Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Sku ikke her :-)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:FUKK der er varmt.
Hvis jeg havde noget at sige i samfundet, skulle det være at alle huse/lejligheder SKAL bygges med mulighed for Aircondition.
På samme måde som det er et krav til alle boliger, at der er indlagt vand/varme og sanitære forhold.

Klimaet bliver kun varmere fremover. De har jo AC i alle andre lande end Danmark. Hvorfor er danskerne så AC-forskrækkede?

Hvis alle havde AC ville der blive betalt så mange elafgifter at staten ville have råd til at sænke el-afgifterne for alle, uden at skære i velfærden. Ganske enkelt, fordi folk bruger mere strøm => betaler mere i el-afgift = flere penge i statskassen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er nu ikke fan af air condition, primært grundet effekten det har på øre/næse/hals for mig.

Nu må vi se, det kan jo være Juli måned bliver 20 grader om dagen og 10 grader om natten, det er jo ikke ligefrem AC vejr.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Ja, 28 grader i skyggen hvor jeg sidder i Hørsholm. Dejligt!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det var godt nok varmt oppe ved Vallerød klokken 15... :shock:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

https://ing.dk/artikel/rapport-aircondi ... ere-212285

Men ellers er Danskere pænt ukløgtige, sammenlignet med den gennemsnitlige Italiener eller spanier, lige på det punkt. Ruller gardiner fra midt på dagen & åbner alle vinduer & klager over det er varmt, styrter evt ned & køber en air conditoner.

I virkligheden bør man rulle gardiner & hvad man ellers har for, ned & lukket, når det er aller varmest om sommeren & have vinuder åbne om natten. Så når huset sjældent at blive uudholdeligt at være i.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Graceville skrev:https://ing.dk/artikel/rapport-aircondi ... ere-212285

Men ellers er Danskere pænt ukløgtige, sammenlignet med den gennemsnitlige Italiener eller spanier, lige på det punkt. Ruller gardiner fra midt på dagen & åbner alle vinduer & klager over det er varmt, styrter evt ned & køber en air conditoner.

I virkligheden bør man rulle gardiner & hvad man ellers har for, ned & lukket, når det er aller varmest om sommeren & have vinuder åbne om natten. Så når huset sjældent at blive uudholdeligt at være i.
Når der er 25 grader som miniumstemperatur (udendørs) kan det kun blive uudholdeligt at være et sted uden nedkøling.

Genveksanlæg er danskernes svar på AC. Men det virker jo kun til at "nedkøle" til udendørs-temperatur. Skal man have lavere temp. end der er udenfor, er AC en tvingende nødvendighed.

Og al temp. ude eller inde over 21 grader er ganske enkelt for varmt. Dette er et objektivt faktum.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

mediumaevum skrev: Og al temp. ude eller inde over 21 grader er ganske enkelt for varmt. Dette er en subjektiv holdning.
Rettet
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:
mediumaevum skrev: Og al temp. ude eller inde over 21 grader er ganske enkelt for varmt. Dette er en subjektiv holdning.
Rettet
Det var skrevet for sjov, det med det objektive faktum.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bryla skrev:
mediumaevum skrev: Og al temp. ude eller inde over 21 grader er ganske enkelt for varmt. Dette er en subjektiv holdning.
Rettet
Lol

Jeg sidder i øvrigt p.t. i et studie med op til 28 grader. Jeg er i flip flops, shorts og hawaii-skjorte hver dag.

Min kone Sunniva synes i øvrigt at 21 grader er liiige lovlig koldt indendørs.

Som et lille kuriosum, så har vi ikke termostater i vores hus. Dvs. al varme indendørs reguleres af den udendørs nordvendte temperaturmåler på jordvarmeanlægget.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Holger skrev:
bryla skrev:
mediumaevum skrev: Og al temp. ude eller inde over 21 grader er ganske enkelt for varmt. Dette er en subjektiv holdning.
Rettet
Lol

Jeg sidder i øvrigt p.t. i et studie med op til 28 grader. Jeg er i flip flops, shorts og hawaii-skjorte hver dag.

Min kone Sunniva synes i øvrigt at 21 grader er liiige lovlig koldt indendørs.

Som et lille kuriosum, så har vi ikke termostater i vores hus. Dvs. al varme indendørs reguleres af den udendørs nordvendte temperaturmåler på jordvarmeanlægget.
Hvordan kan dit tekniske udstyr holde til det? Jeg mener at have læst (sidste år) at elektronik slides hurtigere ned ved længere tids eksponering for høj varme.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvad var argumentationen? :-D

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mike-air skrev:Hvad var argumentationen? :-D
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-07-1 ... aad-til-os

Godt nok omhandler det mobiltelefoner, men det er samme princip. Varme slider på elektronik. Al elektronik har det bedst i kølige temperaturer.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ligesom testikler! Derfor holder jeg alt mit på en konstant temperatur på 7 grader celsius.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

21 grader indendørs er også lige chill nok til mig.. Men har da kunnet arbejde i varmen i dag.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

mediumaevum skrev:
Mike-air skrev:Hvad var argumentationen? :-D
http://nyheder.tv2.dk/samfund/2017-07-1 ... aad-til-os

Godt nok omhandler det mobiltelefoner, men det er samme princip. Varme slider på elektronik. Al elektronik har det bedst i kølige temperaturer.
Der vil jeg påstå at der er en del forskel på elektronikken i eks. Holgers outboard grej, og så en mobiltelefon.

Som artiklen rigtig nok siger, så har batterier det stramt i varmen, hvis ikke de kan køles ned. For eksempel har batterierne i en elbil det bedst ved stuetemoeratur, og derfor har man meget energitab når det er hhv. Meget varmt og meget koldt (fordi bilen skal køle/varme batteriet). I en mobiltelefon har du ikke samme mulighed, og derfor giver det god mening at gøre som de foreslår.

Men altså, at generalisere det over til holgers studieudstyr er måske lidt drastisk, hvis det bare er denne artikkel det baseres på ;-)

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Der var også mellem 27 og 28 grader i mit studie i dag, blev nødt til at åbne ud til.
Jeg har en del udstyr der varmer pænt meget, så nogle gange er det godt nok svært at holde temperaturen nede.

Mit rack med computer, HDX kort og convertere i var pænt varmt, da jeg lukkede ned og gik hjem.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har du slukket alt om natten? Det gør jeg normalt ikke, men lige nu gør jeg.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Ja, jeg plejer godt nok at slukke alt hver nat.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg lader mit outboard stå tændt en times tid inden jeg skal bruge det, de 2-4 dage om måneden jeg bruger det. Kalibrerer pre's når de er i arbejdstemperatur, og en måned senere holder de kalibreringen under samme forhold, medmindre der er blevet pillet ved knapperne i mellemtiden.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg er træt af folk som flueknepper i hvert et ord man siger. Vender og drejer det med det eneste formål at sætte afsenderen i et dårligt lys - helt bevidst.
Senest rettet af mediumaevum søn 9. jun 2019 22:19, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Folk som ikke ser til både højre og venstre når de kører ind på, eller krydser en vej :smash:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

"Lift and coast".

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev:Har du slukket alt om natten? Det gør jeg normalt ikke, men lige nu gør jeg.
Er der nogen fordel ved at lade grejet være tændt uafbrudt?

Nyt svar