Hvilke film/serier har du set for nyligt?
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Re: Hvilke film/serier har du set for nyligt?
Ja jeg tænkte også på Holger billede i studiet. Så traileren i går, tænker måske at ville starte på den. Det er ikke mange nye serier på IMDb der har 7,5/10 points
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -
Jeg tror nok jeg postede en kommentar eller to da jeg så den første gang, så det her er lidt en form for spam/propaganda:
Apollo 11 filmen:
Er du rigtig rumnørd så bør du først og fremmest se apollo 11 filmen (scott forklarer hvorfor), dernæst bør du subscribe til hans youtube kanal, fordi han jævnligt opdaterer omkring de vigtigste rum-begivenheder i øjeblikket.
Goes without saying at den fik 10/10 herfra^^ og jeg glæder mig sygt til at gense den i så høj kvalitet jeg kan komme til.
Apollo 11 filmen:
Er du rigtig rumnørd så bør du først og fremmest se apollo 11 filmen (scott forklarer hvorfor), dernæst bør du subscribe til hans youtube kanal, fordi han jævnligt opdaterer omkring de vigtigste rum-begivenheder i øjeblikket.
Goes without saying at den fik 10/10 herfra^^ og jeg glæder mig sygt til at gense den i så høj kvalitet jeg kan komme til.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Den seneste måneds filmfangst:
The Hustle (2019): https://www.imdb.com/title/tt1298644/
Jeg var fint underholdt, men man skal nok ikke forvente det vilde.
Unsane (2018): https://www.imdb.com/title/tt7153766/
Godt at der var lidt snak om den herinde iforvejen, ellers havde jeg nok ikke givet den en chance. Ganske fed og lidt creepy.
Håber dog ikke internet-rygterne om, at David Wilder Savage skulle være et dæk-navn for Thomas Newman, er sande, da det var virkelig kedelig og ligegyldig blipblop trommemaskine musik. Det er nok det eneste negative jeg har på filmen.
Den Skyldige (2018): https://www.imdb.com/title/tt6742252/
Klar anbefaling herfra, hvis man da ikke er allergisk overfor små danske film. Ligesom med de fleste andre af de listede film, så så jeg denne i hovedtelefoner, og det var klart oplevelsen værd, nu lydsiden er så vigtig en del.
Goosebumps 2: Haunted Halloween (2018): https://www.imdb.com/title/tt5664636/
Ville ønske de havde brugt hovedpersonerne fra den første film. Ikke så stærk en 2'er, men den var da OK.
Friends With Money (2006): https://www.imdb.com/title/tt0436331/
Mah... Lidt ligegyldig.
Dumplin' (2018): https://www.imdb.com/title/tt4878482/
Er filmen sponsoreret af Dolly Parton? Godt jeg ikke var bedre forberedt, for så havde jeg nok ikke set den. Men den var klart tiden værd. Fin, rimelig almindelig drama ting.
The Specialist (1994): https://www.imdb.com/title/tt0111255/
Sylvester Stallone og Sharon Stone i 90'er film. Yihaa... OK film.
Ocean's Eight (2018): https://www.imdb.com/title/tt5164214/
Har ikke set nogen af de tidligere Ocean's film, men det kunne da godt ske at jeg gjorde det, nu hvor jeg har set denne. Det virker ikke til at man behøver at have set de andre, jeg syntes ihvertfald ikke der var noget der ekskluderede mig fra at forstå den relativt simple handling.
Gode og sjove damer. Fin kup-film, jeg var godt underholdt.
Ben Is Back (2018): https://www.imdb.com/title/tt7545524/
Godt at se mere med Lucas Hedges. Man skal måske ikke se den, hvis ikke man gider sådan en semi-depri film. For mig var den god og ganske dragende.
Downsizing (2017): https://www.imdb.com/title/tt1389072/
Faktisk en ganske interessant Sci-Fi vinkel. Den har 5.7/10 på imdb, det synes jeg er ret hårdt vurderet. Kan sagtens anbefales herfra.
The Hustle (2019): https://www.imdb.com/title/tt1298644/
Jeg var fint underholdt, men man skal nok ikke forvente det vilde.
