Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af Kimex »

david mondrup skrev:
OK, hvad er der lige med det her opslag? Det er et screenshot af en andens opslag, det er en joke som mange andre også har lavet, og af en eller anden grund er det helt klart det mest delte opslag jeg nogensinde har haft. Vi nærmer os de 1000 delinger - jeg har aldrig oplevet noget lignende på min facebookside ... der er et eller andet med FBs algoritme jeg ikke helt kan gennemskue her ...
God pointe i dette opslag. Stemmer man på Nye Borgerlige eller Stram Kurs, kan man jo, alligevel, næppe udfylde en stemmeseddel som, ikke, erklæres ugyldig. :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

@David jeg har lige nappet den, håber det er ok :-)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:@David jeg har lige nappet den, håber det er ok :-)
Selvfølgelig. Jeg har selv stjålet den. Den, jeg snuppede den fra, ville dog helst forblive anonym, for ikke at påkalde sig negativ opmærksomhed fra det yderste højre. Så derfor er vedkommende ikke krediteret i mit opslag.

Men opslaget er der selvfølgelig for at blive brugt, så tag endelig løs. Min undren går udelukkende på, at lige præcis dét her opslag er blevet så populært.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er god humor.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg fik også en griner ,.. der skal nok være nogle der tager tricket til sig :-)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg havde en chef for mange år siden, der elskede at spørge folk, hvad de ville stemme. Når de så fortalte det - og hvis de var "på den anden fløj" - så foreslog han altid, at da han havde tænkt sig at stemme det modsatte, så kunne de begge bare lade være med at stemme og dermed udligne hinanden.

Den aftale lavede han med en hel del. :dollargrin:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det gør oprigtigt ondt at læse, havde hørt om det, samt korruptionen, osv, men ikke HVOR slemt det faktisk er !!!

Undrer mig over at det kan komme helt derud, uden at der hankes op i tingene internt, samt almindelig samvittighed og ansvar træder i karakter

Nu skal der så tilføres penge fra rigs-fællesskabet ,... ud over den normale pengestrøm forstås

Har desværre en fornemmelse af at det ikke er penge der er løsningen

Hvor er det bare trist:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/hvert ... ra-mette-f
Cirka hvert tredje barn født i Grønland 1990'erne har haft en barndom med alkoholiserede forældre og vold i hjemmet, viser tal fra Statens Institut for Folkesundhed offentliggjort i maj.
Hvert femte barn har været udsat for seksuelle overgreb.
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Apropos betale for at gøre noget - modsat at blive betalt for at gøre noget.

For nylig havde jeg denne samtale:

Velmenende bekendt: "Du er begyndt at løbe?"

Jeg: "Øh ja ?!"

Velmenende bekendt: "Vil du med at løbe [indsæt valgfrit motionsløb]"

Jeg: "Tjoo ... øhh"

Velmenende bekendt: "Der er to distancer at vælge imellem ..."

Jeg: "Puhh ... jeg ved ikke lige ..."

Velmenende bekendt: "Det koster kun [indsæt 3-cifret beløb!"

Jeg: "Skal jeg betale for at løbe??"

:-D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

SustainerPlayer skrev:Velmenende bekendt: "Det koster kun [indsæt 3-cifret beløb!"

Jeg: "Skal jeg betale for at løbe??"

:-D
Jeg løber halvmaraton på søndag. Det koster mig 500 kr (så vidt jeg husker - det er nogle måneder siden jeg betalte). Det er jo deltagelse i et offentligt arrangement, så det har jeg det sådan set meget godt med.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Folk der samles for at løbe brænder jo latterligt meget energi af til ingen verdens nytte, og sådan som de sveder er det jo global opvarmning, og alt det ekstra væskeindtag spilder jo en masse kostbart drikkevand.. Det skulle forbydes! hehe
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Troede ellers Gibson havde ændret sig med ny CEO og det hele. Men de taber stadig sutten, når de skal kommunikere ...

Gibson | Play Authentic


:roll:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nu har jeg ikke set den, men det er jo med Mark, så det må da være bedre
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SustainerPlayer skrev:Troede ellers Gibson havde ændret sig med ny CEO og det hele. Men de taber stadig sutten, når de skal kommunikere ...

Gibson | Play Authentic


:roll:
Nå - de hev den ned. :-D

Men Leon Todd har også en mening om den.

Don't Play Authentic

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Forleden var jeg nødsaget til at google 3x34's telefonnummer da jeg ikke kendte de 2 sidste (eller første?) cifre. :-D

Hvorfor faen hedder de 3x34 når det er 4x34 man skal ringe? Røvhuller.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AvS skrev:Forleden var jeg nødsaget til at google 3x34's telefonnummer da jeg ikke kendte de 2 sidste (eller første?) cifre. :-D

Hvorfor faen hedder de 3x34 når det er 4x34 man skal ringe? Røvhuller.
Nok fordi at de blev skabt længe før man kunne ringe 34 "foran" et nummer.

https://3x34.dk/historie

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Klart. Vidste ikke de havde eksisteret så længe.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg undrer mig over, hvad der foregår inde i hovedet på mennesker, der kan finde på at klatre op ad flere hundrede meter høje nærmest lodrette klippevægge uden nogen som helst form for faldsikring.

