Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: fre 26. jun 2020 22:08 Fra forleden i Det Sydfynske Øhav:

Dejligt sted, som rigtig mange taler begejstret om,..

Har kun været der en enkelt gang, på week-end kursus, hos Nicus Nature på Tåsinge

https://www.nicusnature.com/

Men helt klart på ønskelisten
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Glæder mig over jeres opslag og billeder! Jeg har absolut ingen problemer i at se glæden ved de to steder og den ro, og indre fred man gerne oplever i sådan en situation (sydfyn og nordnorge). Kajak bliver jeg simpelthen nødt til at prøve en dag :-D

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Glæder mig gang på gang over de arrangementer, jeg som alm. Koda-medlem har adgang til.
I går var det masterclass i sangskrivning med Marcus Winter-John, Pilfinger og Anya –– de sagde alle fornuftige, brugbare ting. Og havde gode anekdoter fra selve skrivningen af nye tracks.

Spændende og lærerigt.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

tomcat skrev: tirs 30. jun 2020 08:43 Glæder mig gang på gang over de arrangementer, jeg som alm. Koda-medlem har adgang til.
I går var det masterclass i sangskrivning med Marcus Winter-John, Pilfinger og Anya –– de sagde alle fornuftige, brugbare ting. Og havde gode anekdoter fra selve skrivningen af nye tracks.

Spændende og lærerigt.
Jeg er muligvis den største koda-hater på lydmaskinen - men dette lyder fantastisk. Godt de plejer deres medlemmer.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev: tirs 30. jun 2020 15:08 Jeg er muligvis den største koda-hater på lydmaskinen - men dette lyder fantastisk. Godt de plejer deres medlemmer.
Man kan godt hate på KODA for den måde de administrerer deres opgave på, omend det kunne være gjort meget værre. Men nogle skal gøre det de gør ... og deres medlemspleje er sådan set på mange måder rigtig fin, som Thomas her kan berette.

Nå, men ellers så glæder jeg mig over at flytte sammen med kæresten. Jeg hader at flytte, men jeg elsker min kæreste, så det må allermindst gå lige op :) (Hvor er hjerte-emojien når man har brug for den? Og hvad siger det om mit brug af lydmaskinen, at jeg ikke har savnet den før nu?)

Og så glæder jeg mig da også over at spille musik igen!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

david mondrup skrev: tirs 30. jun 2020 15:50 Nå, men ellers så glæder jeg mig over at flytte sammen med kæresten. Jeg hader at flytte, men jeg elsker min kæreste, så det må allermindst gå lige op :) Hhvor er hjerte-emojien når man har brug for den? Og hvad siger det om mit brug af lydmaskinen, at jeg ikke har savnet den før nu?)

Var der ikke noget med, at hun bor i England? Er du så flyttet til England?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mr. Soundman skrev: tirs 30. jun 2020 16:35
david mondrup skrev: tirs 30. jun 2020 15:50 Nå, men ellers så glæder jeg mig over at flytte sammen med kæresten. Jeg hader at flytte, men jeg elsker min kæreste, så det må allermindst gå lige op :) (Hvor er hjerte-emojien når man har brug for den? Og hvad siger det om mit brug af lydmaskinen, at jeg ikke har savnet den før nu?)

Var der ikke noget med, at hun bor i England? Er du så flyttet til England?
Nej, hun havde et halvt år af sin seneste postdoc på universitetet i Cambridge, og det halve år rejste jeg ret meget frem og tilbage :-) Men nu bor hun (og snart vi) ude i Brabrand, ca. 5 km fra min nuværende bopæl. Så det er heldigvis stadig nemt ift. mit øvrige liv. Der lurer dog andre udlandsmuligheder i horisonten ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Tror/håber på at jeg må lave musik og animation igen inden for de næste 14 dage.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev: tirs 30. jun 2020 16:39
Mr. Soundman skrev: tirs 30. jun 2020 16:35
david mondrup skrev: tirs 30. jun 2020 15:50 Nå, men ellers så glæder jeg mig over at flytte sammen med kæresten. Jeg hader at flytte, men jeg elsker min kæreste, så det må allermindst gå lige op :) (Hvor er hjerte-emojien når man har brug for den? Og hvad siger det om mit brug af lydmaskinen, at jeg ikke har savnet den før nu?)

Var der ikke noget med, at hun bor i England? Er du så flyttet til England?
Nej, hun havde et halvt år af sin seneste postdoc på universitetet i Cambridge, og det halve år rejste jeg ret meget frem og tilbage :-) Men nu bor hun (og snart vi) ude i Brabrand, ca. 5 km fra min nuværende bopæl. Så det er heldigvis stadig nemt ift. mit øvrige liv. Der lurer dog andre udlandsmuligheder i horisonten ...
Så er et lille "tillykke" vel på sin plads :-D Og "seneste" går jeg ud fra betyder flere postdoc's? Respekt :) Er hun også læge? jf. vores seneste samtale :-D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev: tirs 30. jun 2020 22:40 Så er et lille "tillykke" vel på sin plads :-D Og "seneste" går jeg ud fra betyder flere postdoc's? Respekt :) Er hun også læge? jf. vores seneste samtale :-D
Tak :-) Og nej, hun er ikke læge, men filosof. Hun har gennemført én postdoc indtil videre, og har skrevet kontrakt på den næste, med start i december.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Mike-air skrev: tirs 30. jun 2020 15:08 Jeg er muligvis den største koda-hater på lydmaskinen - men dette lyder fantastisk. Godt de plejer deres medlemmer.
Siden jeg opdagede alle de fine arrangementer, jeg har adgang til, er jeg mange gange gået derfra med en glæde over, at jeg tog mig sammen til cykelturen tværs over byen.