Unsane (2018): https://www.imdb.com/title/tt7153766/
Godt at der var lidt snak om den herinde iforvejen, ellers havde jeg nok ikke givet den en chance. Ganske fed og lidt creepy.
Håber dog ikke internet-rygterne om, at David Wilder Savage skulle være et dæk-navn for Thomas Newman, er sande, da det var virkelig kedelig og ligegyldig blipblop trommemaskine musik. Det er nok det eneste negative jeg har på filmen.
Den Skyldige (2018): https://www.imdb.com/title/tt6742252/
Klar anbefaling herfra, hvis man da ikke er allergisk overfor små danske film. Ligesom med de fleste andre af de listede film, så så jeg denne i hovedtelefoner, og det var klart oplevelsen værd, nu lydsiden er så vigtig en del.
Goosebumps 2: Haunted Halloween (2018): https://www.imdb.com/title/tt5664636/
Ville ønske de havde brugt hovedpersonerne fra den første film. Ikke så stærk en 2'er, men den var da OK.
Friends With Money (2006): https://www.imdb.com/title/tt0436331/
Mah... Lidt ligegyldig.
Dumplin' (2018): https://www.imdb.com/title/tt4878482/
Er filmen sponsoreret af Dolly Parton? Godt jeg ikke var bedre forberedt, for så havde jeg nok ikke set den. Men den var klart tiden værd. Fin, rimelig almindelig drama ting.
The Specialist (1994): https://www.imdb.com/title/tt0111255/
Sylvester Stallone og Sharon Stone i 90'er film. Yihaa... OK film.
Ocean's Eight (2018): https://www.imdb.com/title/tt5164214/
Har ikke set nogen af de tidligere Ocean's film, men det kunne da godt ske at jeg gjorde det, nu hvor jeg har set denne. Det virker ikke til at man behøver at have set de andre, jeg syntes ihvertfald ikke der var noget der ekskluderede mig fra at forstå den relativt simple handling.
Gode og sjove damer. Fin kup-film, jeg var godt underholdt.
Ben Is Back (2018): https://www.imdb.com/title/tt7545524/
Godt at se mere med Lucas Hedges. Man skal måske ikke se den, hvis ikke man gider sådan en semi-depri film. For mig var den god og ganske dragende.
Downsizing (2017): https://www.imdb.com/title/tt1389072/
Faktisk en ganske interessant Sci-Fi vinkel. Den har 5.7/10 på imdb, det synes jeg er ret hårdt vurderet. Kan sagtens anbefales herfra.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Super. Jeg kan se jeg har adgang til alle 3 på Yousee TV, så de kommer over i køen...
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Det kan være der er andre der ligesom mig har ventet på at se den danske/syriske Oscar-nominerede dokumentar The Cave. Den kommer på Nat Geo om en times tid, og igen i nat på et tidspunkt..
Om den er tilgængelig på Nat Geo + efterfølgende, ved jeg desværre ikke.
https://www.imdb.com/title/tt7178226/
Om den er tilgængelig på Nat Geo + efterfølgende, ved jeg desværre ikke.
https://www.imdb.com/title/tt7178226/
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Fik mig lige et godt gensyn med den.tomcat skrev: ↑fre 2. nov 2018 21:27 Gran Torino (2008)
Clintens store, folkelige lystspil –– ej, det er ikke et helt korrekt ord. Men det er korrekt, at det er min favorit-Clintfilm.
Den er simpel, herlig, ligetil –– og bestemt ikke lavpandet, omend lige til at spise. Americana i kontemporær udgave.
Se den NU på dr1
https://www.imdb.com/title/tt1205489/?ref_=fn_al_tt_1
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
- david mondrup
- Lydmaskinist
- Indlæg: 12759
- Sted: Århus
Alex Garland er på banen igen, denne gang med en serie på HBO. Folk der, som jeg, har trippet over Annihilation på Netflix og især over Ex Machina, vil have ret høje forventninger. Vi har set de første to afsnit, og forventningerne er ikke skuffede endnu.
Hvor Ex Machina helt overordnet beskæftigede sig med AI, og Annihilation handlede om møder mellen arter, så er vi her ude i en undersøgelse af det filosofiske begreb determinisme.
Hvor Ex Machina helt overordnet beskæftigede sig med AI, og Annihilation handlede om møder mellen arter, så er vi her ude i en undersøgelse af det filosofiske begreb determinisme.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
Vi har set den hele - Jeg synes, den er god.
