Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:Trumps dumhed overfor iran, skaber ringe i vandet:
https://www.dr.dk/nyheder/indland/analy ... uzstraedet
Ja - og dumheden spreder sig også ... :|

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

#45 vil forbi på besøg.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

SustainerPlayer skrev:#45 vil forbi på besøg.
Det skal han efter min mening have lov til at ønske sig - det kan ikke bringe mit pis i kog. Jeg finder det langt mere brokkeværdigt at den danske regering ikke har nosserne til omgående og sporenstregs at sige tak, men nej tak.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

david mondrup skrev:
SustainerPlayer skrev:#45 vil forbi på besøg.
Det skal han efter min mening have lov til at ønske sig - det kan ikke bringe mit pis i kog. Jeg finder det langt mere brokkeværdigt at den danske regering ikke har nosserne til omgående og sporenstregs at sige tak, men nej tak.
Ja - det er humlen i det hele.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det er jo den høje majestæt som har inviteret ham. Hendes dømmekraft er ikke hvad man skulle tro...
Men han skal da nok nå at majestætsfornærme hende, eller grab her by the... :puke: Han er jo lige så senil som hende
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev:Det er jo den høje majestæt som har inviteret ham. Hendes dømmekraft er ikke hvad man skulle tro...
Men han skal da nok nå at majestætsfornærme hende, eller grab her by the... :puke: Han er jo lige så senil som hende
Jeg tror hun gør det af ren og skær business hensyn.

Det er godt for DK A/S. Hun passer egentlig bare sit job: skal egentlig være upolitisk, og repræsentere Danmark, specielt overfor udenlandske virksomheder osv.

Jeg tror iøvrigt ikke hun er senil.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev:
Hugo skrev:Det er jo den høje majestæt som har inviteret ham. Hendes dømmekraft er ikke hvad man skulle tro...
Men han skal da nok nå at majestætsfornærme hende, eller grab her by the... :puke: Han er jo lige så senil som hende
Jeg tror hun gør det af ren og skær business hensyn.

Det er godt for DK A/S. Hun passer egentlig bare sit job: skal egentlig være upolitisk, og repræsentere Danmark, specielt overfor udenlandske virksomheder osv.

Jeg tror iøvrigt ikke hun er senil.
Det var ment lidt som en joke. Har siden erfaret at han har inviteret sig selv, og så kan hun desværre ikke gøre meget. Du har ret i at vores erhversliv har brug for at blive synliggjort i USA. Der kommer jo osse en dag hvor han ikke er præsident længere.
Håber bare ikke at vi skal være med i et arktisk våbenkapløb i Grønland. Så har vi valgt side over for Rusland. Jeg tror vi står os bedst ved at være så neutrale som muligt. Men det er jo osse op til Grønlænderne selv.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

Nogen bruger mit navn, billede og titel til at forsøge at svindle tyskere på autoscout24.de. Jeg er efterhånden træt af at svare på, at jeg ikke har en Skoda Fabia til salg, når de googler mit navn og henvender sig på firmamailen...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hugo skrev:
Mike-air skrev:
Hugo skrev:Det er jo den høje majestæt som har inviteret ham. Hendes dømmekraft er ikke hvad man skulle tro...
Men han skal da nok nå at majestætsfornærme hende, eller grab her by the... :puke: Han er jo lige så senil som hende
Jeg tror hun gør det af ren og skær business hensyn.

Det er godt for DK A/S. Hun passer egentlig bare sit job: skal egentlig være upolitisk, og repræsentere Danmark, specielt overfor udenlandske virksomheder osv.

Jeg tror iøvrigt ikke hun er senil.
Det var ment lidt som en joke. Har siden erfaret at han har inviteret sig selv, og så kan hun desværre ikke gøre meget. Du har ret i at vores erhversliv har brug for at blive synliggjort i USA. Der kommer jo osse en dag hvor han ikke er præsident længere.
Håber bare ikke at vi skal være med i et arktisk våbenkapløb i Grønland. Så har vi valgt side over for Rusland. Jeg tror vi står os bedst ved at være så neutrale som muligt. Men det er jo osse op til Grønlænderne selv.
Der kan lægges mange anskuelser på de emner. Så lad os tænke over tingene imens vi venter på #46.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

D0412AE4-1C0B-4A72-8756-E1E3D4A54ECF.jpeg
Det er godt når man vil beskytte folks identitet, bare ikke så smart når man glemmer at gå i deltalje med tingene.

Den sorte markering/censurering er lavet af DR, og jeg har så markeret med rødt første gang efternavnet alligevel dukker op. De har ikke engang gidet læse pressemeddelelsen igennem :-P

Artikel: https://www.dr.dk/nyheder/udland/politi ... mand-i-tov

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mike-air skrev:
Det er godt når man vil beskytte folks identitet, bare ikke så smart når man glemmer at gå i deltalje med tingene.

