Spørgsmål om DJ software/setup....mm.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Spørgsmål om DJ software/setup....mm.

Indlæg af Old Dub Dude »

Hej Maskinister

ved ikke helt hvor dette spørgsmål skal postes - så jeg starter her.
Jeg har tænkt mig at begynde at DJ'e lidt.... skal ikke være den ny Aviici van Buren, skal bare spille lidt reggae og dub og chill på en lille café og til havefesten vi må holde til sommer.
Jeg har igennem tiden købt ca 2000 tracks på iTunes/Apple og nu vil jeg vide om jeg kan bruge dem i DJ software som f.ex Traktor, Serato osv. eller om DRM forhindrer dette.
Yderligere spørgsmål er: jeg har Live 10 + Push 2 kan jeg DJ'e på den kombo - eller gi'r det mere mening at købe en DJ Controller med tilhørende software? (jeg er jo osse gear skøge) jeg skal ikke ud i alt muligt beatmatching og warping osv. det er jo ikke en tecno fest jeg har gang i :-D

God weekend i LydLand!

i øvrigt er jeg flyttet fra Kbh. til Nexø på Bornholm, og har derfor købt domænet : nexdub.dk
Så jeg skal naturligvis hedde : DJ Nexdub
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Hey DJ Nex-us

Er du ikke gammel nok til at spille vinyler???

Mit bud er, jo mere sådan nogle gamle fintfølende, taktile mennske-og-musikkendere automatiserer spillestilen, desto sikrere og uendeligt meget kedligere bliver det.

Gå på i det mindste noget serato med rigtige tidskode vinyler, alt andet hører ungdommen til, med alt hvad det indebærer af forudsigeligheder, men også overraskelser.

Når det går vildt til, hiver jeg selv en kasse vinyl 7"'ere med under armen, hold kæft jeg har spillet til mange syge fester med old skool 70-80'er guld og navnlig ska, skank, dub og reggae er jo det oplagte på vinyl.

Desuden får dem der spiller vinyler altid kvinderne..!

Tjek iøvrigt Radio Odsherred på nettet hver lørdag 12-14, totalt opturs musikrejser der bliver kørt dér, også til Bornholmerne :sweden:
kh DJ Ø
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Pioneers all-in-one systemer er rigtig fede, prisen er også i den høje ende. Her skal du bare have din musik på USB og så direkte i maskinen: https://www.pioneerdj.com/en-us/product ... ne-system/

Hvis du tænker at benytte din bærbar, så tænker jeg ikke at Live er den optimale løsning. Det kræver for meget forarbejde og er for besværligt. Så hellere hoppe på Traktor (eller nogle af konkurrenterne) sammen med en god controller. Native Instruments laver selv en række controllere til formålet: https://www.native-instruments.com/en/c ... ntrollers/ - men du kan mappe stort set alle controllere ret nemt i Traktor. Pioneers er også ganske glimrende her.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Old Dub Dude
Forum Donator
Indlæg: 1179
Sted: 3730

Indlæg af Old Dub Dude »

Hey Østers
Ork jo jeg er vinyl gammel - men mine fede reggae vinyler hører til i stuen og skal ikke med ned på havnen.
Jeg skal som sagt hverken scratche eller holde hype party - skal bare kunne stå og spille tjillet musik i nogle timer - og gerne med macbook og controller, for jeg ejer ikke længere en 1210'er og jeg skal kunne komme igang for et par tusser! det er helt low key - skal bare kunne mixe fra ét track til det næste og så fremdeles- ingen hexekunstner her.
ps. jeg havde gear med retur til dig da jeg havde spillet på den lille festival "Sommercreme" på Bornholm tilbage i 2005/06
Mer bass i hi-hatten
k [color=#FF0000]snabel-a[/color] daffydub [color=#FF0000]punktum[/color] com

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hvis du har en laptop så kan man købe denne, der følger en mindre ver. af NI Traktor med

https://www.thomann.de/dk/native_instru ... 8479080f78

Jeg har tit selv overvejet den bare for sjov, jeg har en Traktor Kontrol Z2, den er bare lidt stor at slæbe rundt på - men den har tids vinyler :-)

Jeg ved dog ikke mht. DRM, er det stadigvæk en ting? - de tracks jeg har købt på Beatport er der ikke sådan noget på

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Er der ikke noget med at iTunes kan exportere sangene i et andet format, evt MP3 uden DRM, eller er den tid forbi.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

https://www.djtoptips.com/dj-with-apple-music/

De står lidt om DJ med iTunes musik og DRM her.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar