Anbefaling af Android Apps

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mulle_p
Forum Donator
Sted: Skive

Anbefaling af Android Apps

Indlæg af Mulle_p »

Hey

Jeg mener ikke der er en tråd med dette, så tænkte jeg ville oprette en hvor folk kan anbefale gode Apps til Android. Har ikke rigtig selv nogen at anbefale endnu, men mon ikke det kommer.

Til gengæld søger jeg en App som kan overvåge hvor mange MB data jeg henter på det mobile netværk, da jeg er i tvivl om jeg skal købe et data abonnement eller blot betale for det jeg henter. Nogen forslag?

EDIT: er der i øvrigt nogen som har hørt noget om hvornår de åbner for køb af Apps i DK?
/Morten

Medlemsavatar
SMP
Forum Donator
Sted: ˙٠•●CPH●•٠˙

Indlæg af SMP »

^få et flatrate abonnement. Det er så billigt mange steder, så vi er nede i, at over 2-5 MB, så kan flatrate betale sig.

Android apps:
Klaxon (genial alarm - bruger som vækkeur)
Beautiful widgets (fixe genveje til at slå f.eks wifi/gps/datatraffik/lydløs etc til/fra)
Handcent SMS (GENIALT sms program. Genialt!!)
Andwobble (pure fun - tag et billede, sæt nogle punkter og ryst telefonen. Er lavet til at få bryster til at "wobble" på tlf'en og det kan jeg kun bifalde).
GMote (lav din android tlf til fjernbetjening på computeren/multimediecenteret)
Chordbot lite (musik app)
Magic 8 ball (pure fun)
Minikeyboard (musik app)
Uloops music composer (musik app)
“Music is what feelings sound like.”

Medlemsavatar
Mulle_p
Forum Donator

Indlæg af Mulle_p »

Har Telmore, og kan få et abonnement med 1 GB trafik til 49 i måneden. Bruger det udelukkende til facebook, kalender sync, og meget lidt mail, og en anelse surf (tjek nyheder, dmi og sådan). Tænker at man kommer langt med 1 GB?

Bruger pt bare wifi forbindelsen til det, og vil fortsat gøre det når muligt, men kunne være rart at kunne gøre på farten også :-).
/Morten

Medlemsavatar
orangoklang
Medlem
Sted: Ballerup

Indlæg af orangoklang »

Mulle_p skrev:Hey

Til gengæld søger jeg en App som kan overvåge hvor mange MB data jeg henter på det mobile netværk, da jeg er i tvivl om jeg skal købe et data abonnement eller blot betale for det jeg henter. Nogen forslag?
Prøv "Netcounter", kan findes på Marked.

Af andre brugbare apps kan jeg nævne "Gesture search", "Battery Widget", "Nummeruglen"
-OrangoKlang-
i7 4770k. 16 GB ram. 2x250gb Samsung ssd. 1x 200gb Western Digital HD, M-Audio Fast Track Ultra 8R, M-Audio Axiom Pro 49, JoeMeek ThreeQ, ADK 51-s, Fender strat (mexicanerting), TC M300, Div software. (Tracktion , Reason, Amplitube, Komplete player, div. vst m.m.)

Medlemsavatar
Kenneth
Medlem
Sted: På landet :S

Indlæg af Kenneth »

bruger selv:

3G Watchdog - til at holde øje med hvor meget net jeg har brugt (andre er sikkert også fine men nu var det lige den jeg fandt). har en fin lille wigdet hvor du kan se hvor mange % af din månedlige dataoverførsel du har brugt. Fandt dog lige ud af at hvis man starter med at bruge det midt i en måned, så skal man selv lige resette det når det blir d.1. ellers regner den månederne ud fra den dato man startede med at bruge det

JuiceDefender - slår ting man ikke bruger fra så batteriet holder længere..

xScope lite - Chrome agtig browser (syntes den er meget bedre end den der er med HTC Desire), har også indbygget fil-browser (og app-killer hvis man køber den fulde version)

Uninstaller og Advanced Task Killer Free - Begge dele kan man jo godt i forvejen, men syntes det er nemmere med dem.

TxtPad Lite - Notepad.

deciBel - decibel måler.

