Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

Mere brok:

Jeg var idag til et seminar med en økonom fra et norsk transport institut. Personen forskede i økonomi relateret til el og hybridbiler.

I et studie havde han simuleret det norske bilmarked ud fra noget økonomisk teori. Normalt når man simulerer i andre sammenhænge, så gør man det ud fra den antagelse at; nogle ting kan vi ikke måle eller forstå fuldt ud, og derfor er der variation. Man prøver derfor at genskabe den naturlige variation man ser i den virkelige verden. Det kaldes også stokasticitet eller sund fornuft.

Den her økonom havde lavet en simuleringsmodel UDEN stokasticitet, og antog dermed at alt han puttede i modellen korrekt illustrerede den virkelige verden.

Til slut var der nogle grafer med eksakte værdier på hvad der ville ske hvis man gjorde X og Y, og så nogen anbefalelser til fremtidig politik.

Hvis det er sådan nogle fjolser der bliver ansat i ministerierne til at oplyse lovgiverne, så forstår jeg da godt at der er noget politik der overhovedet ikke virker. Og det er ikke kun her i Norge at hans slags findes.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Så vrider knæet sq' af led for 4. gang på relativt kort tid.

:cry:
Senest rettet af mediumaevum tirs 3. mar 2020 09:11, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Knæ er et møgdesign. Mine egne er ikke for gode, og to af mine venner har deciderede problemer med dem.

Knæskaden er en fugl der burde udryddes.

God bedring!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det må være verdens dummeste kvinde, hvor dum er det tilladt at spille ? findes der ikke en tillægsstraf hvis man udviser åbenlys foragt for retten ?
Vedhæftede filer
Screenshot_2020-03-04-16-17-27.png
Screenshot_2020-03-04-16-17-27.png (1.1 MiB) Vist 824 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har glemt en flaskeøl og en flaske vin i bilen i -15 grader. Håber ikke de eksploderer, som eks. En cola gør.

f*ck.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

En cola er der ikke alkohol i
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Og heldigvis eksploderer den ikke når den fryser! Yay!

https://www.google.no/search?q=does+win ... ent=safari

Til gengæld ser det sort ud for den specielle øl jeg havde liggende (som tilmed var en bryllups invitation på etiketten):

https://www.google.no/search?q=does+bee ... ent=safari

Det er nok noget med at rengøre bilen mens man er i minusgrader...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Til sommer skal du prøve at smide en dåseøl på bålet! :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg har ikke set familien siden Jul, og når man bor i Udlandet sætter man ekstra pris på at se den pukkelryggede. Skulle have været i DK om 2 uger. Og nu ser det ud til der kommer til at gå omtrent 3 måneder før jeg ser de fleste af dem igen. Pis og lort.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev:Jeg har ikke set familien siden Jul, og når man bor i Udlandet sætter man ekstra pris på at se den pukkelryggede. Skulle have været i DK om 2 uger. Og nu ser det ud til der kommer til at gå omtrent 3 måneder før jeg ser de fleste af dem igen. Pis og lort.
...til gengæld får du måske chancen for at se dem igen i live :wink:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ja. Det er selvfølgelig rigtigt :-)

Default avatar
AntonAuton
Medlem
Indlæg: 139

Indlæg af AntonAuton »

1) min kones leder, der ikke hjemsender de medarbejdere der bør hjemsendes (fx min kone)
2) det forpulede lortevejr der sendte vores trampolin på flyvetur op i hækken (jeg glemte at stormsikre den i morges pga kaos m tre børn der er hjemme + ændrede jobrutiner)
3) min 2-årige yngstemand, der godt ville høre musik mens jeg skulle have trampolinenen under kontrol og derfor selv prøvede at sætte en plade på. Det har kostet en ortofon DJ-S pickup og den gode side af "galactic haulage 4". Selvom tracket jeg er ked af kan findes på soundcloud her men damn, det er et fedt track at smide på når festen er slut eller der bare er ild i pejsen og man lige sidder og chiller med gode mennesker der foretrækker guitarbaseret musik

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nu har universitetet jeg arbejder på valgt at aflyse ceremonien + mundtlig forsvar af masteropgavet. Da det er første gang er hovedvejleder for masterstudenter havde jeg egentlig glædet mig til at opleve det.

