Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af tomcat »

Hugo skrev: tirs 13. jul 2021 20:03Ud at cykle en tur mens atmosfæren er instabil, som den skulle blive sidst på ugen, så er der en chance. Husk regntøj :)
O.K. det lyder som et brugbart tip :-)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg glæder mig over at have lavet nogle vellykkede optagelser af høns i dag hos nogen jeg kender... Jeg har nemlig nogle ideer til musik, hvor hønselyde skal indgå... bl.a. hane-galen :)

Især hanen var meget med på noderne og galede lystigt... :thumbup: 8-)

For den lydteknisk interesserede kan jeg oplyse, at hønsene blev optaget gennem en Shure SM57 mikrofon og derfra ind i et videokamera.

For lydteoretikeren kan jeg oplyse, at hanen har galet meget i g#, d og c#... så må jeg se, om jeg kan få det passet sammen med guitar mm., eller om vi skal have fat i noget autotune eller hvad... :-D

For den artist-interesserede kan jeg oplyse, at kunstneren i hovedrollen hedder Arnold. Hans kone hedder Betty og deres datter hedder Silke. Silke bidrog også lidt til dagens optagelser - Betty derimod var der ikke meget liv i i dag. Men den får måske chancen at bidrage en anden dag.

Nå men nu skal jeg i første omgang have lavet alle videofilerne om til lydfiler. Og så må jeg lige kigge keyboardmanualen igennem og se, om ikke man kan lægge lydfiler ind som samples på keyboardet, knyttet til bestemte tangenter.

For øvrigt så var det i dag første gang jeg har været i nærheden af Arnold, uden at han er gået fysisk til angreb på mig :lol:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Skulle du komme på mine kanter, skal du være velkommen til at vente på at vores sorte høne lægger et grønt æg, den kalder helt vildt i en evighed, da vi ikke har en hane der kan komme og bede hende om at flette næbet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så stikker jeg af igen ,.. fuld sol og chill-out på Øresund 🙂


IMG_20210715_114453365_HDR-01.jpeg
IMG_20210715_114453365_HDR-01.jpeg (386.65 KiB) Vist 573 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

david mondrup skrev: man 12. jul 2021 18:19
Tænk engang, jeg troede mere at du var sådan en Bouzouki kind of guy...

Flot trækspil i øvrigt... :-D
Maximum bass - on ALL frequencies!

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

The Orb har givet mig den manglende sol i dag tilbage

The Orb + Sedibus, The Heavens

- så er der dømt deep space :ears:
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

You don't know what you've got until you lose it...
Jeg er bare glad for at Lydmaskinen er tilbage og er en del af dagligdagen igen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Jeg er bare glad for at Holger er sådan en fin fyr. Noget med kunstnernavne versus brugernavne og MC909 fabriks-lyde terror. Don´t ask. Men et privilegium at have sån en ildsjæl til at varetage driften af legepladsen.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Michael Østerz skrev: ons 21. jul 2021 11:45 The Orb har givet mig den manglende sol i dag tilbage

The Orb + Sedibus, The Heavens

- så er der dømt deep space :ears:
Fedt! Tak for tippet. Vild med The Orb!

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hald skrev: ons 21. jul 2021 13:13 You don't know what you've got until you lose it...
Jeg er bare glad for at Lydmaskinen er tilbage og er en del af dagligdagen igen.

Yep :thumbup: :wink:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg er rigtig glad for, at der ikke længere er så ulidelig varmt i mit hjem. Det har i lang tid været over 25 grader... nogle gange over 27... :puke: Man får bare INTET nyttigt fra hånden i sådanne perioder. Nu ligger det på 23-24 grader her, og det er til at have med at gøre :)

Tror forøvrigt jeg vil købe et luftkøle-apparat før næste sommer... Der er alt for meget tid der går til spilde med adskillige uger, hvor man ikke kan mobilisere energi og initiativ til noget nyttigt pga. varme.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mr. Soundman skrev: tors 22. jul 2021 15:50 Jeg er rigtig glad for, at der ikke længere er så ulidelig varmt i mit hjem. Det har i lang tid været over 25 grader... nogle gange over 27... :puke: Man får bare INTET nyttigt fra hånden i sådanne perioder. Nu ligger det på 23-24 grader her, og det er til at have med at gøre :)

Tror forøvrigt jeg vil købe et luftkøle-apparat før næste sommer... Der er alt for meget tid der går til spilde med adskillige uger, hvor man ikke kan mobilisere energi og initiativ til noget nyttigt pga. varme.
Jeg har selv en transportabel AC tilsluttet permanent, med et rør gennem loftet. Det larmer lidt når den kører, men hellere det, end varme.