Den anden side af Koda har jeg hørt om fra andre, også. Det kan være, jeg selv møder dén side af Koda en dag. Indtil videre tilader jeg mig selv at være glad :)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

david mondrup skrev: tirs 30. jun 2020 15:50
Nå, men ellers så glæder jeg mig over at flytte sammen med kæresten. Jeg hader at flytte, men jeg elsker min kæreste, så det må allermindst gå lige op
Det lyder som et godt valg, trods alt :love:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev: tirs 30. jun 2020 23:35
Mike-air skrev: tirs 30. jun 2020 22:40 Så er et lille "tillykke" vel på sin plads :-D Og "seneste" går jeg ud fra betyder flere postdoc's? Respekt :) Er hun også læge? jf. vores seneste samtale :-D
Tak :-) Og nej, hun er ikke læge, men filosof. Hun har gennemført én postdoc indtil videre, og har skrevet kontrakt på den næste, med start i december.
Super sejt. Jeg elsker filosoffer. Vi har CAPS-gruppen på mit fakultet. Har taget en del af deres kurser, og tror næsten det er dem jeg har lært mest af indtil nu.

Hvis hun er filosof, og fra AU... Så må hun jo næsten kende Carsten Bergenholz, som var min BA-vejleder :roll:

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev: ons 1. jul 2020 11:26 Hvis hun er filosof, og fra AU... Så må hun jo næsten kende Carsten Bergenholz, som var min BA-vejleder :roll:
Det gør hun da sikkert ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev: ons 1. jul 2020 14:03
Mike-air skrev: ons 1. jul 2020 11:26 Hvis hun er filosof, og fra AU... Så må hun jo næsten kende Carsten Bergenholz, som var min BA-vejleder :roll:
Det gør hun da sikkert ;-)
Jo, ham kan hun godt huske :-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg glæder mig over at det tilsyneladende er året, hvor jeg får lidt mere hul igennem på mine fondsansøgninger. Mallebroks album, der udkom tidligere i år, og som jeg producerede, fik fin støtte fra både KODA og DJBFA. Og albummet med Vaev, som jeg arbejder på pt. har nu også støtte nok til at det helt sikkert bliver til noget. Derudover er der netop i dag kommet tilsagn om støtte til mine arbejdstimer med at komponere og producere et bidrag til denne festival: https://www.facebook.com/lydpluslitteratur/, i samarbejde med forfatteren Louise Juhl Dalsgaard.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev: tors 2. jul 2020 10:58
Jo, ham kan hun godt huske :-)
Small world som sagt :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

david mondrup skrev: tors 2. jul 2020 11:01 Jeg glæder mig over at det tilsyneladende er året, hvor jeg får lidt mere hul igennem på mine fondsansøgninger. Mallebroks album, der udkom tidligere i år, og som jeg producerede, fik fin støtte fra både KODA og DJBFA. Og albummet med Vaev, som jeg arbejder på pt. har nu også støtte nok til at det helt sikkert bliver til noget. Derudover er der netop i dag kommet tilsagn om støtte til mine arbejdstimer med at komponere og producere et bidrag til denne festival: https://www.facebook.com/lydpluslitteratur/, i samarbejde med forfatteren Louise Juhl Dalsgaard.
Dejligt når tingene flytter sig ,... kan du løfte sløret for de eventuelle muligheder i udlandet fremadrettet ?

Omdanner I jer til: "Den Rejsnede Højskole II" :lol:

Tillykke også med kæresten, og alt det gode der sker der, det er jo ikke en selvfølge at tingene lykkes, men super når sker,..

Et godt match er uvurderligt for dynamikken og glæden i hele ens tilværelse, må jeg erkende :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

david mondrup skrev: tors 2. jul 2020 11:01 Jeg glæder mig over at det tilsyneladende er året, hvor jeg får lidt mere hul igennem på mine fondsansøgninger. Mallebroks album, der udkom tidligere i år, og som jeg producerede, fik fin støtte fra både KODA og DJBFA. Og albummet med Vaev, som jeg arbejder på pt. har nu også støtte nok til at det helt sikkert bliver til noget. Derudover er der netop i dag kommet tilsagn om støtte til mine arbejdstimer med at komponere og producere et bidrag til denne festival: https://www.facebook.com/lydpluslitteratur/, i samarbejde med forfatteren Louise Juhl Dalsgaard.
Der er da gang i støtten :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Skyder impulse responses like a boss
IMG_20200704_121652.jpg
IMG_20200704_121652.jpg (3.82 MiB) Vist 293 gange
2020-07-04 (2).png
2020-07-04 (2).png (125.88 KiB) Vist 293 gange
2020-07-04.png
2020-07-04.png (244.7 KiB) Vist 293 gange
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Sejt @Smittefar !

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Sejt, jeg blev tagget af @Mike-air 😁
Det virker
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Der kom sgu endda noget ud af det
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Optur over det her:
https://www.dr.dk/musik/festival/22-aar ... i-har-brug


@Smittefar Det lyder voldfedt 🤟

Nyt svar