Men det er selvfølgelig ansvarligt af universitetet.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Alle leverandører melder om mange dages leveringstid på fødevarer, simpelt hen ikke chauffører nok.
Er nødt til at drage ud på "selvmordsmission" nu :ack: :surrender: :rip:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev:Alle leverandører melder om mange dages leveringstid på fødevarer, simpelt hen ikke chauffører nok.
Er nødt til at drage ud på "selvmordsmission" nu :ack: :surrender: :rip:
Det forstod jeg ikke noget af? :-P

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev:
Hugo skrev:Alle leverandører melder om mange dages leveringstid på fødevarer, simpelt hen ikke chauffører nok.
Er nødt til at drage ud på "selvmordsmission" nu :ack: :surrender: :rip:
Det forstod jeg ikke noget af? :-P
Vi ville bestille fødevarer over nettet, men ingen kan levere i en overskuelig fremtid.
Derfor tar´ vi fysisk ud at handler i morgen og håber at vi overlever...
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha ja okay :-D rygtet vil at folk er blevet gode til at holde afstand.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mike-air skrev:Haha ja okay :-D rygtet vil at folk er blevet gode til at holde afstand.
Ikke hvor jeg handlede i dag. En ældre mand stod tæt på mig og hostede, de ansatte gik stresset rundt tæt på kunderne, og en mor lod sin søn på 9-10 år rende rundt som det passede ham. Jeg har desværre hørt lignende oplevelser fra mine venner. Der er vel altid nogen der ikke forstår et koncept? [emoji4]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg havde først en ordre hos komplett til 20.000 kr. Så valgte jeg at fjerne en vare, så det blev 8.000 kr i stedet. Komplett trækker så på ny 8.000 kr.

Nu har jeg fået min levering, alt er som forventet.

Bortset fra der hverken er spor fra de 20.000 de trak, eller de 8.000 de trak på ny, i min netbank?? Når jeg ser gennem transaktionerne på min konto, så er ingen af delene der?! Men ud fra den viden om hvor meget der stod på kontoen, så er jeg klar over jeg er blevet 28.000 fattigere :-P

Der er da et eller andet galt med vores banksystem hvis det er muligt at data bare "forsvinder". Det er da ihvertfald mega ubetryggende som kunde hos både banken og komplett.

Edit:

Det er ikke ligefrem topkarakter og en syngende anbefaling herfra.
great.PNG

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Gad vide om de udnytter kaos - nå men mon ikke det kommer i orden til sidst.
Nethandel er da smart nok - men jeg tror at folk kommer til at savne fysiske foretninger en dag i en nær fremtid,og så er det forsent

Medlemsavatar
Beier
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Aalborg

Indlæg af Beier »

Salgs-gas og snik-snak, der ikke hjælper kunden til at forstå hvad produktet kan og gør, og som ikke hjælper kunden med at beslutte sig.

Et særligt kompakt eksempel hvor ordene compression, clipping og compander endda får byttet deres betydning indbyrdes, uden at gøre nogen klogere: https://line6.com/wireless-microphone-system/sound.

For en kender, genkender man det som "fyld-tekst". Men det er jo spild af god tid.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Fik idag skattesmæk på 48.000 :-P ØV :puke:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Dåsetomater med krydderier i. Det produkt skal bare dø. Jeg vil sgu da selv komme krydderierne i min mad. Fik lige ødelagt en ellers perfekt chili con carne, fordi jeg ved en fejl have købt dåsetomater med krydderier i, fordi den var dårligt labellet. De burde have store dødningehoveder eller advarsels kryds på, men allerhelst burde de bare ikke eksistere.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

AvS skrev:Dåsetomater med krydderier i. Det produkt skal bare dø. Jeg vil sgu da selv komme krydderierne i min mad. Fik lige ødelagt en ellers perfekt chili con carne, fordi jeg ved en fejl have købt dåsetomater med krydderier i, fordi den var dårligt labellet. De burde have store dødningehoveder eller advarsels kryds på, men allerhelst burde de bare ikke eksistere.
Ja der er gigantisk forskel. Vi var dog tidligere vant til at få netop dem med krydderi, men dem sælger Netto/Rema ikke rigtigt længere, og så skal der godt nok meget basilikum/oregano/timian i, for at opnå noget lignende.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Vores sub der er sat til forstærkeren TVet kører igennem siger ikke noget mere

Nyt svar