Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Hugo »

Pastorius skrev: man 15. nov 2021 17:07
Hugo skrev: man 15. nov 2021 13:43 Jeg vil gerne brokke mig over, at jeg blev svinet til at en lægekandidat (som kunne være mit barnebarn), fordi jeg kom 5 minutter for sent.
Normalt kommer man aldrig ind til den tid man har fået, men 10-15 minutter senere.
Hun nægtede at ta´ mig idag, og bad mig bestille ny tid :shock:

No way. Nu går jeg ikke til læge mere.

No country for old men :lol:
Det er jo i hvert fald sådan lidt gammelmands- (sur gammel mand) agtigt at straffe sig selv ved at undlade lægebesøg fordi man er blevet sur på en læge, selvom hun har haft en dårlig dag :)
Det var ikke hendes dårlige dag. Da jeg gik tilbage i lægehuset for at aflyse den nye tid (fordi jeg ikke orkede hende) kom hun og blandede sig, og blev ved med at forsvare sig med at det var reglerne.
Jeg vil i hvert fald holde mig væk indtil hendes tid som kandidat er slut.
Problemet er, at alt er så presset, at man ikke kan bestemme hvem man kommer ind til, når man bestiller tid.
Heldigvis har jeg den sødeste sygeplejerske. Så kontakten er der da endnu :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hugo skrev: man 15. nov 2021 18:40 Det var ikke hendes dårlige dag. Da jeg gik tilbage i lægehuset for at aflyse den nye tid (fordi jeg ikke orkede hende) kom hun og blandede sig, og blev ved med at forsvare sig med at det var reglerne.
Jeg vil i hvert fald holde mig væk indtil hendes tid som kandidat er slut.
Problemet er, at alt er så presset, at man ikke kan bestemme hvem man kommer ind til, når man bestiller tid.
Heldigvis har jeg den sødeste sygeplejerske. Så kontakten er der da endnu :)
Det var godt, man skal ikke lade små mennesker styre ens adfærd. Jeg har anderledes gode erfaringer med de kandidater jeg også altid bliver sendt ind til hos mit lægehus - heldigvis.

Til gengæld har jeg oplevet at en HR pige skulle komme og lære mig ( og mine chefer) hvordan man som leder skulle håndtere en større fyringsrunde. Jeg har snart 20 års erfaring som leder, og hun var yngre end mine døtre (i hvert fald under 30) og knapt så skarp oms dem. Vi lyttede pænt på hvad hun havde at sige - det er jo ikke hendes fejl at situationen var så grotesk.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Pastorius skrev: man 15. nov 2021 19:17
Hugo skrev: man 15. nov 2021 18:40 Det var ikke hendes dårlige dag. Da jeg gik tilbage i lægehuset for at aflyse den nye tid (fordi jeg ikke orkede hende) kom hun og blandede sig, og blev ved med at forsvare sig med at det var reglerne.
Jeg vil i hvert fald holde mig væk indtil hendes tid som kandidat er slut.
Problemet er, at alt er så presset, at man ikke kan bestemme hvem man kommer ind til, når man bestiller tid.
Heldigvis har jeg den sødeste sygeplejerske. Så kontakten er der da endnu :)
Det var godt, man skal ikke lade små mennesker styre ens adfærd. Jeg har anderledes gode erfaringer med de kandidater jeg også altid bliver sendt ind til hos mit lægehus - heldigvis.

Til gengæld har jeg oplevet at en HR pige skulle komme og lære mig ( og mine chefer) hvordan man som leder skulle håndtere en større fyringsrunde. Jeg har snart 20 års erfaring som leder, og hun var yngre end mine døtre (i hvert fald under 30) og knapt så skarp oms dem. Vi lyttede pænt på hvad hun havde at sige - det er jo ikke hendes fejl at situationen var så grotesk.
I jeres situation er det self. helt anderledes. Her vil man gerne prøve at forbedre (sig selv/hinanden)
I mit tilfælde, kan jeg blot gå min vej vej og ha´ en lykkelig dag. Jeg er pensionist og ikke syg eller døende, så jeg kan sagtens vente. :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: tors 21. okt 2021 03:29
DUBTEMPLE skrev: tors 21. okt 2021 01:33 Brokketråden er gået helt i stå :-D
...

Fortsæt gerne.
Vi fik virkelig genfødt tråden der ,... sikke meget uforløst der havde hobet sig op :)
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg vil også brokke mig.

Mit brillestel er knækket. Det kan ikke repareres, og stellet er udgået så et nyt tilsvarende kan ikke skaffes hjem. Så jeg skal til at finde nye briller nu igen... de var ellers ikke mere end 1 år gamle :roll:

Og jeg var ellers glad for dem - jeg syntes jeg så så farlig ud i dem 8-) :lol:

Nu må jeg så prøve at komme op på hesten igen.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-11- ... nsinde-har
I systemet kunne den valgtilforordnede se, at Jeppe Lindø Sigaard, der arbejder som softwareingeniør ved TV 2 i København, allerede havde brevstemt fredag.

Problemet er bare, at det ikke passer.

