Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev:
tirs 20. okt 2020 13:02
Så kom de første fartbøder fra Italiensturen. P.t. står jeg samlet til at skulle betale 13.200 kr., men det er uden at have set de sidste bøders størrelse og jeg ved ikke om der kommer flere, da der indtil videre er landet fire stk. med jævne mellemrum.

Latterligt, men heldigvis er der rabat hvis man betaler hurtigt, hvilket jeg nok har tænkt mig at gøre.

Selvom de har lavet nogle tekniske fejl, fx er bøderne i min kones navn og det er mig som er på billederne, så kan de på lang sigt nok inddrives automatisk i Danmark.

Uanste hvad, I did the crime, pay the fine...
Jeg tænker at udlejningsfirmaet måske har kludret i diverse oplysninger, jeg har i hvert fald ingen fartbøder set fra vores tur i 19 - og hvordan skal man nu sige det. Jeg plejer i hvert fald som minimum at følge trafikken.

Fik I mulighed for at prøve Casa Masi?
--
Robert

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja! Tak for tippet, det var kanonhyggeligt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Komplett havde sat lagerstatus på det RTX 3090 kort jeg har købt til "forventet ind på lager den. 22. oktober"... Idag blev det så "forventet ind på lager den 30. oktober".

Nvidia har da vitterligt skudt sig selv i foden med at launche noget folk vil have, for så ikke at kunne matche efterspørgslen. Jeg er letteret irriteret, og overvejer stærkt at bruge en cloud løsning i stedet.

En ven som også havde bestilt et kort, har annulleret sin bestilling, og går nu efter et af de nye AMD kort i stedet. Hvis der er flere som ham, og AMD kan levere indenfor rimelig tid, så har Nvidia måske kvajet sig lidt med en launch, som i virkeligheden var en paper launch. Julesalget, black friday etc. kommer de jo også til at gå glip af når ikke de kan matche efterspørgslen.

Man kan jo kalde det et "luksus problem", men det kan i værste tilfælde betyde tab af markedsandele til AMD.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev:
tors 22. okt 2020 10:34
Komplett havde sat lagerstatus på det RTX 3090 kort jeg har købt til "forventet ind på lager den. 22. oktober"... Idag blev det så "forventet ind på lager den 30. oktober".

Nvidia har da vitterligt skudt sig selv i foden med at launche noget folk vil have, for så ikke at kunne matche efterspørgslen. Jeg er letteret irriteret, og overvejer stærkt at bruge en cloud løsning i stedet.

En ven som også havde bestilt et kort, har annulleret sin bestilling, og går nu efter et af de nye AMD kort i stedet. Hvis der er flere som ham, og AMD kan levere indenfor rimelig tid, så har Nvidia måske kvajet sig lidt med en launch, som i virkeligheden var en paper launch. Julesalget, black friday etc. kommer de jo også til at gå glip af når ikke de kan matche efterspørgslen.

Man kan jo kalde det et "luksus problem", men det kan i værste tilfælde betyde tab af markedsandele til AMD.
Med den argumentation burde der ingen iPhones findes, og alle ville bruge android. ;)
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev:
tors 22. okt 2020 10:49
Med den argumentation burde der ingen iPhones findes, og alle ville bruge android. ;)
Det kommer vel an på hvad du forstår ved det du har læst? Hvis du læser det som om at Nvidia kommer til at gå ned med nakken (qua din sammenligning), så tror jeg du har tolket det helt forkert.

Jeg nævner julesalg, som de jo går glip af hvis ikke de kan levere før jul. Og så nævner jeg markedsandele som de midlertidigt eller på længere sigt vil tabe til AMD hvis folk køber et AMD-kort i stedet for et Nvidia i jule-perioden. Når først folk har købt et kort fra enten Nvidia eller AMD, så går de jo ikke ud og køber et nyt 3 måneder senere.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev:
tors 22. okt 2020 11:12
Pastorius skrev:
Det kommer vel an på hvad du forstår ved det du har læst? Hvis du læser det som om at Nvidia kommer til at gå ned med nakken (qua din sammenligning), så tror jeg du har tolket det helt forkert.

