Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg vil godt sige tak, og glæde mig over alle de gode svar jeg nåede at få i tråden om Musk :-)

Mit spørgsmål var oprigtigt lige ud af posen, ved ikke så meget om manden samt Tesla osv.

Er ikke sikker på jeg finder ham sympatisk, men bestemt heller ikke det modsatte, men jeg fik gennem tråden en størrer forståelse omkring emnet på en måde jeg ikke ville have fået ved at pløje artikler

Herunder at han rent faktisk måske har en form for mental sygdom ;-)

Og vil så glæde mig over at AP kører videre trods alt !!!
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ups.. Kom til at købe nyt lydkort:


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fik foretaget en ny stress-test hos psykologen, denne gang var resultatet opmuntrende i sig selv, det går i den rigtige retning hurtigere end jeg selv havde turde håbe på.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev: tirs 12. maj 2020 22:39 Fik foretaget en ny stress-test hos psykologen, denne gang var resultatet opmuntrende i sig selv, det går i den rigtige retning hurtigere end jeg selv havde turde håbe på.
Superfedt hald!

:jam: :banan: :thumbup:

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det er sgu godt at høre, Hald!
skriver noder

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hald skrev: tirs 12. maj 2020 22:39 Fik foretaget en ny stress-test hos psykologen, denne gang var resultatet opmuntrende i sig selv, det går i den rigtige retning hurtigere end jeg selv havde turde håbe på.
:thumbup:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

:-D
20200513_101648.jpg
20200513_101648.jpg (453 KiB) Vist 392 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Fedest! Hvilken er det? Har også nyligt købt ny CPU, men den kom ikke i en lige så cool boks :D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: ons 13. maj 2020 10:47 Fedest! Hvilken er det? Har også nyligt købt ny CPU, men den kom ikke i en lige så cool boks :D
Bare en helt alm i9 9900K 8 core

Har også bestilt:

Gigabyte Z390 Aorus Pro
Samsung NVME SSD 970 1G til system-drev

Og så skulke der være en Raydat på vej

Lægger stille ud med 16GB gamle Ballistix ram, og opgraderer først disse når det rigtige tilbud på 32GB dukker op, og så blir der nok clocket lidt :-)

Mine gamle 4790K maskiner blir nu slaver
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

PS overvejer at omdanne boksen til en nørdet lampe :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

"bare" :-D Ikke dårligt!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Lige fået mit SSL 2 lydkort.... Syyyyyygt klar lyd, og det giver lige det ekstra volume min SM7B har savnet.. Og så var der dæleme også lige en masse fede SSL plugins med!

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Fedt - Det er altså også en god pakke med en virkelig god pris de har lavet på de der to SSL lydkort.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev: ons 13. maj 2020 23:48 Fedt - Det er altså også en god pakke med en virkelig god pris de har lavet på de der to SSL lydkort.
Helt vildt. Ærger mig over de ikke gjorde sådan noget for 10 år siden hvor jeg var max aktiv med musikproduktion.

Kunne ikke dy mig for lige at teste de her SSL plugins på en hurtig produktion, og ret mig gerne hvis jeg tar fejl - men jeg ville næsten sige at hvis man har de plugins, så behøver man egentlig ikke flere? Det skulle da lige være for kreativitetens skyld. Men der er jo alle basic værktøjer man skal bruge?
Capture.PNG
Edit; bortset fra delay..

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hvad er det for en pakke, hvor alle de plug-ins medfølger?
skriver noder

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

bryla skrev: tors 14. maj 2020 12:08 Hvad er det for en pakke, hvor alle de plug-ins medfølger?
Det er bare vocal og drumstrip som følger med det lydkort (SSL 2) jeg har købt. Men alle de andre plugs følger med som trial i op til 6 måneder hvis jeg så rigtigt. Og det jeg så kværulerer lidt over, er at man måske fint kunne klare sig KUN med disse plugs.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Gotcha, tak! Det var også det tilbud jeg havde set. Glæder mig til at høre, hvad du synes om de medfølgende plug-ins.
skriver noder

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

bryla skrev: tors 14. maj 2020 14:21 Gotcha, tak! Det var også det tilbud jeg havde set. Glæder mig til at høre, hvad du synes om de medfølgende plug-ins.
De lyder pisse godt for at sige det kort. Jeg lavede et techno nummer udelukkende med lyde jeg optog med min SM7B, og de her forskellige EQs etc. gjorde at jeg kunne gøre en masse ting der er forbudt, men hvor det samtidigt stadig lød godt. Jeg syntes kvaliteten af eks. EQs er bemærkelsesværdig når man kan booste ting (eks. steder i toppen), og det stadig lyder godt.

Prøv evt. selv at demo'e dem i 30 dage:
https://solidstatelogic.zendesk.com/hc/ ... e-plugins-

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Vil gerne glædes endnu engang over at have fået en ny bedste ven og kommende partner i musikken. Han har til stor fornøjelse, og dans, fået lov til at lege med min push 2 i dag . 9mdr gammel , han skal nok lære det :D
Vedhæftede filer
CDB56A15-56A5-4F59-BF18-BBA48B2165B6.png
CDB56A15-56A5-4F59-BF18-BBA48B2165B6.png (8.03 MiB) Vist 294 gange

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jenkins skrev: tors 14. maj 2020 20:13 Vil gerne glædes endnu engang over at have fået en ny bedste ven og kommende partner i musikken. Han har til stor fornøjelse, og dans, fået lov til at lege med min push 2 i dag . 9mdr gammel , han skal nok lære det :D
Awesome! :lol: :jam:

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Han får vel snart sin egen profil på Maskinen 🙂

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

MarkBass skrev: tors 14. maj 2020 21:06 Han får vel snart sin egen profil på Maskinen 🙂
Ha ha, der går nok ikke længe :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det blir ikke bedre end den lille guld-klump ,... og han ligner en der hører godt efter :thumbup:

"hvad man i ungdommen nemme, man ej i alderdommen forglemme" ,... eller noget :lol:
/Dub

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

DUBTEMPLE skrev: tors 14. maj 2020 22:08 Det blir ikke bedre end den lille guld-klump ,... og han ligner en der hører godt efter :thumbup:

"hvad man i ungdommen nemme, man ej i alderdommen forglemme" ,... eller noget :lol:
Nej, intet bedre !

Han fandt det utroligt sjovt :) Har også en video hvor han sidder og danser imens hans trykker på knapper :lol:

Nyt svar