Den sorte markering/censurering er lavet af DR, og jeg har så markeret med rødt første gang efternavnet alligevel dukker op. De har ikke engang gidet læse pressemeddelelsen igennem :-P

Artikel: https://www.dr.dk/nyheder/udland/politi ... mand-i-tov
LOL - men nu er der også billeder af den anklagede, så hvis man skulle glemme navnet, så kan man vel huske ansigtet :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Feber, hoste, snot og slim - lige hvad man har brug for i ferien. :evil:

Medlemsavatar
Beier
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Aalborg

Indlæg af Beier »

Thomanns web-shop har en del forkerte produkt-informatioer.

Man skal aldrig lave maskin-oversættelser af fagsprog og fag-termer, uden af en kyndig person kontrollerer om oversættelsen giver mening og fremmer forståelsen. Det skrev en Thomann-medarbejder at Thomann havde gjort. "27 gauge thread" (dvs. Gevindets diameter er 27 gauge) blev til "27 gear" på Thomann-oversat engelsk. De fleste personer indser nok at et solidt metal-stykke, der er en gevind-adapter til en mikrofon-holder, ikke har 27 gear.

Det ser også ud til at tyske Schutzkontakt, der betyder "Stikkontakt med jordforbindelse" er blevet til "shockproof sockets", altså stød-sikre stikdåser.

Desuden er der sjuske-fejl, såsom modstridende oplysninger på same side, eller ombytninger hvor snor er blevet til velcro. Det er sikkert ikke Thomanns mening at finde på usandheder, men det er tydeligvis gået lige vel hurtigt med at fylde indhold på siderne. Det liger at man prioriterede en stor mængde over brugbarhed. Disse fejl er svære og tidskrævende at finde, når de først er lavet.

Heldigvis har thomann.de en nem måde at give kommentarer til sidens indhold til Thomann, i form af en knap på hver side, der åbner et skrive-felt uden dikkedarer. Det måtte andre websider gerne kopiere. Desværre sendes kommentarerne til personer, der hverken selv kan rette i sidens indhold, eller undersøge om informationerne er forkerte. Så det tager noget tid at få en fejl rettet.
Thomanns medarbejdere er flinke til at svare, men nogen gange fornemmer jeg at det var vigtigere bare at svare et eller andet, end at sikre sig de svarer rigtigt. Eller at hvis noget står på Thomanns websted, så må det være rigtigt, hvilket er et dårligt udgangspunkt når man diskuterer data-kvalitet OG jagter svipsere. Eller at de havde mulighed for at forklare mig hvad websiden burde have fortalt, men ikke havde mulighed for at forbedre websiden beskrivelse.

Jo mere bøvlet det er at rette op på fejl, jo højere skal det prioriteres i hverdagen for at gøre en betydende forskel. Ergo skal muligheden for at markere mistænkelige informationer, eller at rette fejl være så nem som mulig. Alle webshops med mere end et par tusinde forskellige varer har normalt denne udfordring med en vis mængde forkert data. Jeg forestiller mig de fleste ledere af webshops har undervurderet dette problem.

Er der virkelig ikke penge i at forbedre formidlingen af produkternes funktion og formået, op over et gennemsnitligt (eller middelmådigt) niveau? Giver det ikke udslag i større kunde-tilfredshed og deraf flere kunder der springer over at kigge på konkurrerende webshops før de beslutter sig?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Arrrggghhh
Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ævs ... bagt ahorn er desværre mere skørt. Men mon ikke det kan fikses ... selvom det selvfølgelig koster?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, det er "Den bagte ahorns forbandelse" (<-- filmtitel??)

Rahbek er på sagen

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Ja, det er "Den bagte ahorns forbandelse" (<-- filmtitel??)

Rahbek er på sagen

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Godt - så er den jo i kyndige hænder (igen).

Oplevede også, at da GuitaRasmus skulle fjerne sadlen på en bagt Warmoth-hals, så brækkede der der et stykke af halsen af pga. sadlen var limet på. Det kunne dog fikses - men er stadig pænt øv. Har også læst flere lignende episoder med bagte halse, hvor træet splinter meget nemmere. Derfor står bagt ahorn heller ikke lige øverst på min prioritetsliste for guitarhalse. Der findes bedre alternativer.

Tør man spørge hvordan det skete?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, og jeg ved det ikke - jeg er næsten sikker på, det er sket ved at guitaren er væltet i stativet (det hænder trods alt), men jeg kan bare ikke komme i tanke om nogen hændelse sådan lige på det seneste.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

...
Senest rettet af mediumaevum tors 29. aug 2019 17:25, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar>>
Er det din nye specialbyggede guitar?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jep

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Jep

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Noget nyt om den?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ikke andet end at den var med på job i lørdags, og det skal den igen på lørdag. Det tog den ikke yderligere skade af. Derefter er der et par måneders job-pause, så må den ud til Rahbek.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev:Smittefar>>
Er det din nye specialbyggede guitar?
Smittefar skrev:Jep
Ej hvor træls! :(

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Nå, jeg brokker lige videre - Jeg fik svinget min store røv lidt for langt ud i dag. Så skete dette
IMG_20190902_220138_small.jpg
IMG_20190902_220138_small.jpg (101.45 KiB) Vist 341 gange
Det er på denne guitar
GibsonLesPaulStdLtd05_01.jpg
GibsonLesPaulStdLtd05_01.jpg (175.08 KiB) Vist 341 gange
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar