Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:Dem der vil gå hele vejen: fred være med det. Men lad være med at tvinge andre til at gå din vej.
Jeg er sådan set selv med på den samme holdning. Men igen, hvis man er af en overbevisning der gør, at man betragter landbrug som sammenligneligt med holocaust, så holder den der "enhver passer sig selv" ikke rigtig, og det kan jeg også godt sætte mig ind i.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Hvis dyr ikke kan li' at blive spist, hvorfor er de så lavet af mad? :-P
Haha, det er dagens citat det der. :dollargrin:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev:
Mike-air skrev:Dem der vil gå hele vejen: fred være med det. Men lad være med at tvinge andre til at gå din vej.
Jeg er sådan set selv med på den samme holdning. Men igen, hvis man er af en overbevisning der gør, at man betragter landbrug som sammenligneligt med holocaust, så holder den der "enhver passer sig selv" ikke rigtig, og det kan jeg også godt sætte mig ind i.
Ja, det er selvfølgelig rigtigt. Det var en gratis omgang.

Det er det samme med Elbiler;
Jeg ønsker at vi alle kommer til at køre elbil så hurtigt som muligt - men harmonerer det med selvsamme holdning om at alle skal have lov til at leve som de vil?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Man kan jo begynde med at kun købe økologisk kød, hvor dyrene per lovkrav har det bedre. Det har alle råd til i Danmark - også folk med lave indkomster. Drop smøgerne, lottokuponen og slikket.

Og vi behøver jo ikke at vælte os i kød hver dag.

Personligt laver vi vores egne dyr eller køber fra naboen eller øko.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Holger skrev:Personligt laver vi vores egne dyr...
Hvad laver i dem af? :dollargrin:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ud af mad. Se længere oppe :-D

Spøg til side, så siger man nogle gange “laver dyr” her på landet om at avle eller bare holde dyr.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Ud af mad. Se længere oppe :-D

Spøg til side, så siger man nogle gange “laver dyr” her på landet om at avle eller bare holde dyr.
Har hørt en fugl synge om at når det lugter af lort, så lugter det af penge?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, p.t. går det vist godt for svinebønderne, med eksporten til Kina og den slags. ;-)

Ville bare ønske de ville holde op med at torturere dyrene... det er desværre normalen, selvom det konventionelle landbrug påstår noget andet.

Og det kommer ind med modersmælken i landbrugsuddannelsen:
Aarhus Uni.jpg
Aarhus Uni.jpg (46.49 KiB) Vist 517 gange
Det vil jeg gerne brokke mig over.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Køber kun kød i en gårdbutik.
Koen spiser græsset jeg spiser koen, så får jeg masser af grønt :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hold da kæft. Det er hård kost!

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev:Ville bare ønske de ville holde op med at torturere dyrene... det er desværre normalen, selvom det konventionelle landbrug påstår noget andet.

Og det kommer ind med modersmælken i landbrugsuddannelsen:
Aarhus Uni.jpg
Det vil jeg gerne brokke mig over.
Jeg kan huske som barn, da jeg fik lov at komme med nogen på fisketur... så foregik det sådan, at når en fisk blev hevet op af vandet, så stak man tommelfingeren ind i fiskens ene øje og langefingeren ind i fiskens andet øje for at få et ordentligt greb om fisken, når krogen skulle vristes fri. Derefter fik fiskene lov at ligge og lide kvælningsdøden... Jeg formoder forøvrigt, at dette stadigvæk er standardmåden at gøre det på.

Jeg ved ikke, om man gør det udfra en formodning om, at fisken slet ingen bevidsthed har eller hvad. Måske er det fordi den ikke skriger, at man instinktivt tænker, at den så heller ikke lider.

Det er også derfor den filosofiske diskussion om bevidsthed har sin relevans, for vores forståelse af fænomenet bevidsthed kan få store konsekvenser for, hvorledes vi skal indrette os - ikke bare i forhold til maskiner med kunstig intelligens men også i forhold til forskellige biologiske livsformer.

Så apropos al vores snak om menneskerettigheder, så er det måske efterhånden tid til at tage en snak om dyrerettigheder også.

Forøvrigt har jeg slet ikke noget svar på, hvorledes fisken oplevelser det, når fiskeren stikker øjnene ud på den - og om den overhovedet har en bevidst oplevelse. Men sådan rent intuitivt så har jeg da i hvert fald en meget stærk formodning om, at f.eks. grisen rent faktisk lider, når den får stukket en finger i øjet, og det kan være lidt svært for os ikke-psykopater at se, hvad sådan noget skal til for.
Senest rettet af Mr. Soundman ons 22. jan 2020 21:36, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Manflu

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Sjov forskel på vores opdragelse som børn. Vi lærte at holde om fisken og slå den hårdt oven i hovedet med en medbragt hammer så den døde med det samme.
Forøvrigt er der dyrerettigheder, de bliver bare ikke altid overholdt.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Smittefar skrev:Manflu

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Ditto. Dag 3.

Men the show must go on, har leveret pragtpræstationer på rutinen i studiet hver dag.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Mr. Soundman skrev: Jeg kan huske som barn, da jeg fik lov at komme med nogen på fisketur... så foregik det sådan, at når en fisk blev hevet op af vandet, så stak man tommelfingeren ind i fiskens ene øje og langefingeren ind i fiskens andet øje for at få et ordentligt greb om fisken, når krogen skulle vristes fri. Derefter fik fiskene lov at ligge og lide kvælningsdøden... Jeg formoder forøvrigt, at dette stadigvæk er standardmåden at gøre det på.
Øh nej, det er det ikke. Jeg har aldrig set nogen gøre det, og jeg har været lystfisker i mange år!
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

amolin skrev:
Mr. Soundman skrev: Jeg kan huske som barn, da jeg fik lov at komme med nogen på fisketur... så foregik det sådan, at når en fisk blev hevet op af vandet, så stak man tommelfingeren ind i fiskens ene øje og langefingeren ind i fiskens andet øje for at få et ordentligt greb om fisken, når krogen skulle vristes fri. Derefter fik fiskene lov at ligge og lide kvælningsdøden... Jeg formoder forøvrigt, at dette stadigvæk er standardmåden at gøre det på.
Øh nej, det er det ikke. Jeg har aldrig set nogen gøre det, og jeg har været lystfisker i mange år!
Godt at høre, det ikke er standardmåden.
Hvordan får I så ordentligt greb om fisken med hånden?

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Mr. Soundman skrev:
amolin skrev:
Mr. Soundman skrev: Jeg kan huske som barn, da jeg fik lov at komme med nogen på fisketur... så foregik det sådan, at når en fisk blev hevet op af vandet, så stak man tommelfingeren ind i fiskens ene øje og langefingeren ind i fiskens andet øje for at få et ordentligt greb om fisken, når krogen skulle vristes fri. Derefter fik fiskene lov at ligge og lide kvælningsdøden... Jeg formoder forøvrigt, at dette stadigvæk er standardmåden at gøre det på.
Øh nej, det er det ikke. Jeg har aldrig set nogen gøre det, og jeg har været lystfisker i mange år!
Godt at høre, det ikke er standardmåden.
Hvordan får I så ordentligt greb om fisken med hånden?
Hvis det er en fisk der er over mindstemål, så skal den med hjem. Så får den en i nakken, med en Priest (dims man kan slå med), så er den død og man kan nemt tage krogen ud.
Hvis det er en fisk der skal udsættes, så prøver jeg at afkroge den nænsomt mens den stadig er i vandet, ikke så besværligt som det lyder.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Når man vågner til et kold hus pga el-tænderen i pillefyret er stået af over natten.

Til gengæld kan man så glædes over man har brændeovn man kan tænde op i indtil en anden er blevet hentet og skiftet

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:
Smittefar skrev:Manflu

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Ditto. Dag 3.

Men the show must go on, har leveret pragtpræstationer på rutinen i studiet hver dag.
Jeg tilbragte weekenden med at være så syg som jeg ikke kan huske at jeg har været siden jeg var barn. Ren sengeligning, og alt hvad jeg forsøgte mig med at komme i maven røg direkte op igen, så det var to døgns totalfaste, uden hverken vådt eller tørt. Lige da jeg begyndte at mærke det komme i fredags tænkte jeg også at showet måtte go on, men det viste sig at være udelukket. Er ved at være på benene igen nu.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Oh no, god bedring med den sidste del!

Det værste jeg har prøvet var lussingesyge (som rammer meget hårdere som voksen, hvis man ikke har fået det som barn). 14 dage i sengen med rystefeber.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jenkins skrev:Når man vågner til et kold hus pga el-tænderen i pillefyret er stået af over natten.

Til gengæld kan man så glædes over man har brændeovn man kan tænde op i indtil en anden er blevet hentet og skiftet
Det er godt nok træls, oplevede for nogle år siden at vores snegl havde siddet fast og motoren så havde spist tænderne i gearkassen. Men der er det fedt at have en landsbysmed der kan fixe alt af den slags, han er virkelig en stor gevinst for vores samfund.

Desværre er vores brændovns skorsten for kort, så der kan slå vind ned i den, så vi bruger den ikke når det blæser, og det er der man har mest brug for den.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

david mondrup skrev: Jeg tilbragte weekenden med at være så syg som jeg ikke kan huske at jeg har været siden jeg var barn. Ren sengeligning, og alt hvad jeg forsøgte mig med at komme i maven røg direkte op igen, så det var to døgns totalfaste, uden hverken vådt eller tørt. Lige da jeg begyndte at mærke det komme i fredags tænkte jeg også at showet måtte go on, men det viste sig at være udelukket. Er ved at være på benene igen nu.
Det er godt nok træls :(
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Min Manflu viste sig at være lidt nådig - godt nok sov jeg det meste af dagen i går, men i dag går det bedre. I dag har jeg siddet op i længere tid ad gangen og det var til at holde ud.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Well... nu vi snakker om elendighed... Jeg går deltidssygemeldt med stress.. igen... tror måske lidt at det var den mildere vinterdepression der satte det i gang. Jeg har så meget jeg har lyst til at lave nu, men kroppen siger bare NOOOOPE!! Batterierne er bare klappet sammen og hovedet kører for mange omdrejninger i forhold til output..
En af tingene jeg oplever er humørsvingninger, det er desværre ofte dårligt humør der laver udsving, hvilket betyder at dagligdagens filter ikke altid virker. Jeg har til afdelingsmødet på mit arbejde i dag givet alle en undskyldning på forhånd i tilfælde af at jeg bidder lidt, men det gælder egentlig også jer herinde. Skulle det smutte igennem på tekst også vil jeg gerne beklage.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -


Nyt svar