Jeg nævner julesalg, som de jo går glip af hvis ikke de kan levere før jul. Og så nævner jeg markedsandele som de midlertidigt eller på længere sigt vil tabe til AMD hvis folk køber et AMD-kort i stedet for et Nvidia i jule-perioden. Når først folk har købt et kort fra enten Nvidia eller AMD, så går de jo ikke ud og køber et nyt 3 måneder senere.
Jeg læste bare at de havde leveringsdato til 30. oktober. Så jeg tænkte ikke at julehandlen var i fare endnu. Ellers behøver du ikke tage min kommentar alt for alvorligt - det var lige så meget et hint til at hype, markedsføring og hvad der lige trenden aldrig helt er til at forudsige, jvf fx iPhones eller Kählervaser etc.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev:
tors 22. okt 2020 13:30
Mike-air skrev:
tors 22. okt 2020 11:12
Pastorius skrev:

Jeg læste bare at de havde leveringsdato til 30. oktober. Så jeg tænkte ikke at julehandlen var i fare endnu. Ellers behøver du ikke tage min kommentar alt for alvorligt - det var lige så meget et hint til at hype, markedsføring og hvad der lige trenden aldrig helt er til at forudsige, jvf fx iPhones eller Kählervaser etc.
Men den information er desværre ikke nok til at kloge sig på om julehandelen var i fare endnu.

Sagen er den at Nvidia er stoppet med at sælge deres kort fra deres eget website, fordi de ikke kan følge med, og nu bare sælger via retailere som har store ordrer som de ikke selv kan fylde.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem

Indlæg af donnievandango »

Nåhr men jeg har haft indbrud i mit studie i Odense, hvor de er stukket afsted med min sorte Fender strat, min kære Dobro guitar, en WA 87 og en Aston mikrofon. Ikke nok med at jeg ikke voksen nok til at have styr på min forsikring, ja så er stedet heller ikke forsikret.

Jeg har ingen serienumre, billeder eller andet så det er pistvæk ud af vinduet. Det der måske er mest træls at det er min første guitar. Jeg holder naturligvis øje med dba og guloggratis, meeeeen. øv øv øv.

BTW jeg har skiftet avatar fordi jeg så en anden bruger herinde med samme billede. Det tog mig så lige lidt tid at gennemskue at det ikke var mig, hvilket var lettere forvirrende:):):):)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Utroligt med DR.

Tænk at de i 2020 leverer så ringe en kvalitet, så hvis det var en video på youtube, havde man sprunget den over. Dertil kan dr.dk jo ingenlunde håndtere bare en brøkdel af de mennesker, de opkræver betaling fra. F.eks nu - til Mette Fs corona pressemøde - er dr.dk umulig at tilgå grundet trafikken (antager jeg). Det er det samme nytårsaften, da de havde xfactor, når der er mgp osv. What the f*ck betaler vi for? Millionklasse lønninger til folk, der ikke kan bestride et almindeligt arbejde i privaten?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Jeg vil gerne benytte lejligheden til at brokke mig over det Norske boligmarked.

Efter at have set på en masse forskellige lejligheder, finder vi endelig den der bare matcher super godt. Budrunden starter idag, og efter en lidt udmattende process med bud frem og tilbage på SMS vinder vi budrunden. FEDT tænker vi. Indtil mægleren spørger om vi vil øge vores bud, fordi der måske er andre som har forkøbs-ret....... Det lød lidt som BS i øjeblikket, så vi blev på samme beløb.. Og efterfølgende får vi email med kontrakt og "gratulerer med boligkjøp"....

MEN SÅ...

- Kommer der også lige en besked om at der er 9 personer som står i kø og kan købe boligen lige foran næsen på os fordi de er medlem af en eller anden idiotisk boligforening der hedder OBOS. Det stod ret kryptisk i annoncen, så ingen af os fik det med.

NÅ. Pis osse.
Så spørger jeg: Ok, men hvornår ved vi så om det er vores? Loven siger "indenfor rimelig tid" får vi så tilbage.... Google siger op til 3 uger..

OK. Øv. Det var da lidt en lorte situation at stå i.

Ja, men det slutter ikke her - vi kan ikke engang se eller byde på noget nyt. Vi er ligesom fanget imellem to stole.

