Nigeria (nu Togo) Scam på DBA.

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
steand
Medlem
Indlæg: 2346
Sted: København

Nigeria (nu Togo) Scam på DBA.

Indlæg af steand »

Jeg har været så god troende at svare på en SCAMMER på DBA.

Til Skræk og advarsel.

Svar ikke på hendvendelser fra denne "Katerine Hensen" (troede det var en stavefejl for katrine hansen)

PS: Har meldt det til DBA.

Hej,

Det er en stor glæde, at køretøjet stadig er til salg, da jeg har været på udkig for at købe flere måneder nu. dette er en drøm søgning.

Jeg i øjeblikket ikke i land, er jeg i Egypten i øjeblikket, men jeg vil blive overført til Togo, som er beliggende i Vestafrika. Jeg vil have dig til at hjælpe mig gøre spørge om, hvordan man får Vehicle ned til min speditør i Togo, levering omkostninger og forsendelse periode.

Jeg vil tilføje ekstra 1300 kr. for inconvienence det vil koste dig. Hvilket betyder jeg betaler 1000 + Vehicle gebyr + Fragt omkostninger.


Grunden til jeg spurgte for flere billeder er fordi jeg virkelig ønsker at være sikker på, at køretøjet er i god stand. Håber det er i god stand som anført i annoncen?

Hilsen
Katerine Hensen
[size=85][color=#40BFFF]Audio/Akustik/Elektronik Ingeniør, producer, komponist og musiker.[/color][/size][size=80] [color=#80BFFF][url]https://soundcloud.com/techau/[/url][/color][/size]

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Uheldigt.
Meen ordlyden i teksten lyser da langt væk, og jeg tror ikke, at der er mange der staver deres navn forkert, hvis de kan skrive.

Medlemsavatar
Hurricos
Medlem
Indlæg: 90

Indlæg af Hurricos »

Som tommelfingeregel så stol aldrig på folk på internettet med mindre du kender dem personligt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Advarselslamper i ovenstående.

1.Generel dårlig syntax. Bl.a. bliver køretøj og vehicle brugt helt tilfældigt.

2. Varen (et køretøj?) skal sendes ud af landet.

3. Varen skal sendes til afrika. (Jeg går all-in på et væddemål om, at der aldrig har været en legal henvendelse fra et afrikansk land på en DBA-annonce.).

Hensen er faktisk et efternavn. :-D

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Tror at det første der springer mig i øjnene (ud over de andre ting andre har nævnt) er den overdrevne "glæde" der altid udvises i disse typer scam... de nærmest falder over deres egne ben for at komme til at smide penge i nakken på sælgeren, nogen gange enda mere end man beder om, og de stiller aldrig krittiske spørgsmål til varens stand... derfor; stol hellere på dem der forsøger at presse dig ned i pris og stiller hundredvis af spørgsmål! :wink:

Jeg har anmeldt adskillige af den slags henvendelser til DBA, og de har da også bekræftet hvad jeg har tænkt hver gang.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
steand
Medlem
Indlæg: 2346
Sted: København

Indlæg af steand »

og de stiller aldrig krittiske spørgsmål til varens stand
Det undrede også mig lidt, da køber udbedte sig flere foto's i første post, som jeg så troede var helt legit.
[size=85][color=#40BFFF]Audio/Akustik/Elektronik Ingeniør, producer, komponist og musiker.[/color][/size][size=80] [color=#80BFFF][url]https://soundcloud.com/techau/[/url][/color][/size]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Razmo skrev:... den overdrevne "glæde" der altid udvises i disse typer scam ...
Good point.

Medlemsavatar
KlausH
Medlem
Indlæg: 1624
Sted: KBH NV

Indlæg af KlausH »

Fik også en henvendelse for at par dage siden på min OTO, som jeg først gennemskuede bagefter var en scammer, svarede bare "Ja den er satdig til salg" Kan det give ballade bare at svare dem?

Klaus

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

KlausH skrev:Fik også en henvendelse for at par dage siden på min OTO, som jeg først gennemskuede bagefter var en scammer, svarede bare "Ja den er satdig til salg" Kan det give ballade bare at svare dem?

Klaus
Nej... Du kan faktisk have en lang samtale med dem via email hvis du vil spilde deres tid... Email korrespondance sker der ikke noget ved. Jeg har selv svaret når jeg opdagede en scam'er, og svinet vedkommende til, og jeg har da ikke fået noget problem ud af det.

Det er som regel når i begynder på handelsbetingelserne, at scam'et opstår... der er sikkert flere måder de gør dette på, og jeg kender ikke dem alle, men jeg ved at een metode de har haft brugt er, at de skriver de overfører pengene til ens konto, og bag efter skriver de så, at de fik overført for meget, og beder dig overføre det beløb der var for meget. Nogen gør så dette, inden de har tjekket om pengene fra personen er gået ind, og så har du balladen.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

steand skrev:Jeg har været så god troende at svare på en SCAMMER på DBA.

Til Skræk og advarsel.

Svar ikke på hendvendelser fra denne "Katerine Hensen" (troede det var en stavefejl for katrine hansen)

PS: Har meldt det til DBA.

Hej,

Det er en stor glæde, at køretøjet stadig er til salg, da jeg har været på udkig for at købe flere måneder nu. dette er en drøm søgning.

Jeg i øjeblikket ikke i land, er jeg i Egypten i øjeblikket, men jeg vil blive overført til Togo, som er beliggende i Vestafrika. Jeg vil have dig til at hjælpe mig gøre spørge om, hvordan man får Vehicle ned til min speditør i Togo, levering omkostninger og forsendelse periode.

Jeg vil tilføje ekstra 1300 kr. for inconvienence det vil koste dig. Hvilket betyder jeg betaler 1000 + Vehicle gebyr + Fragt omkostninger.


Grunden til jeg spurgte for flere billeder er fordi jeg virkelig ønsker at være sikker på, at køretøjet er i god stand. Håber det er i god stand som anført i annoncen?

Hilsen
Katerine Hensen
Seems legit..

Nyt svar