Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Smittefar »

Vores seneste live video er endelig blevet 'live'

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Optur og ananas i egen juice.

Blev ledig i mandags - var til en samtale om en jobmulighed i tirsdags. Var ved at indgå aftale om det, da jeg i dag fik et jobtilbud, som jeg så "ikke kunne afslå". Begge fra steder, der henvendte sig til mig - rart punkt at være eftertragtet på.

Mindre optur: har haft et mindre influenza-lignende angreb i kroppen over weekenden, der heldigvis nu aftager betydeligt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

SustainerPlayer skrev:Optur og ananas i egen juice.

Blev ledig i mandags - var til en samtale om en jobmulighed i tirsdags. Var ved at indgå aftale om det, da jeg i dag fik et jobtilbud, som jeg så "ikke kunne afslå". Begge fra steder, der henvendte sig til mig - rart punkt at være eftertragtet på.

Mindre optur: har haft et mindre influenza-lignende angreb i kroppen over weekenden, der heldigvis nu aftager betydeligt.
Tid til at fejre med en kold Corona 8-) :drunk:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Begge fra steder, der henvendte sig til mig - rart punkt at være eftertragtet på.
Rigtig godt og værdigt udgangspunkt, frem for at gå rundt med hatten i hånden, som de fleste nok gør :-)

Tillykke med det !!!
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev: Tid til at fejre med en kold Corona 8-) :drunk:
Hæhæ - tænk at en simple mellemamerikansk øl ligepludselig er blevet et statement. Stakkels bryghus. :)
DUBTEMPLE skrev:Rigtig godt og værdigt udgangspunkt, frem for at gå rundt med hatten i hånden, som de fleste nok gør :-)

Tillykke med det !!!
Tak. Intet i vejen med arbejdssøgning. Det er vel de færreste, der går gennem arbejdslivet uden at prøve det.
Jeg er nok allermest glad for, at slippe for "systemet" - selvom det ser ud til, at det er blevet en kende mere forstående fra i år af.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev: Blev ledig i mandags - var til en samtale om en jobmulighed i tirsdags. Var ved at indgå aftale om det, da jeg i dag fik et jobtilbud, som jeg så "ikke kunne afslå". Begge fra steder, der henvendte sig til mig - rart punkt at være eftertragtet på.
Ualmindeligt nice! :-D
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Det her fjols er ALT for grineren. Egon Olsen, men uden brains:
https://www.dr.dk/nyheder/penge/skjult- ... abssvindel

Glæder mig over pressen holder øje med folk som ham :-P Og så kan jeg få mig et godt grin i tillæg.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

FLAD af grin.

Sidder og ser på gennemgang af den internationale rumstation, hvor det meste af præsentationen er super seriøs.

Og så sker det her:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Jeg har omsider fået mig taget sammen og bestilt en Dymo printer.. Jeg elsker orden og opmærkning, og har alligevel aldrig haft sådan en selv.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Der dukkede 10.000 op på min konto igår, uden nogen forklaring/postering i netbanken. Syntes det var mega underligt, men årsagen er nok at de har været reserveret for lejebil. Aner det ikke. Men det var da ganske fint.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Prøv om du kan markere den som "fast hver måned" :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:Prøv om du kan markere den som "fast hver måned" :-)
:lol:

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Fantastisk dag :)
Fik købt 2 Arion pedaler til samlingen, eller rettere, NU begynder jeg at samle på dem ;) .. Jeg fik osse en hærget boss cs3 fra 1984, fod kontakten driller en del, men til studio brug er det jo ligemøj..