Netflix ville meget gerne pushe det nyeste Transformers franchise; "Bumblebee", så vi gav efter og så den. Jeg kan kun sige, at hvis man troede, Transformers ikke kunne blive mere Disney-ficeret, så troede man fejl. Ind i mellem OK underholdning men i bund og grund grænsede det til en børnefilm.
Netflix ville meget gerne pushe det nyeste Transformers franchise; "Bumblebee", så vi gav efter og så den. Jeg kan kun sige, at hvis man troede, Transformers ikke kunne blive mere Disney-ficeret, så troede man fejl. Ind i mellem OK underholdning men i bund og grund grænsede det til en børnefilm.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Yes David, jeg ser også frem til at få set Devs.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
Den kan jeg snildt se med cirka tre års mellemrumChristoffer I. N. skrev: ↑man 25. maj 2020 02:49Fik mig lige et godt gensyn med den.tomcat skrev: ↑fre 2. nov 2018 21:27 Gran Torino (2008)
Clintens store, folkelige lystspil –– ej, det er ikke et helt korrekt ord. Men det er korrekt, at det er min favorit-Clintfilm.
Den er simpel, herlig, ligetil –– og bestemt ikke lavpandet, omend lige til at spise. Americana i kontemporær udgave.
Se den NU på dr1
https://www.imdb.com/title/tt1205489/?ref_=fn_al_tt_1
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Jumanji: Welcome To The Jungle (2017): https://www.imdb.com/title/tt2283362/
Meget positivt overrasket over filmen. Ret sjov. Jeg ser klart The Next Level fra 2019, når jeg falder over den.
Bad Times at the El Royale (2018): https://www.imdb.com/title/tt6628394/
Kan man ikke li' Tarantino-kopier, skal man måske undlade at se den. Men jeg synes den var ganske fed. Dragende karakterer og historie. Et godt stykke over 2 timer var ikke for længe for mig, det var tilpas.
The Cave (2019): https://www.imdb.com/title/tt7178226/
Bestemt værd at se!
Accidental Engagement/Forlovet Ved En Fejl (2016): https://www.imdb.com/title/tt4742556/
Haha, sådan en skralde-film jeg faldt over, hvor jeg nok havde brug for at koble af. Ligesom man kobler af ved at tænde for Baywatch, Beverly, eller noget.. En af de 3 dårligste "nye" film jeg har set i år.
Upgrade (2018): https://www.imdb.com/title/tt6499752/
Ret fed lavbudget sci-fi. Kan klart anbefales hvis man er til genren.
Chocolat (2000): https://www.imdb.com/title/tt0241303/
Fin film. Godt samspil mellem mor og datter, og generelt de forskellige karakterer der er i centrum.
All I See Is You (2016): https://www.imdb.com/title/tt4486986/
Okay film. Man kan jo læse den korte beskrivelse på imdb, og tage de 5.4/10 udfra 10.000 stemmer i betragtning, for at finde ud af, om det er det tiden skal bruges på. Trækplasteret for mig var Blake Lively, og hun levede fint op til forventningerne.
The Giver (2014): https://www.imdb.com/title/tt0435651/
Ungdoms-sci-fi noget, med nogle fine idéer. Den var ok.
The Predator (2018): https://www.imdb.com/title/tt3829266/
Og det her er så umiddelbart kandidat til at være den 4. dårligste film jeg har set for første gang i år.
Den der humoristiske vinkel er da grinern, når der er nogle få sjove jokes, men ellers virker det helt malplaceret.
Og her kommer spoiler, så man kan markere for at læse: Hvad fanden er det for et elendigt design den nye Predator har? Hold kæft det ser elendigt ud. BAH.
Escape Room (2019): https://www.imdb.com/title/tt5886046/
Havde set (ikke hørt) måske knap halvdelen af filmen med et halvt øje for noget tid siden, og nu fik jeg så lyst til at se den ordentligt. Faktisk ganske fin film.
Meget positivt overrasket over filmen. Ret sjov. Jeg ser klart The Next Level fra 2019, når jeg falder over den.