- Jeg fik en kop kaffe mens jeg ventede. Og så kom de med en brevstemmeseddel, der var underskrevet med noget, der lignede min underskrift. Men det var ikke min underskrift, siger Jeppe Lindø Sigaard.

Nogen var altså mødt op på et brevstemmested og havde afgivet en stemme i hans navn.
Det er blandt andet muligt at brevstemme på Borgerservice, mobile brevstemmesteder og på nogle biblioteker. Og der er altid en stemmemodtager til stede.

Udover at skrive under skal man fremvise gyldig legitimation som for eksempel pas, kørekort eller sundhedskort for at brevstemme.

Men ifølge Jeppe Lindø Sigaard ligner underskriften på brevstemmen langt fra hans egen. Og han fortæller, at han har ikke mistet noget for nylig, der kan bruges som identifikation.
Der burde være mere sikkerhed på det område...?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »



Nogle dage siden, men stadig værd at brokke sig over. Som fleste ved, er russerne også en del af den internationale rumstation.. Så at de velvilligt udsætter deres egne kosmonauter for unødig fare fatter jeg simpelthen bare ikke.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev: fre 19. nov 2021 10:49 Nogle dage siden, men stadig værd at brokke sig over. ...

Helt enig Mike-air - sørgeligt :(

Det er sådan noget typisk magtmenneskeadfærd. Behovet for magt og dominans over andre går forud for alt. Man bli'r så trææææææt af sådan noget... ååååh.... Det er ligesom scenerne ved Hvideruslands grænser for tiden... ingen kneb er for beskidte, når man skal klamre sig til en magtposition :roll:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev: fre 19. nov 2021 11:10
Mike-air skrev: fre 19. nov 2021 10:49 Nogle dage siden, men stadig værd at brokke sig over. ...

Helt enig Mike-air - sørgeligt :(

Det er sådan noget typisk magtmenneskeadfærd. Behovet for magt og dominans over andre går forud for alt. Man bli'r så trææææææt af sådan noget... ååååh.... Det er ligesom scenerne ved Hvideruslands grænser for tiden... ingen kneb er for beskidte, når man skal klamre sig til en magtposition :roll:
100% enig. Kunne ikke have sagt det bedre.

Og ISS har indtil nu været noget af fineste - i form af at tidligere fjender* arbejder sammen på en rumstation man har bygget og driver sammen for at fremme videnskaben. Jeg kommer til at blive rigtig trist den dag den bliver 'retired'.

*Der er faktisk flere jagerfly piloter fra hhv. USSR og USA som har arbejdet sammen og er blevet rigtig gode venner imens de har været på ISS.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »



Her er en gennemgang af hvad det betød for crew'et på ISS - jeg tror ikke det har været skide sjovt for nogle af de involverede. Læg mærke til at NASA hele tiden fortæller hvad Soyuz crew'et gør... Som et pejlemærke mod hvad Rusland selv gør for at passe på deres kosmonauter, og derfor hvor stor truslen er i øjeblikket.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev: fre 19. nov 2021 13:42 Og ISS har indtil nu været noget af fineste - i form af at tidligere fjender* arbejder sammen på en rumstation man har bygget og driver sammen for at fremme videnskaben. Jeg kommer til at blive rigtig trist den dag den bliver 'retired'.

Jeg er helt enig. Det er som et glimt af håb midt i en masse galskab. Som et lille glimt af lys i en stor sort tunnel.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Dagene går, her er pisse koldt, men der er bare ikk nogen sne i Oslo endnu.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: lør 27. nov 2021 16:48 Dagene går, her er pisse koldt, men der er bare ikk nogen sne i Oslo endnu.
Røvsygt ,.. sne er dejligt ,.. ski er fedt


Har meldt mig ud af skiklubben der arrangerer bus-ture fra Kbh til Valåsen om vinteren

Der er alligevel næsten aldrig sne efterhånden

Lidt drys her nord for Växjö i dag dog ,.. men ikke noget der bliver liggende


Man skal højt op i Norge for at være bare lidt sikker på sne
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: lør 27. nov 2021 17:03
Mike-air skrev: lør 27. nov 2021 16:48 Dagene går, her er pisse koldt, men der er bare ikk nogen sne i Oslo endnu.
Røvsygt ,.. sne er dejligt ,.. ski er fedt


Har meldt mig ud af skiklubben der arrangerer bus-ture fra Kbh til Valåsen om vinteren

Der er alligevel næsten aldrig sne efterhånden

Lidt drys her nord for Växjö i dag dog ,.. men ikke noget der bliver liggende


Man skal højt op i Norge for at være bare lidt sikker på sne
Pas på med sne. Sne er farligt.

Jeg vred engang knæet af led ved fald på isglat vej, resulterende i at den sene der skal holde knæskallen på plads blev revet midt over.

Det endte med at jeg gik 3 år med en brudt sene, og en knæskal der i de efterfølgende 3 år gentagende gange gik af led ved bare den mindste uheldige bevægelse, indtil den blev opereret i 2020.

Jeg har stadig senfølger som hævet ben.

