Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af Hald »

Mike-air skrev: ons 20. maj 2020 11:50 kong gullerod = lad denne stå åben, et hint er at det er en person på lydmaskinen der har haft denne titel på et tidspunkt :-D
Man kan få et hint mere ved at kigge Holgers Blog side 70 igennem.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev: ons 20. maj 2020 12:01
Mike-air skrev: ons 20. maj 2020 11:50 kong gullerod = lad denne stå åben, et hint er at det er en person på lydmaskinen der har haft denne titel på et tidspunkt :-D
Man kan få et hint mere ved at kigge Holgers Blog side 70 igennem.
Anonymous skrev:Kong Gulerod.... hm, det lyder godt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: ons 20. maj 2020 11:50
DUBTEMPLE skrev: ons 20. maj 2020 11:07
Mike-air skrev: ons 20. maj 2020 10:55 Burde denne gang ikke mødes over en øl hos kong gullerod? Jeg siger det bare :-)
Pass, gir ingen mening, men det er sikkert mig der er tung :luny:

På den anden side, dette er jo tråden hvor man netop kan undre sig :lol:
gang = en gruppe af mennesker, ofte set i kriminelle miljøer

kong gullerod = lad denne stå åben, et hint er at det er en person på lydmaskinen der har haft denne titel på et tidspunkt :-D
Ahhhhh

Tak for at tage dig tid til skovens langsomme dyr :-)

Grundet sætning læste jeg ikke "gang" som gruppe

Kong Gulerod har jeg måttet tage på search, den er gået helt hen over hovedet før, havde aldrig set dette :-)

Tror ikke Sustainer kommer til sådanne, selv er jeg ret introvert, og føler mig jævnligt utilpas når der er mere end en håndfuld mennesker, især hvis det er sådan lidt fest eller receptions-agtigt. Fravælger også næsten alle store familie-sammenkomster

Men ved godt at der også er åbent for os med kun lille angagement og skills i branchen, hvilket er generøst og ikke spor "kong gullerod" :thumbup:

Man skal aldrig sige aldrig :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: ons 20. maj 2020 12:25
Ahhhhh

Tak for at tage dig tid til skovens langsomme dyr :-)

Grundet sætning læste jeg ikke "gang" som gruppe

Kong Gulerod har jeg måttet tage på search, den er gået helt hen over hovedet før, havde aldrig set dette :-)

Tror ikke Sustainer kommer til sådanne, selv er jeg ret introvert, og føler mig jævnligt utilpas når der er mere end en håndfuld mennesker, især hvis det er sådan lidt fest eller receptions-agtigt. Fravælger også næsten alle store familie-sammenkomster

Men ved godt at der også er åbent for os med kun lille angagement og skills i branchen, hvilket er generøst og ikke spor "kong gullerod" :thumbup:

Man skal aldrig sige aldrig :-)
Samme her. Men jeg har kun positive ting at sige om grillfesten. Det var super hyggeligt sidst.

Hvis de åbner grænsen gør jeg alt hvad kan for at deltage i år :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kan også kun snakke varmt for grillfesten, der er alle slags, både dem der lever af det, og dem der snuser til det som hobby.
Er vejret til det kan man spille lidt petanque udenfor, eller måske bare sidde og lytte med mens andre snakker hvis man ikke lige har mod på at starte en samtale op. Det er en meget rar atmosfære at være i, og jeg tager oftest tidligere hjem fra fester end Lydmaskinens grillparty.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Billede

Undrer mig over det her hyggelige koncept; altså.. et lille bassin hvor man kan få kølet fødder og bajere ned..

Fødder.... og bajere....

Det er i grunden lidt mærkeligt de ikke studser over den kombination. Og jeg sidder nu og undres om jeg selv har drukket bajere fra sådan et soppebasin... :oops: Det har jeg desværre nok.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Der er nu intet som fodsvamp i munden. :love:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har trængt som i virkelig trængt til at blive klippet i nok 3 måneder.
Nu kan jeg nærmest ikke genkende mit ansigt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: søn 7. jun 2020 22:41 Har trængt som i virkelig trængt til at blive klippet i nok 3 måneder.
Nu kan jeg nærmest ikke genkende mit ansigt.
Så udnyt det til noget kreativt !!!
Vedhæftede filer
æ.jpg
æ.jpg (30.6 KiB) Vist 742 gange
g.jpg
g.jpg (37.39 KiB) Vist 743 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Haha, sorry. Jeg skulle måske ha' præciseret at jeg langt om længe var blevet klippet. Fra 5-10(?) cm hår til ~9mm.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Observation: I DK er det næsten udelukkende 50+ segmentet der kører tesla, og oftest model S versioner fra før 2016 (pre facelift) 🤔

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

https://www.bt.dk/udland/sag-om-8-aarig ... i-faengsel :doh:

Var det ikke Schweizerne som opfandt hullerne i ost ?