Bad Times at the El Royale (2018): https://www.imdb.com/title/tt6628394/
Kan man ikke li' Tarantino-kopier, skal man måske undlade at se den. Men jeg synes den var ganske fed. Dragende karakterer og historie. Et godt stykke over 2 timer var ikke for længe for mig, det var tilpas.
The Cave (2019): https://www.imdb.com/title/tt7178226/
Bestemt værd at se!
Accidental Engagement/Forlovet Ved En Fejl (2016): https://www.imdb.com/title/tt4742556/
Haha, sådan en skralde-film jeg faldt over, hvor jeg nok havde brug for at koble af. Ligesom man kobler af ved at tænde for Baywatch, Beverly, eller noget.. En af de 3 dårligste "nye" film jeg har set i år.
Upgrade (2018): https://www.imdb.com/title/tt6499752/
Ret fed lavbudget sci-fi. Kan klart anbefales hvis man er til genren.
Chocolat (2000): https://www.imdb.com/title/tt0241303/
Fin film. Godt samspil mellem mor og datter, og generelt de forskellige karakterer der er i centrum.
All I See Is You (2016): https://www.imdb.com/title/tt4486986/
Okay film. Man kan jo læse den korte beskrivelse på imdb, og tage de 5.4/10 udfra 10.000 stemmer i betragtning, for at finde ud af, om det er det tiden skal bruges på. Trækplasteret for mig var Blake Lively, og hun levede fint op til forventningerne.
The Giver (2014): https://www.imdb.com/title/tt0435651/
Ungdoms-sci-fi noget, med nogle fine idéer. Den var ok.
The Predator (2018): https://www.imdb.com/title/tt3829266/
Og det her er så umiddelbart kandidat til at være den 4. dårligste film jeg har set for første gang i år.
Den der humoristiske vinkel er da grinern, når der er nogle få sjove jokes, men ellers virker det helt malplaceret.
Og her kommer spoiler, så man kan markere for at læse: Hvad fanden er det for et elendigt design den nye Predator har? Hold kæft det ser elendigt ud. BAH.
Escape Room (2019): https://www.imdb.com/title/tt5886046/
Havde set (ikke hørt) måske knap halvdelen af filmen med et halvt øje for noget tid siden, og nu fik jeg så lyst til at se den ordentligt. Faktisk ganske fin film.
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
jeg har lige set alle 4 film i denne serie
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Endnu et godt gensyn, denne gang med:
tomcat skrev: ↑tirs 26. sep 2017 23:15 The Way Way Back
En genre, jeg ikke er stærkt suget til .. men den her er god .. simpelthen skidegodt stykke om at være Ældre For, om venskab, om loyalitet, om stupiditet og at komme videre, om kærlighed, om afvisninger, om at vokse op som en middelklasse-dreng der er dybt svigtet af sin far, .. men at man helt enkelt er et godt menneske, så derfor går det alligevel.
Jeg får tårer i øjnene hver gang.
Hvad kalder man genren. . "americana med 14-årig hovedperson", måske.
Den slags med en masse USA-standard-rock-sange med mere melankoli end pop.
http://www.imdb.com/title/tt1727388/?ref_=nv_sr_1
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
- Christoffer I. N.
- Lydmaskinist
- Indlæg: 35559
- Sted: Hørsholm
Har set en lille smule af det, det virker tosset på den gode måde
25. Oktober 2022 - ny musikalsk videolog - Mørkt og minimalt, 5-lags soundscape
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
-
Jeg er betatester for BABY Audio.
