Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev:
Hun har aldrig haft nogen intention om at skjule sit fødenavn eller etnicitet. Det er også lidt svært med det udseende ;-)
Ok - kender en bare nogle med etnisk baggrund, der tidligere ... eller faktisk stadigvæk ... kalder sig "danske" navne for at få bedre behandling i offentlige systemer, mulighed for at komme til jobsamtale osv.

Deres udseende stemmer så heller ikke nødvendigvis overens med det udtryk.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Right, det er ærgeligt, men forståeligt med disse krumspring.

Og jeg ved jo heller ikke om der lå et latent assimilationssønske bag.

På den anden side, så kan der også i visse tilfælde være noget sympatisk i at skifte navn, når man ankommer til et nyt land: netop tydeligt eksternt signal om viljen til assimilation.

Jeg mener dog ikke, at assimilation er nødvendigt for at kunne bo succesfuldt i et andet land. Så længe man respekterer alm. fornuftig lovgivnig og ikke er en sharia-tosse eller lign., så må (bør) folk da holde fast i lige præcis den kultur de vil.

Det kan også blive lige lidt for leverpostej det hele.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Der kan man bare se. Så blev jeg det klogere :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

56169699_10218096926872380_8920551261661560832_n.jpg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:
56169699_10218096926872380_8920551261661560832_n.jpg
En syg afviger :-)
/Dub

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har læst at en lastbil med sennepsgas er væltet på fyn. Hvad bruger man sennepsgas til i dag, i Danmark?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

AvS skrev:Har læst at en lastbil med sennepsgas er væltet på fyn. Hvad bruger man sennepsgas til i dag, i Danmark?
Som en ingrediens i visse former for kemoterapi.

Desuden bruges det i skabelsen af smertestillende medicin.

På vej mod en medicinalfabrik?

Lyder alligevel vildt med en hel lastbilfuld... nogen der har en mere detaljeret eller anden forklaring?

Edit: https://ing.dk/artikel/lastbil-spilder- ... vej-225066

Professoren understøtter begge mine eksempler, så det må være en sandsynlig forklaring.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har en kollega der har arbejdet med fysik, han siger at de opfandt det på på krigens tid, og tyskerne brugte det ikke i håb om at modstanderen heller ikke ville bruge det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev:
AvS skrev:Har læst at en lastbil med sennepsgas er væltet på fyn. Hvad bruger man sennepsgas til i dag, i Danmark?
Som en ingrediens i visse former for kemoterapi.

Desuden bruges det i skabelsen af smertestillende medicin.

På vej mod en medicinalfabrik?

Lyder alligevel vildt med en hel lastbilfuld... nogen der har en mere detaljeret eller anden forklaring?

Edit: https://ing.dk/artikel/lastbil-spilder- ... vej-225066

Professoren understøtter begge mine eksempler, så det må være en sandsynlig forklaring.

Ikke sennepsgas

https://www.dr.dk/nyheder/viden/teknolo ... e-motorvej
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Da jeg i morges cyklede til arbejde, bemærkede jeg to krager som havde slået sig ned på den 4 sporrede hovedvej i morgen trafikken.
Nogle havde smidt noget spiseligt ud af vinduet. For mig så det ud som om den ene krage holdt øje med trafikken, mens den anden holdt øje med biler. Og det indebærer vel også at den som spiser først efterlader noget til den som holder øje, for derefter selv at holde øje med biler . Og at den som holder øje først forventer det.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

https://abcnews.go.com/Technology/alexa ... d=62331191

"It's not just Alexa listening when you talk to her.
Sometimes there's Amazon workers tuning in as well, the company confirmed on Thursday.
Amazon workers around the world listen in to help make its artificial intelligence, aka Alexa, smarter, the company said."

Jeg undrer mig over, at folk frivilligt bruger denne form for teknologi i deres hjem. Og for en god ordens skyld så er det møntet på alle slige produkter fra alle firmaer.

Selv George Orwell havde ikke fantasi nok til at forestille sig den udvikling. :-P

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Noget jeg undrer mig over; hvordan kan det være, at man betaler ekstra for at få lov at være blandt de første der går ombord i et fly? Hvad er attraktionen ved det? At sidde endnu længere i ukomfortable flysæder med for lidt benplads, mens man venter på både de øvrige passagerer og på take off?

Jeg flyver til England i morgen for at besøge min kæreste, og skal være der i en uge, så jeg har tilkøbt ekstra bagage, og med i det køb følger også priority boarding, hvilket betyder at jeg kan være blandt de første om bord. Men jeg tvivler på at jeg kommer til at benytte mig af det.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er da ekstra surt hvis man sidder i midten af rækken og skal op at stå 2 gange, fordi de andre på rækken kommer senere...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Det er da ekstra surt hvis man sidder i midten af rækken og skal op at stå 2 gange, fordi de andre på rækken kommer senere...
Det gør det i hvert fald meget sværere at opnå en blodprop i benene med al den motion.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det har jeg nu ikke det store problem med. Hellere det, end at sidde og glo i en halv time mens flyet fyldes.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

david mondrup skrev:Noget jeg undrer mig over; hvordan kan det være, at man betaler ekstra for at få lov at være blandt de første der går ombord i et fly? Hvad er attraktionen ved det? At sidde endnu længere i ukomfortable flysæder med for lidt benplads, mens man venter på både de øvrige passagerer og på take off?
Jeg forstår heller ikke, hvad de mange ekstra penge til en 1.klasse DSB-billet går til... Nogle gange er et lille stykke chocolade det eneste ekstra man får + en vandflaske eller en tår kaffe :roll:

Mht. første klasse på flyver, så tror jeg det er noget, der sikkert har givet mening engang for længe siden... forholdene for flyrejsende har jo ændret sig ganske betydeligt igennem tiderne. Og så er der vel bare gået "brobyggeri" i den: Når man bygger broer, så har man jo gerne en år-række, hvor bilister skal betale når de kører over, for broen skal jo finansieres. Men når alle pengene er kommert hjem, så er der en grådig type der indser, at folk jo gerne fortsætter med at betale for at køre over, og så lader man dem bare blive ved med det. Sådan tror jeg også det er med første klasse på fly og i DSB-tog: Det er for længst holdt op med at give logisk mening for forbrugeren, men mennesket er jo desværre et vanedyr, og her er der nogen der ser sit snit til at udnytte dem, ved at lade dem fortsætte vanen med at betale ekstra for noget, som egentlig ikke længere burde koste så meget.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

En anstrengende trommeslager, til noget i forvejen anstrengende "musik", eller er jeg bare gammel og gnaven ? :-)

Kender ikke historien bag, måske har nogen puttet noget i hendes drink, måske tager hun pis på de andre, på det røvsyge gig, eller hele situationen

/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Haha

Leder tankerne hen på den her:


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Zoologisk Museum - København. Lørdag 4. maj 2019:
IMG_3533.jpg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tidligt at tease for julekalender... :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nogen der ved hvor man skal møde op om morgenen, for at få gratis morgenmad inklusiv en valg-flyer i disse dage?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det plejer at være den anden vej rundt :-D altså at partierne opsøger vælgerne?

Evt. Find et parti’s hjemmeside og se hvad de har på menuen?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Gratis mad, er vel gratis mad, uanset hvad :-)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

En stemme for en god brunch. Det er vel ok.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Nogle toiletkyndige tilstede? Da jeg kom hjem i dag, så stank der af kloak i min lejlighed. Kiggede på badeværelset og kunne se at vandlåsen til mit toilet var komplet drænet for vand. Det har jeg aldrig oplevet før. Hvordan er det lige sådan noget sker?

Nyt svar