Pas på sne. Sne er farligt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: lør 27. nov 2021 17:03
Mike-air skrev: lør 27. nov 2021 16:48 Dagene går, her er pisse koldt, men der er bare ikk nogen sne i Oslo endnu.
Røvsygt ,.. sne er dejligt ,.. ski er fedt


Har meldt mig ud af skiklubben der arrangerer bus-ture fra Kbh til Valåsen om vinteren

Der er alligevel næsten aldrig sne efterhånden

Lidt drys her nord for Växjö i dag dog ,.. men ikke noget der bliver liggende


Man skal højt op i Norge for at være bare lidt sikker på sne
Går ud fra du mener i højden, ikke? :-D

Plejer at ligge sne på Tryvann 10 min. fra Oslo helt frem til marts/april (indrømmet: kunstig sne hjælper dog godt på det i foråret :lol: )

Vejrudsigten har sagt "om to dage" hver dag den sidste uge, uden der er kommet en dyt. Så føler man sig snydt.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev: lør 27. nov 2021 21:54 Pas på sne. Sne er farligt.
Enig, folk bør holde sig inde om vinteren, og få deres biler i garagerne, så der er mere plads på vejene.. hehe.. Jeg savner de unge dage hvor jeg altid "fattigmands-driftede" om vinteren, jeg ELSKER at kører i sne, det var min "rally" sæson. :-D

Havde en god ven der mente at det var uforsvarligt, så tog jeg ham med ud på en P-plads og lærte ham teknikken, derefter havde han et rigtigt godt forhold til min kørsel.

Jeg ville ønske at den almene bilist brugte lidt tid på at lærer sin bil at kende på den måde. Men ja, at gå i sne lyder både farligt og koldt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg vil kun brokke mig over, at når den så endelig kommer, den sne, så skal man ud og skovle og skrabe for postbud og skraldemand :puke:
Old mans kliche; da jeg var barn var der altid masser af sne om vinteren (og det er videnskabeligt bevist)
Vi kunne trække kælken hen ad Jyllingevej i Vanløse, når vi skulle i Damhusengen, for der var ingen biler. Prøv det idag :shock:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hald skrev: lør 27. nov 2021 23:23
mediumaevum skrev: lør 27. nov 2021 21:54 Pas på sne. Sne er farligt.
Enig, folk bør holde sig inde om vinteren, og få deres biler i garagerne, så der er mere plads på vejene.. hehe.. Jeg savner de unge dage hvor jeg altid "fattigmands-driftede" om vinteren, jeg ELSKER at kører i sne, det var min "rally" sæson. :-D

Havde en god ven der mente at det var uforsvarligt, så tog jeg ham med ud på en P-plads og lærte ham teknikken, derefter havde han et rigtigt godt forhold til min kørsel.

Jeg ville ønske at den almene bilist brugte lidt tid på at lærer sin bil at kende på den måde. Men ja, at gå i sne lyder både farligt og koldt.
Det er mega sjovt er det :-D Jeg havde nul erfaring med at køre på is da jeg flyttede her op, så kæresten gav mig et kursus på den nærmeste parkeringsplads. Det gik egentlig ganske hurtigt med at tilpasse sig - jeg syntes det mindede meget om den oplevelse man også får på vand.

I år har jeg skiftet til en noget tungere bil (2,3 ton), så jeg er spændt på hvordan det bliver at køre rundt i den når først sneen lægger sig. Måske jeg burde tage en tur forbi parkeringspladsen igen :roll: :-P

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tør ikke køre sjovt i de nyere biler, de er megatunge og har elektronisk håndbremse.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: søn 28. nov 2021 11:29 Jeg tør ikke køre sjovt i de nyere biler, de er megatunge og har elektronisk håndbremse.
Alt hvad der er smukt her i livet skal ødelægges :(
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

DUBTEMPLE skrev: søn 28. nov 2021 11:38
Hald skrev: søn 28. nov 2021 11:29 Jeg tør ikke køre sjovt i de nyere biler, de er megatunge og har elektronisk håndbremse.
Alt hvad der er smukt her i livet skal ødelægges :(
For ikke at snakke om abs bremser som ikke kan blokere, når man gerne vil med vilje 8-)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Så er det heldigt der er noget der hedder ‘drift/drag mode’;


Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Mike-air skrev: søn 28. nov 2021 17:54 Så er det heldigt der er noget der hedder ‘drift/drag mode’;
Nej, det er heldigt der er noget der hedder baghjulstræk, så man kan de der ting uden håndbremse og uden elektroniske hjælpemidler ;)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Hald skrev: søn 28. nov 2021 11:29 og har elektronisk håndbremse.
*host* baghjulstræk *host*
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

amolin skrev: søn 28. nov 2021 19:18
Mike-air skrev: søn 28. nov 2021 17:54 Så er det heldigt der er noget der hedder ‘drift/drag mode’;
Nej, det er heldigt der er noget der hedder baghjulstræk, så man kan de der ting uden håndbremse og uden elektroniske hjælpemidler ;)
Med en motor på hver aksel behøver man ikke vælge ;-)

Nyt svar