The Invisible Man 2020
En del bedre end forventet. Den var meget mere psykologisk og subtil end jeg havde håbet. Den bliver dog aldrig decideret uhyggelig, da man godt ved hvad der foregår, men synes at den var ganske ok og ret uforudsigelig. Og skønt med en ikke 100% entydig slutning. 7/10
D.E.V.S
Mildt skuffende men ok. Ret dårligt skuespil, især af hovedpersonen, lidt forudsigelig her og der. Selvom det er fiktion, så må der gerne være bare lidt videnskabelig korrekthed, men hele konceptet falder komplet til jorden hvis man blot har minimal viden om fysik. Især scenen hvor vores hovedperson skal nævne nogle tilfældige begivenheder i universet, var irriterende. Selv med min ret sparsomme viden, vil jeg da mene at det er fastslået at der er flere 100% stokastiske begivenheder i vores univers, som vi altså ikke kan forudse. Radioaktiv henfald og brownisk bevægelse? Tænker også at heisenberg usikkerhedes princip må være nok til at sætte en stopper for projektet. 7/10
The Lodge 2019
Fed slow burn horrorfilm. Samme tyske instruktørpar, som har lavet Ich See Ich See, som jeg var helt vild med. The Lodge er ret ubehagelig med mindre man synes at jump scares og monstre er det eneste ubehagelige i film. Det hele er psykologisk, og der er nul jumpscares og monstre. Jeg vil kalde den for en semi allegori omkring familiestruktur og religion. 8/10
Cannibal Holocaust 1980
Kult gore/splatter film. Ikke så dårlig som jeg havde frygtet men heller ikke specielt god. Skuespillet er ikke så fedt, så de fleste scener virker ikke ægte, selvom hele filmen kører på at det er en ægte dokumentar. 6/10
Felidae 1994
Tysk tegnefilm i lidt Disney agtig stil, men bestemt ikke for børn. Vildt blodig, klam og generelt ret forstyrrende. Synes den var udemærket, og det var lidt syret at se noget som ligner Aristocats, men med blod, indvolde og sex! Fik en del nazi vibes mht. historen og der er tydelige Joseph Mengele referencer. 7/10
Le daim 2019
Jeg er ret vild med Quentin Dupieux's (Mr. Oizo) humor. Handler om en mand, som er vildt optaget af hvor fed en jakke han har fundet! :D
Mega tør, underspillet og temmelig underlig, men vildt sjov og fascinerende. 7/10
En del bedre end forventet. Den var meget mere psykologisk og subtil end jeg havde håbet. Den bliver dog aldrig decideret uhyggelig, da man godt ved hvad der foregår, men synes at den var ganske ok og ret uforudsigelig. Og skønt med en ikke 100% entydig slutning. 7/10
D.E.V.S
Mildt skuffende men ok. Ret dårligt skuespil, især af hovedpersonen, lidt forudsigelig her og der. Selvom det er fiktion, så må der gerne være bare lidt videnskabelig korrekthed, men hele konceptet falder komplet til jorden hvis man blot har minimal viden om fysik. Især scenen hvor vores hovedperson skal nævne nogle tilfældige begivenheder i universet, var irriterende. Selv med min ret sparsomme viden, vil jeg da mene at det er fastslået at der er flere 100% stokastiske begivenheder i vores univers, som vi altså ikke kan forudse. Radioaktiv henfald og brownisk bevægelse? Tænker også at heisenberg usikkerhedes princip må være nok til at sætte en stopper for projektet. 7/10
The Lodge 2019
Fed slow burn horrorfilm. Samme tyske instruktørpar, som har lavet Ich See Ich See, som jeg var helt vild med. The Lodge er ret ubehagelig med mindre man synes at jump scares og monstre er det eneste ubehagelige i film. Det hele er psykologisk, og der er nul jumpscares og monstre. Jeg vil kalde den for en semi allegori omkring familiestruktur og religion. 8/10
Cannibal Holocaust 1980
Kult gore/splatter film. Ikke så dårlig som jeg havde frygtet men heller ikke specielt god. Skuespillet er ikke så fedt, så de fleste scener virker ikke ægte, selvom hele filmen kører på at det er en ægte dokumentar. 6/10
Felidae 1994
Tysk tegnefilm i lidt Disney agtig stil, men bestemt ikke for børn. Vildt blodig, klam og generelt ret forstyrrende. Synes den var udemærket, og det var lidt syret at se noget som ligner Aristocats, men med blod, indvolde og sex! Fik en del nazi vibes mht. historen og der er tydelige Joseph Mengele referencer. 7/10
Le daim 2019
Jeg er ret vild med Quentin Dupieux's (Mr. Oizo) humor. Handler om en mand, som er vildt optaget af hvor fed en jakke han har fundet! :D
Mega tør, underspillet og temmelig underlig, men vildt sjov og fascinerende. 7/10
- derermusikanten000
- Medlem
- Indlæg: 1299
- Sted: copenhagen
Jeg skal ikke lade muligheden passere for at nævne, at jeg har masteret Demi Lovato nummeret i den film.