Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Pastorius »

Smittefar skrev:
søn 27. sep 2020 21:49
Mike-air skrev:
søn 27. sep 2020 19:13
Håber ærgelser også lader sig gøre her? Ærger mig over jeg ikke får horisonten med på billedet :-P

@DUBTEMPLE, hva skulle jeg ha gjort her for at få både ordentlig balance under horisonten, men samtidigt også kunne se skyerne? Har valgt whitebalance "Cloudy", ISO er sat til auto...

DJI_0494.JPG
Jeg er ikke helt sikker på, hvad du er ked af ved det her billede? Himlen er så vidt jeg kan se lige præcist ikke brændt ud - Det ser bare ud som om, det er en gråvejrsdag. Ting på jorden er da fint belyst.
Ja, det er fint belyst, og nej man kan ikke udføre mirakler i efterbehandlingen.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:
søn 27. sep 2020 20:27
DUBTEMPLE skrev:
søn 27. sep 2020 19:47
Mike-air skrev:
Håber ærgelser også lader sig gøre her? Ærger mig over jeg ikke får horisonten med på billedet :-P

@DUBTEMPLE, hva skulle jeg ha gjort her for at få både ordentlig balance under horisonten, men samtidigt også kunne se skyerne? Har valgt whitebalance "Cloudy", ISO er sat til auto...

DJI_0494.JPG
Måske lidr beslægtet med din sidste hurdle

Funktionen hedder "de-haze" under alm foto-editering ,... har først prøvet det her for nylig

Mit indtryk er at effekten er beskeden, samt man er oppe imod nogle naturlove,.. men du laver vel bare en algoritme :lol:

Den kan hjælpe en lille smule ,.. og som sidegevinst give lidt "vibrance" ,.. altså friske farverne op

Mit bedste bud, som sidst, se om resolve har en form for "dehaze", og brug det moderat

Tåge er skide irriterende, men også smukt, flot view du har der grundlæggende :)
Det her er faktisk et helt oldfashioned foto :-D Købt helt ny drone (med zoom og forskellige linser etc.) i håb om at få lidt bedre billeder og video. Faktisk er det ikke så tåget som på dine billeder, så jeg mistænker stærkt auto-iso (så meget for at "opgradere") for at være synderen?

Post processing er jo absolut en mulighed, men nu syntes jeg lige jeg ville tage ved lære af den input jeg fik sidst, og prøve at få så godt råmateriale som muligt. Bør jeg rode med ISO'en selv? Er der andre indstillinger jeg bør sætte mig ind i?

Flotte billeder, men må nok sige jeg syntes originalen er bedst af de to. Hvor er det?
Old-fashion er fint 😊

Hvilken drone har du købt ?

At rode med ISO er et forsøg værd, men at forlade auto får bordet til at fange, og man har et snævert område at arbejde inden for. Lav base-iso er bedst kvalitet, mangler man lys då hæves ISO, men på bekostning af støj, som ofte I form af grynet eller snavset billeder, lidt ala en bilrude der bliver beskidt.

Billeder er fra Reinebringen, Lofoten, jeg kra5vlede derop sammen med fruen

Skal lige siges at jeg fik lagt PP-foto ind først, overdrivelse fremmer forståelsen, jeg har "hevet alt for meget I knappen", til gengæld ses det tydeligt hvilken pris man betaler :-)

Skulle nok have været midt mellem de to

Her er en fyr der beskriver stedet, perfect for drone :-)

/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev:

DJI_0494.JPG
Du kan, hvis du har noget fotoeditering arbejde med HDR. Det drejer sig om eksponering, gamma, styrke, radius og højlys og skygge.
Det kan tage lang tid, derfor er mit eksempel ikke så godt. Det gik hurtigt.

Foto i tåget/diset vejr er altid en udfording.
Brug indstillingen HDR, så "banker" kameraet selv 4-5 billeder sammen af forskellig eksponering, så du får ét perfekt billede.

ISO bør være så lav som du kan få den og stadig holde en rimelig hurtig lukkertid (min 1/125)
Du har vel "anti ryst". Sørg for en god dybde (blænde) Større tal jo mere dybde, men osse mindre lys.
ISO, blænde, lukkertid er en triangel der skal passe sammen.

Hvis du bruger manuel indstillingen, skal du lære at bruge + på eksponering bias og sigte på det mørkeste sted, eller omvendt.

Billede
Vedhæftede filer
494.jpg
494.jpg (6.6 MiB) Vist 330 gange

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Haha ,.. den grønne farve stikker af ,.. præcis som i mit eksempel :-)

Ja, for stills har en god drone sikkert HDR som Hugo siger ,... det havde din gamle også

Jeg har vist linket omkring dette tidligere

Alt det her hører hjemme i AV sektionen ,.. ærgeligt vi ikke fik startet snakken der
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Hugo skrev:
man 28. sep 2020 02:17
Mike-air skrev:

DJI_0494.JPG
Du kan, hvis du har noget fotoeditering arbejde med HDR. Det drejer sig om eksponering, gamma, styrke, radius og højlys og skygge.

Brug indstillingen HDR, så "banker" kameraet selv 4-5 billeder sammen af forskellig eksponering, så du får ét perfekt billede.

ISO bør være så lav som du kan få den og stadig holde en rimelig hurtig lukkertid (min 1/125)
Du har vel "anti ryst". Sørg for en god dybde (blænde) Større tal jo mere dybde, men osse mindre lys.

Hvis du bruger manuel indstillingen, skal du lære at bruge + på eksponering bias og sigte på det mørkeste sted, eller omvendt.

Billede
Hvis man skulle kunne bruge det der, så er man nok nødt til at arbejde i lag i fx PS, og så forsigtigt fjerne lidt på det oprindelige billede, hvor man gerne vil have din version frem.

HVis der er en RAW-fil, vil jeg gerne prøve at gøre et forsøg.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Pastorius skrev:
man 28. sep 2020 16:21
Hugo skrev:
man 28. sep 2020 02:17
Mike-air skrev:

DJI_0494.JPG

Billede
Hvis man skulle kunne bruge det der, så er man nok nødt til at arbejde i lag i fx PS, og så forsigtigt fjerne lidt på det oprindelige billede, hvor man gerne vil have din version frem.

HVis der er en RAW-fil, vil jeg gerne prøve at gøre et forsøg.
Det er så det kameraet gør ved HDR ekponering, men det ved du.
Man kan snyde PS (hvilke jeg gjorde) og lave 4 kopier med forskellig belysning, og lægge dem i lag, men det er ikke helt det samme.

Mon ikke moderator snart flytter denne snak over i AV? Det ville da være dejligt :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hugo skrev:
man 28. sep 2020 22:23
Mon ikke moderator snart flytter denne snak over i AV? Det ville da være dejligt :)
Vi flytter ikke rundt på separate indlæg fra tråd til tråd.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Danmark er dømt for tortur af psykiatriske patienter, af menneskerettighedsdomstolen, læste jeg på Politiken.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

:censored:

borger.dk.png
borger.dk.png (3.26 KiB) Vist 247 gange
Efter nogle minutter kom der en anden side fra dem med mulighed for at bestille sine feriepenge...
borger.png
borger.png (24.4 KiB) Vist 245 gange
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev:
tirs 29. sep 2020 11:00
borger.dk.png
Efter nogle minutter kom der en anden side fra dem med mulighed for at bestille sine feriepenge...

borger.png
Hald, og andre, læste advarsel om noget svindel, kan ikke lige finde linket, men pas godt på, uanset om I føler jer logget ind og i sikkerhed
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

DUBTEMPLE skrev:
tirs 29. sep 2020 11:24
Hald skrev:
tirs 29. sep 2020 11:00
borger.dk.png

borger.png
Hald, og andre, læste advarsel om noget svindel, kan ikke lige finde linket, men pas godt på, uanset om I føler jer logget ind og i sikkerhed
Ja Politiet skrev på facebook at man skal være særlig opmærksom, super god stil af dem!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Brokker mig over jeg ikke fik startet tråden omkring dronefoto i AV, og tilmed at jeg ikke fik sagt tak til de forskellige kommentarer ovenfor. Opretter en tråd der inde i stedet for.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:
søn 27. sep 2020 19:47
Mike-air skrev:

DJI_0494.JPG
Måske lidr beslægtet med din sidste hurdle

Funktionen hedder "de-haze" under alm foto-editering ,... har først prøvet det her for nylig

Mit indtryk er at effekten er beskeden, samt man er oppe imod nogle naturlove,.. men du laver vel bare en algoritme :lol:

Den kan hjælpe en lille smule ,.. og som sidegevinst give lidt "vibrance" ,.. altså friske farverne op

Mit bedste bud, som sidst, se om resolve har en form for "dehaze", og brug det moderat

Tåge er skide irriterende, men også smukt, flot view du har der grundlæggende :)
Billedet uden effekten er da langt de bedste. Stenen i forgrunden havde jeg gerne undværet. Man overvejer om det vil fungere som forgrund, men når man ser billedet virker det ikke så godt. Men jeg syntes det er et smukt billede, men forgrunden fungerer ikke imø. på det redigerede billede. Jeg ville bare give forgrunden en lille smule kontrast vha. en maske. Så kan man male kontrasten på i sit eget lag.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Vil gerne brokke mig over, at megen debatkultur her i verden, er med så mange personangreb.
(taler ikke om Lydmaskinen, men generelt - gælder også IRL).

