten ser ud som på billedet gad jeg heller ikke spise det

Nyt svar