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Måske det mest fornuftige jeg nogensinde har set fra EU

https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-lov ... e-laengere
EU-lovgivning på vej: Computere og tøj skal kunne holde længere
/Dub

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg har lige siddet og brugt 1000000 år på at klippe og bounce dialog i pro tools (til computerspil). Alle små¨dialogstumper skal klippes op og eksporteres som XXXX_01 og XXXX_02 og skal eksporteres i hånden og navngives i hånden, da PT normalt gør det som xxxx_1 og ikke xxxxx_01

Så tænkte jeg, jeg prøver ski lige reaper.
Jeg fik det hurtigt sat op så det opførte sig 99% som pro tools mht klipning/mus/shortcuts og valgte alle mine klip, valgte export items og satte den til at auto navngive. BUM!!!!!
Alt kommer til at tage ca 30% af tiden nu i stedet. Og de acustica audio plugins jeg brugte, åd min CPU helt op i pro tools ved 1024 buffer (kraftig gamer bærbar). I reaper, ved 128 buffer tog den 8 %.

Jeg kommer til at skifte tilbage til reaper i en meget nær fremtid. Det er jo som at få en dobbelt så kraftig computer (eller mere).

Hurra!!! og farvel til subscription helvede.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:Måske det mest fornuftige jeg nogensinde har set fra EU

https://www.dr.dk/nyheder/udland/eu-lov ... e-laengere
EU-lovgivning på vej: Computere og tøj skal kunne holde længere
Produkter der ikke længere må designes til at skulle gå i stykker efter nogle få år... og det skal kunne repareres - jo tak! Jamen det er da også på tide, at man holder op med at gå med røven forrest :clap:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

the19thbear skrev:Alt kommer til at tage ca 30% af tiden nu i stedet. Og de acustica audio plugins jeg brugte, åd min CPU helt op i pro tools ved 1024 buffer (kraftig gamer bærbar). I reaper, ved 128 buffer tog den 8 %.
Vildt hvis der er så stor forskel på AAX og VST.
Men uanset hvad fedt med lidt ekstra støtte til Reaper. Jeg har selv overvejet det nogle gange, men er nu fint tilfreds med kombinationen af Cubase/Wavelab/RX.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det er mest det at reaper er rigtig god til acustica audio plugins. Det er pro tools absolut ikke. Tror det er der hunden ligger begravet

AntonAuton
Medlem

Indlæg af AntonAuton »

Jeg er sgu ret glad for min arbejdsplads.

I formiddags blev vi splittet i tre hold: Hold 1) som er alle dem med børn i skole/daginstitution (det er bl.a. mig). Vi arbejder hjemmefra men mindre face2face møder er strengt nødvendige. Hold 2+3) som er resten, der er fordelt på hhv team man+ons og team tirs+tors. fredag er der hjemmearbejde for alles vedkommende. Derudover er alle udlandsrejser aflyst i de nærmeste uger.

Grunden til at jeg er glad for det, er at vi har fået en meget præcis udmelding relativt kort tid efter statsmedisterens (har hun egentlig sådan een.. og hvor har hun i så fald gemt den?) melding om at vi lige laver det største shutdown siden ww2. Og at der tages hensyn til alle medarbejderes behov.

Det står i skærende kontrast til min kone arbejdsplads hvor de er markant mere udfordrede mht at følge guidelines udstukket af regeringen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kickstarter projekt ,... Mototcykel-hjelm med in-screen teknologi adopteret fra fly-verden

Ja-tak !!!

/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Vi var nede og "hamstre" slik... det er der ikke nogen der opdagede, de troede bare at vi var klamme.. hehe..

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

@Hald: Jeg går ud fra, I gik direkte i bland selv afdelingen
DUBTEMPLE skrev:Kickstarter projekt ,... Mototcykel-hjelm med in-screen teknologi adopteret fra fly-verden

Ja-tak !!!

Jeg forudser, at dette bliver overhalet indenom af store firmaer. Der sker virkelig meget på augmented reality fronten for tiden.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Det her er vist noget af det eneste man kan glæde sig over ved sådan en global sundhedskrise. Jeg ville gerne se lignende billeder fra Kina.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Og her er netop en artikel om luftforureningen i Kina i de her måneder:
https://earthobservatory.nasa.gov/blogs ... vironment/

Og en artikel relateret til Italien-videoen:
https://earthobservatory.nasa.gov/blogs ... ver-italy/

Nyt svar