Kan sagtens se TV for det.

Den kan køle stuen så meget, at hvis udendørstemperaturen f.eks. er 30 grader, er der "kun" 20-25 grader indendørs. Det er alligevel en mærkbar forskel.

Ulempen er selvfølgelig elregningen, som for mit vedkommende er markant højere om sommeren.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Smittefar skrev: tirs 13. jul 2021 09:02 Jeg er sgu blevet ret glad for Brainworx SPL Iron kompressor pluginnet. Det er sådan en forholdsvist langsom kompressor (med indbygget saturation), der bare tilfører masser af tyngde til lyden samtidig med at den holder niveauerne under kontrol. Jeg har lige lavet master på et nummer, der var trommer, guitarlele og sang. Da jeg fik det var peaks ved 0 dBFS og niveauet var -17LUFSi. Jeg fik mast det op til -1 dBFS og -12 LUFSi. Det var SPL Iron, der stod for laaangt det meste af arbejdet. Og nu klistrer lyden bedre sammen, det fylder mere, og det hele gynger bare på den helt rigtige måde. Jeg er glad :)
Nu er nummeret kommet ud. Det er ret lækkert, og jeg synes, det er værd at investere de fire minutter et lyt tager

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Det vil jeg gerne glæde mig over ^^^. Dejligt, chilly, Jammy, calm og Lucky Lukey.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Bueskydning klokken 3 om natten dansk tid. Det er da meget hyggeligt.. :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Glæder mig over noget ægte spade :-)




/Dub

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

^^^ :lol: :lol: :lol: :jam: :banan: :clap: :bow:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Det er altså godt gået det der! 8-) :thumbup: :clap:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nå men jeg vil glæde mig over at have haft en rigtig god tur til Marstal i fredags-lørdags :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Og så vil jeg glæde mig over i går at være rendt ind i en gammel bekendt, der er ret skrap på tangenter... som godt kunne tænke sig at komme og indspille noget jazz sammen med en sangeringe i mit hjemmestudie. Jeg har sagt, at det kan vi sagtens finde ud af.

Det kan nok blive både sjovt, hyggeligt og spændende tænker jeg :)

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Så vil jeg glæde mig over at have fået ørerne mere i Lydmaskinen. I virker rigtigt søde og kammeratlige og hjælpsomme indtil videre. Håber denne hypotese holder i længden, og at jeg selv kan efterleve idealet :please: :peace: :dollargrin:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

"Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst" kandiderer af og til til et navneskifte til "tråden hvor alle kan dele deres naturbilleder". Det deltager jeg gerne i, når nu jeg har noget at dele. På min aftentur stødte jeg på den her lille fætter. Lige først tænkte jeg, at jeg bare var meget heldig at den ikke var så sky af sig som de ellers typisk er, men efterhånden måtte jeg nå frem til den konklusion, at den vist ikke har det helt godt. Den lod sig i hvert fald ikke mærke så meget med at jeg til sidst sad med telefonen 30 cm fra den ... dens eneste synlige reaktion var at vende siden til. Så det er nok ikke ren glæde, i hvert fald ikke for pindsvinets vedkommende. Men for mig var det fint at få lov at se den ordentligt.
IMG_6238.JPG
IMG_6238.JPG (2.26 MiB) Vist 252 gange
IMG_6236.JPG
IMG_6236.JPG (2.41 MiB) Vist 252 gange
IMG_6234.JPG
IMG_6234.JPG (2.18 MiB) Vist 252 gange
IMG_6231.JPG
IMG_6231.JPG (3.62 MiB) Vist 252 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Dejlige billeder, især det sidste, de er såmænd ikke særlig sky, så ikke sikkert den fejler noget

Den her mødte vi på øen Runde i Norge

DSCN1555c1280-90.jpg
DSCN1555c1280-90.jpg (372.56 KiB) Vist 246 gange
/Dub

Nyt svar