Tricorder - Star Trek inspireret App.. kan måle alt muligt crap, bl.a. vise en EQ graf.. ved ik om det er brugbart til noget, men old skool sci-fi ser det ud :)

Astro - Fil browser. kunne nok bruge den i xScope, men havde astro i forvejen og har vendet mig til den :)

arcMedia - media player. har ikke brugt den så meget, men den kan tage flere video-formater end den indbyggede.

Barcode Scanner - Bruger det sjældent, men det er cool nok hvis man finder en app på nettet og de har en stregkode på siden så sparer man da lige 5 sekunder i stedet for at skulle skrive navnet i market selv..

Lookout - ved ik om man har brug for anti-virus til noget og det er ikke så smart at man ikke kan skjule at det kører, men alligevel meget smart at hvis ens telefon blir stjålet kan man gå ind på deres hjemmeside og se på et kort og se hvor den er og få den til at lave en høj alarmtone.

StreamFurious - net radio.

plus en bunke børnespil til min datter.. selv spiller jeg Asphalt, Robo Defense og Gem Miner.. og lidt old skool NES spil i Nesoid :)

Medlemsavatar
Kenneth
Medlem

Indlæg af Kenneth »

Mulle_p skrev: EDIT: er der i øvrigt nogen som har hørt noget om hvornår de åbner for køb af Apps i DK?
en hurtig google fandt ikke lige noget..

til gengæld fandt jeg http://slideme.org/ og der kan du købe apps uanset hvor i verden du er :D (men ikke alle fra Market, det kræver self. at developers selv smider deres apps på slideME)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvilken app bruger I til at læse PDF?

Medlemsavatar
Kenneth
Medlem

Indlæg af Kenneth »

Ingen.. men Adobe reader er første hit på market, er den ik go nok? :)

Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem

Kenneth skrev:Ingen.. men Adobe reader er første hit på market, er den ik go nok? :)
Der kommer ikke noget på mit marked fra Adobe andet end en Photoshop Ekspress ... :?:

Jeg har installeret DroidReader - men det kører ikke så fedt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem

Jeg prøvede at scanne barcoden fra http://blogs.adobe.com/adobereader/2010 ... for_a.html

Men den melder bar røv. :?

Medlemsavatar
Kenneth
Medlem

Indlæg af Kenneth »

SustainerPlayer skrev:
Kenneth skrev:Ingen.. men Adobe reader er første hit på market, er den ik go nok? :)
Der kommer ikke noget på mit marked fra Adobe andet end en Photoshop Ekspress ... :?:

Weird, jeg søgte bare på pdf på market, så var den første hit..

Ser ud til at beamreader og repligo får bedst omtale, men begge er kun trials her :(

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Mulle_p skrev:Har Telmore, og kan få et abonnement med 1 GB trafik til 49 i måneden. Bruger det udelukkende til facebook, kalender sync, og meget lidt mail, og en anelse surf (tjek nyheder, dmi og sådan). Tænker at man kommer langt med 1 GB?

Bruger pt bare wifi forbindelsen til det, og vil fortsat gøre det når muligt, men kunne være rart at kunne gøre på farten også :-).
Til det forbrug du beskriver, er 1 GB da rimeligt meget.
Hvis du bruger for meget vil det jo vise sig og telmore vil tage noget ekstra for den overskredne trafik.

Ellers er det eneste andet alternativ at betale 400 kr om md. hos 3 for ubegrænset, hvilket nok lige er meget i overkanten for de ting du beskriver.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Kenneth skrev:
SustainerPlayer skrev:

Weird, jeg søgte bare på pdf på market, så var den første hit..

Ser ud til at beamreader og repligo får bedst omtale, men begge er kun trials her :(
Jeg har en der hedder MobilePDFViewer, men kan ikke huske om den var gratis eller jeg har downloadet den et skummelt sted fra :D

Der kan jo ikke købes apps i danmark, man kan kun få gratis amatørprogrammer på dansk android market, så man bliver jo presset til at benytte uofficielle kanaler...

Medlemsavatar
Kenneth
Medlem

Indlæg af Kenneth »

Ja men nogle kan man købe direkte fra producenten.. så er der også slideME og vistnok andre i samme stil

Edit: damn google er glade.. "buy Android apps" = no results :s

Medlemsavatar
Mulle_p
Forum Donator

Indlæg af Mulle_p »

Nu har jeg brugt det lidt tid, og her er hvad jeg har hentet/bruger af Apps.