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg har fuldt en del med i Madeleine Mccann sagen. Faldt over denne video, med Danie Krügel, som Madeleines far hyrede til at hjælpe med at finde hende. Han har opfundet en maskine som, via kvantefysisk sammenfiltring, kan finde personer. Det synes jeg lyd rimeligt vanvittigt og charlatanagtig. Jeg fandt denne video med ham i går, hvor han demonstrer sin dims:



Hans demonstration begynder ca. 2:30 inde. Han sidder jo tydeligvis og vipper bordet, så at pilen peger i den retning han ønsker! Er han mentalt forstyrret? Tror han at folk som ser videoen ikke kan se hvad der foregår? Er han selv overbevist om at det han laver er rigtigt? Jeg forstår slet ikke hvad der driver den slags mennesker.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

AvS skrev: lør 13. jun 2020 20:14 Jeg har fuldt en del med i Madeleine Mccann sagen. Faldt over denne video, med Danie Krügel, som Madeleines far hyrede til at hjælpe med at finde hende. Han har opfundet en maskine som, via kvantefysisk sammenfiltring, kan finde personer. Det synes jeg lyd rimeligt vanvittigt og charlatanagtig. Jeg fandt denne video med ham i går, hvor han demonstrer sin dims:



Hans demonstration begynder ca. 2:30 inde. Han sidder jo tydeligvis og vipper bordet, så at pilen peger i den retning han ønsker! Er han mentalt forstyrret? Tror han at folk som ser videoen ikke kan se hvad der foregår? Er han selv overbevist om at det han laver er rigtigt? Jeg forstår slet ikke hvad der driver den slags mennesker.
Tror han er mentalt forstyrret,

Han fabler om Jesus, men intet er vel mere fjent fra Jesus end det der obscure trolddoms-agtige hokus pokus :lol:

Faktisk er det lidt sørgeligt at et menneske kan nå dertil hvor han er endt :(

Undrer mig over at nogen overhovedet hyrer den slags

Kan forstå at han heller ikke leverede brugbare resultater
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev: man 8. jun 2020 01:17 Haha, sorry. Jeg skulle måske ha' præciseret at jeg langt om længe var blevet klippet. Fra 5-10(?) cm hår til ~9mm.
Så røg 8 ugers tæt på utæmmet skægvækst også. Nu er det lidt lettere at kende sig selv.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: tirs 16. jun 2020 00:49
Christoffer I. N. skrev: man 8. jun 2020 01:17 Haha, sorry. Jeg skulle måske ha' præciseret at jeg langt om længe var blevet klippet. Fra 5-10(?) cm hår til ~9mm.
Så røg 8 ugers tæt på utæmmet skægvækst også. Nu er det lidt lettere at kende sig selv.
:)

Bruger sådan en maskine, det har jeg gjort ca 30 år, det hår der er tilbage på hovedet klippes ned til 3mm

Skæget er lidt hippie-agtigt og får lov at vokse til 6-12mm

Så ingen corona-problemer, og tusindvis af kroner sparet hos frisøren over tid :)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Da jeg var vel omkring 12 år, gik jeg til den med en saks i SFO'en, uden et spejl iøvrigt, med det resultat at min mor stod og småtudede da hun så mig i døren, da jeg kom hjem den dag. Fra der var det slut den med klassiske "hytte-frisure" og er blevet maskin-klippet lige siden. Der gik vel et par år med at gå til frisør med det, men så købte vi vores egen klipper.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg har brugt hår klipperen i snart 20 år. Alle raske drenge er plyssede :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

https://videnskab.dk/naturvidenskab/det ... oner-siger
Vi har antaget, at intelligent liv vil udvikle sig på andre planeter, på samme måde som det har gjort det på Jorden
Hmm...?
Senest rettet af mediumaevum fre 19. jun 2020 08:57, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev: tirs 16. jun 2020 17:04 Jeg har brugt hår klipperen i snart 20 år. Alle raske drenge er plyssede :)
Endu engang skærer du igennem med god og klar tale Kimex !!!

Jeg kunne ikke selv have udtrykt det bedre :)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Når der står en skål med lakridskonfekt ryger de brune altid først, alle vil helst have de brune,...

Hvorfor er det så svært at producere en pose KUN med brune, når det nu er det folk vil have ???

SUK

:(
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: tirs 16. jun 2020 21:29 https://videnskab.dk/naturvidenskab/det ... oner-siger
Vi har antaget, at intelligent liv vil udvikle sig på andre planeter, på samme måde som det har gjort det på Jorden
Hmm...?

Jeg fik lige lyst til at læse hele artiklen.

Og så klikkede jeg mig videre til en artikel mere, som jeg også læste:
https://videnskab.dk/naturvidenskab/evo ... -universet

Det er da egentlig sjovt, så milevid forskel der er på forskeres vurderinger af forekomsten af intelligent liv andre steder i universet... Ifølge den første artikel er der sandsynligvis intelligent liv med ekstraterrestrisk kommunikationsformåen ca. 36 andre steder i vores galakse... Men ifølge den anden artikel er det meget tvivlsomt, om der overhovedet findes intelligent liv noget som helst andet sted i hele universet :?

Det er et superinteressant emne - men sagen er nok den, at menneskets grundlaget for at vurdere de her ting stadig bare er lidt for spinkelt. Det er dog fint, at der arbejdes i det, og det skal blive spændende at se, om de finder ud af noget væsentligt i min levetid. Jeg krydser fingre.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Fermis paradoks. :)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har funderet over et af de allerstørste spørgsmål i livet: Hvad er egentligt forskellen på en skammel og en taburet? Tror nok at en skammel godt kan have trin, men det kan en taburet ikke. Eller er det blot to forskellige ord for det samme? Synes skammel har noget enten nordisk eller germansk over sig, mens taburet godt kunne være af latin oprindelse.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

God ting at undre sig over! Jeg ville umiddelbart sige at en taburet også kan have et trin, udover at sådan en taburet ville se mærkelig ud for dem inde på Borgen, når man taler om at taburetten vakler under dem (eller hvad man nu siger om dem...)

Nyt svar