Der var en spændende udsendelse om sådan en person i går aftes på DR2.

Jeg synes især programmet var interessant i og med, at der var en del fokus på, hvilke tanker klatreren gjorde sig om risikoen for en dødsulykke og ligeledes hvilke tanker kæresten og andre klatrevenner gjorde sig om dette. Han fik til og med scannet sin hjerne for at se, om der skulle være noget galt deroppe. Hjernen som sådan viste sig at se normal ud, men der var dog et område af havns hjerne, hvor aktiviteten var væsentlig lavere end hos en gennemsnitsperson.

Jeg har i mange år haft den opfattelse, at typer, der klatrer så farligt som ham, ikke rigtigt forstår risikoen og på en eller anden naiv måde føler sig udødelige. Programmet i går aftes udfordrede dog denne opfattelse. Både hovedpersonen samt andre klatrere i programmet lod til at være meget bevidste omkring den livsfare, de udsætter sig selv for. De er åbenbart meget bevidste om det, men vælger så alligevel at gøre det, fordi klatringen på en eller anden måde betyder så meget for dem, at det er værd at sætte livet på spil for. Og for hovedpersonen var det vigtigt at gøre det uden faldsikring, selvom han kunne have benyttet det.

Hvis man nu skulle sammenligne sådan en klatrers passion med f.eks. en lydmaskinists passion - gad vide, hvor mange her på LM, der så ville fortsætte sit lydnørderi, hvis det efter al sandsynlighed ville inderbære, at man ville dø ret ung af det :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Aladdin traileren med dansk tale og engelsk musik...

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:Aladdin traileren med dansk tale og engelsk musik...

Måske de ikke har nået at få indspillet numrene på dansk endnu til denne version?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mr. Soundman skrev:Jeg undrer mig over, hvad der foregår inde i hovedet på mennesker, der kan finde på at klatre op ad flere hundrede meter høje nærmest lodrette klippevægge uden nogen som helst form for faldsikring.

Der var en spændende udsendelse om sådan en person i går aftes på DR2.

Jeg synes især programmet var interessant i og med, at der var en del fokus på, hvilke tanker klatreren gjorde sig om risikoen for en dødsulykke og ligeledes hvilke tanker kæresten og andre klatrevenner gjorde sig om dette. Han fik til og med scannet sin hjerne for at se, om der skulle være noget galt deroppe. Hjernen som sådan viste sig at se normal ud, men der var dog et område af havns hjerne, hvor aktiviteten var væsentlig lavere end hos en gennemsnitsperson.

Jeg har i mange år haft den opfattelse, at typer, der klatrer så farligt som ham, ikke rigtigt forstår risikoen og på en eller anden naiv måde føler sig udødelige. Programmet i går aftes udfordrede dog denne opfattelse. Både hovedpersonen samt andre klatrere i programmet lod til at være meget bevidste omkring den livsfare, de udsætter sig selv for. De er åbenbart meget bevidste om det, men vælger så alligevel at gøre det, fordi klatringen på en eller anden måde betyder så meget for dem, at det er værd at sætte livet på spil for. Og for hovedpersonen var det vigtigt at gøre det uden faldsikring, selvom han kunne have benyttet det.

Hvis man nu skulle sammenligne sådan en klatrers passion med f.eks. en lydmaskinists passion - gad vide, hvor mange her på LM, der så ville fortsætte sit lydnørderi, hvis det efter al sandsynlighed ville inderbære, at man ville dø ret ung af det :)
Sorry jeg ikke får læst din lille mur af tekst nu. Bare en kort bemærkning om at Free Solo er en fed dokumentar-film. Så den på Nat Geo lidt tid efter den havde vundet til årets Oscars.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Flødehavarti (ja, ja jeg ved godt det ikke er en rigtig havarti).

Men konen og undertegnede holder nu af et stykke rugbrød eller et knækbrød med det på.

Men generelt kan man kun købe små 300-400 grams gnallinge herhjemme.

Så var jeg tilfældigvis i en ICA i Sverige i går og ser, at de har "Hushållsost" som ganske rigtigt er det vi kalder flødehavarti. Og det i dejligt store stykker på omkring 2,2 kg.

Og så er det f*cking Arla, der laver dem?
IMG_3767.jpg
Kan vi lige få dem i handlen her i DK tak?

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

En rigtig flødehavarti er altså 38%....

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

MarkBass skrev:En rigtig flødehavarti er altså 38%....
Tjaa - jeg har hørt en håndfuld mærkværdige udsagn. En ostehandler udtalte "Det er ikke en ost", da jeg spurgte om muligheden for at købe den i større portioner.

Anyways. Denne "Hushållsost" serveret på et par Frokost Fullkorn med lidt sennep på smager ganske fint for mig. Og så er den grund mere til at stoppe forbi ICA, når man alligevel er over broen.
IMG_3771.jpg

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

:) Ser godt ud

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

SustainerPlayer skrev:... Anyways. Denne "Hushållsost" serveret på et par Frokost Fullkorn med lidt sennep på smager ganske fint for mig. Og så er den grund mere til at stoppe forbi ICA, når man alligevel er over broen.
Sådan en knækker m/ost, er altså lækkert ud på aftenen! :-D

Nyt svar