Spil:
Traffic Control (Styr trafikken, fantastisk tidsfordriv)
Muncher (Pac man)

Programmer:
ONTV (TV guide)
MyMSN (Messenger)
Compass (ja, kompas :dollargrin: )
DMI (DMI vejrudsigt)
Easy Tie (Trin for trin guide i at binde slips :dollargrin: )
/Morten

Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Findes der virkeligt ikke en Stereo recorder til Android ?
Jeg kunne taenke mig at tilslutte en lille smart microphone (?) og bruge HTC Desire som field recorder.

Medlemsavatar
fjolle
Forum Donator
Sted: Amsterdam

Indlæg af fjolle »

Lige hvis nogen havde misset det: der ER åbnet for køb af android app's i dk, det skete for en uges tid siden :)

Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Stadigvaek paa udkig efter stereo recorder og fandt en :

http://uk.androlib.com/android.applicat ... qmjnj.aspx
Lite (free)
http://uk.androlib.com/android.applicat ... qmjtq.aspx
De siger vist ikke noget om bit dybten. hm
Men af hvad jeg kan se ihvertfald 16bit, 44.100 hz, .wav

Saa mangler der muligvist bare en compatibel usb mic

Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Denneher MIDI controller ser vildt fed ud
Men man skal lige regne ud hvordan det kan aktiveres til osx

http://thesundancekid.net/blog/fingerplay-midi/
Der ser ud til at man skal downloade det her på MAC

http://www.osculator.net/

Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Jeg upper luge en ude
    mærkettrad
    Og så har Jeg haft min htxc desire i en måned og er stadigvaek ret imponeret over dens ydeevne

Games

Island settlers (of catan)
    Backgammon free
    Chess free
    Isketch (online tegn og gæt)
    Wordsmith (online scabble)
    Trivial Burst (quiz)
    Minesweeper

3D :
    My Paper plane (Virkeligt laekker afslappende flyvefornemmelse)
    Deer Hunter (Virkeligt afslappende skyd-soede-dyr-doede-game)

Gstring tuner
    Mobile metronome
    Senest rettet af Vagn Hollund lør 20. nov 2010 04:41, rettet i alt 1 gang.

Peter B.
    Medlem

Indlæg af Peter B. »

En fed app jeg har haft meget sjov med, er RD3 fra Mikrosonic.
    Det er en lækker lille 303-klon, samt en trommemaskine med nogle af de gode gamle kits i.
    http://www.mikrosonic.com/rd3

Og på spillesiden er det Angry Birds der hitter lige nu.

hotchili
    Medlem

Indlæg af hotchili »

Syntes denne APP er et nærmere kig værd 8-)

YouCme (DANSK)
    YouCme tilbyder daglig SMS alarm med angivelse af din position via GPS, til en modtager efter eget valg.

Med YouCMe kan du således automatisk sende en SMS på et givent tidspunkt til en du holder af, med angivelse af din nøjagtige position.

Derved kan modtageren se din aktuelle position.
    ALLE afsendte SMS'er gemmes i programmets database, med et tidsstempel.

Feautures:
    - Automatisk tjek om GPS er aktiveret
    - Afsendte SMS'er fra YouCme gemmes automatisk i programmets database
    - Automatisk afsendelse af SMS med angivelse af aktuelle position via GPS
    - Indstillingsmuligheder for alarmen med SMS.

- Mulighed for at sætte flere forskellige intervaller for afsendelse.

Alarmtyper:
    - 15 minutters gentagelse
    - 30 minutters gentagelse
    - 1 times gentagelse
    - 24 timers gentagelse

-Listning af gemte postitioner
    -Visning på kort ved klik på en given position i listen

Påtænkte udvidelser:
    Eksport af gemte SMS'er til tekstfil

http://www.appbrain.com/app/youcme-(dan ... sen.youcme

Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Google Latitude /maps kan det samme bare uden fast tidspunkt

Du kan f ex vaelge at en person hele tiden kan se dig eller at gemme din position og sende via sms naar det er praktisk etc

Medlemsavatar
    Morten B
    Forum Donator
    Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Check lige den her ud:
    https://market.android.com/details?id=c ... re.caustic

Henter den selv ned i skrivende stund.

Nyt svar