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Har kørt 100 eksperimenter på min maskine herhjemme over de sidste 3 uger.. Det er blevet til sammenlagt 10.921 neurale netværk, med logfiler og resultat tabeller der til sammen fylder 211GB. Selve forarbejdet har taget lidt over et år, og nu sidder jeg så som en kryster og udskyder analysen igen og igen fordi jeg er nervøs for at åbne pandoras æske :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ha, det kender jeg godt

Har ofte brugt en hel uge på at bygge en opstilling om for så fredag eftermiddag vælge at udskyde test til mandag, for man skulle jo nødig få ødelagt sin weekend med et dårligt resultat
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev:
ons 30. sep 2020 12:07
Ha, det kender jeg godt

Har ofte brugt en hel uge på at bygge en opstilling om for så fredag eftermiddag vælge at udskyde test til mandag, for man skulle jo nødig få ødelagt sin weekend med et dårligt resultat
Haha! Det er netop der vi er :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev:
tirs 29. sep 2020 18:49

Billedet uden effekten er da langt de bedste. Stenen i forgrunden havde jeg gerne undværet. Man overvejer om det vil fungere som forgrund, men når man ser billedet virker det ikke så godt. Men jeg syntes det er et smukt billede, men forgrunden fungerer ikke imø. på det redigerede billede. Jeg ville bare give forgrunden en lille smule kontrast vha. en maske. Så kan man male kontrasten på i sit eget lag.
Jeg vil mene midt i mellem de to ville være passende, men hvorfor forvente noget at min dømmekraft ? Man har et ganske særlig anstrengt forhold til tåge når man er kravlet helt derop, og efterfølgende går man gerne et skridt ekstra i PP :-)

Jeg stopper med det her OT nu ,.. og forwarder måske indlægende til AV hvis der bliver tid
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:
ons 30. sep 2020 13:26
Kimex skrev:
tirs 29. sep 2020 18:49

Jeg vil mene midt i mellem de to ville være passende, men hvorfor forvente noget at min dømmekraft ? Man har et ganske særlig anstrengt forhold til tåge når man er kravlet helt derop, og efterfølgende går man gerne et skridt ekstra i PP :-)

Jeg stopper med det her OT nu ,.. og forwarder måske indlægende til AV hvis der bliver tid
Du skal ikke tage det ilde op. Jeg har respekt for at andre ser det gode billede på en anden måde end jeg.

Det er jo kun subjektive vurderinger.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Hvem er det, der sidder på de danske produktionsselskaber og bare tænker "hey, vi skal da bruge en standup komiker til denne vært/skuespiller rolle" ..... jesus f*cking christ, hvor er jeg træt af det. Det kan trække ethvert ambitionsniveau helt ned. Hvis der nu bare var nogen, der kunne fatte at danske standup komikere er lort, lort og atter lort. f*cking plagiater altid - så nakker de oneliners fra mitch hedberg, så nakker de hele acts fra louis ck osvosv ... altid f*cking wimmersvej.

Jeg hader dansk standup, og jeg hader de danske produktionsselskaber for altid at vælge dem til f*cking alt. Om det er skuespil, værtsroller, stand-ins, talkshowværter you name it - en dansk standup "komiker" bliver valgt.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg ved, jeg er i den forkerte tråd, men jeg glæder mig over at finde en, der deler min opfattelse af den danske stand-up scene
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Kender I det der med, at man kommer til at kommentere på en bekendts babybillede om at "det er dejligt at se, at nogle vælger at beholde barnet uanset hvad <3" fordi man tror at barnet har Down's Syndrom?

Og så har man trådt gevaldigt i spinaten.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator

Indlæg af Hald »

Holger skrev:
man 19. okt 2020 11:40
Kender I det der med, at man kommer til at kommentere på en bekendts babybillede om at "det er dejligt at se, at nogle vælger at beholde barnet uanset hvad <3" fordi man tror at barnet har Down's Syndrom?

Og så har man trådt gevaldigt i spinaten.
Puuh, æv! Jeg har allerede ledt efter en gif der kunne beskrive min reaktion, men nope fandt den ikke.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Hahaha!!!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så kom de første fartbøder fra Italiensturen. P.t. står jeg samlet til at skulle betale 13.200 kr., men det er uden at have set de sidste bøders størrelse og jeg ved ikke om der kommer flere, da der indtil videre er landet fire stk. med jævne mellemrum.

Latterligt, men heldigvis er der rabat hvis man betaler hurtigt, hvilket jeg nok har tænkt mig at gøre.

Selvom de har lavet nogle tekniske fejl, fx er bøderne i min kones navn og det er mig som er på billederne, så kan de på lang sigt nok inddrives automatisk i Danmark.

Uanste hvad, I did the crime, pay the fine...

Nyt svar