Man lærer forhåbentlig af sine fejl.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det lyder godt nok f*cked up
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Vi beklager å måtte meddele deg om at et medlem med intern forkjøpsrett i borettslaget har
benyttet sin forkjøpsrett til å tre inn i avtalen.
Oversat: Der var nogen som købte lejligheden til den pris vi "vandt" den til, lige foran næsen på os.

Det var da lettere irriterende må man sige.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev:
tirs 27. okt 2020 10:27
Vi beklager å måtte meddele deg om at et medlem med intern forkjøpsrett i borettslaget har
Oversat: Der var nogen som købte lejligheden til den pris vi "vandt" den til, lige foran næsen på os.

Synd for jer. Hvorfor laver man så en ekstern budrunde? Er det udelukkende for at presse prisen op til det yderste?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev:
tirs 27. okt 2020 14:43
Mike-air skrev:
tirs 27. okt 2020 10:27

Synd for jer. Hvorfor laver man så en ekstern budrunde? Er det udelukkende for at presse prisen op til det yderste?
Yeeees. Nu har vi lavet lidt research, og det lader til at mæglere "undgår" at nævne den her forening som giver forkøbsret, så de kan presse prisen ekstra op.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Set på facebook.

Nu til eftermiddag går islamisterne på gaden i København for at vise, at de støtter terroristerne i Frankrig.

Altså, demo ikke MOD terror –– men FOR terror.
Dét må man nemlig gerne.
I Danmark.

På den ene side er det sføli fantastisk at leve i et kongerige, hvor al ytring er tilladt.
Men . . . alligevel er det efter min mening ikke bare forkasteligt, men strafferetligt på den forkerte side af stregen. Det *burde* i al fald være strafbart at offentligt udtrykke støtte og opmuntring til terror.

Jeg er ikke jurist.
Men synes det er forkert.
Helt forkert.
Øv.
Vedhæftede filer
terror foran ambassade.png
terror foran ambassade.png (967.71 KiB) Vist 224 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

De har ingen ære

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

tomcat skrev:
fre 30. okt 2020 11:03
... Nu til eftermiddag går islamisterne på gaden i København for at vise, at de støtter terroristerne i Frankrig.

...
(Mine fremhævninger).

Hvad baserer du dette på?

Jeg synes ikke, dette fremgår af opslaget, som du viser.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Man læser hvad man vil ,... :roll:

Men hvor er de HELT store folkelige muslimske demonstartioner imod islamistisk terror, som lægger
ægte og troværdig distance, og viser at der er reel og udbredt anti-parti blandt såkaldt "moderate" af slagsen ?
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Alene det faktum at det er Hizb ut Tahrir som organiserer det, burde vække bekymring.
Efter deres nedsmeltning for et par år tilbage ser de nu en chance for at komme til orde, og måske opnå et Khalifat.
Husk nu disse "uskyldige" menneskers motto: "Opsøg dem, og dræb dem hvor end I finder dem".

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem

Fire fra berygtet familie anklaget for corona-kriminalitet

https://www.bt.dk/krimi/fire-fra-berygt ... iminalitet
---
Artiklen taler for sig selv

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Mr. Soundman skrev:
fre 30. okt 2020 13:45
tomcat skrev:
fre 30. okt 2020 11:03
... Nu til eftermiddag går islamisterne på gaden i København for at vise, at de støtter terroristerne i Frankrig.

...
(Mine fremhævninger).

Hvad baserer du dette på?

Jeg synes ikke, dette fremgår af opslaget, som du viser.
Det er i orden.
For mig at se fremgår det tydeligt.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Sierra. Logic 10.4.4
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

https://www.dr.dk/nyheder/udland/feries ... olitikerne

Trist læsning. I midtengland er der åbenbart børnefamilier som knapt kan få råd til mad :(

Men så er det godt der findes personer som Vicky.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem

Hizb ut-Tahrir-demo: Er halshugning værre end en tegning?
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik ... ng/8347497
------------
:puke:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Folk som mod'er deres tesla så den kan lyde som en lamborghini...

skaermbillede-2018-09-17-132930.jpg
skaermbillede-2018-09-17-132930.jpg (32.48 KiB) Vist 92 gange

Nyt svar