Forfattere hvis boeger du har laest de fleste af

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Default avatar
Vagn Hollund

Forfattere hvis boeger du har laest de fleste af

Indlæg af Vagn Hollund »

...inclusiv tegneserie forfattere

Jeg begynder:

Joern Riel - Alle skroenerne plus et par andre ting
Henry Miller - alt
Morgan Kane - (forfatter uvis) cult-cowboyserie paa 74 bind.
Billede
Ikke mange men de er der. :)
Senest rettet af Vagn Hollund søn 4. jul 2010 19:32, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
pekka
Medlem
Indlæg: 914
Sted: Kbh V

Indlæg af pekka »

Svend Aage Madsen: 10-12 titler
Paul Auster: 5 - 6 titler

... ellers ikke så mange gengangere - eller jo hvis man skal tage den derud:

Gunilla Bergström: 12-15 titler :-)
Hergé: 12 - 15 titler
... und so weitret
... aka Ebbe Frej
[url=http://www.frej.com]frej[/url] | [url=http://www.myspace.com/ebbefrej]myspace[/url] | [url=http://www.facebook.com/ebbefrej#/clubp ... pisestudio]facebook[/url]

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Frank Herbert : hele "Dune"-serien + de fleste andre han har skrevet (science fiction-überklasse)

John Irving : De fleste af hans herlige bøger :-D (man bli´r i godt humør!)

Robert Louis Stevenson (!) : Han er meget mere end "Skatteøen" og "Dr. Jekyll and Mr. Hyde"

Tegneserier : Hergé, Moebius, Gary Trudeau (Doonesbury), Gilbert Shelton (Fabulous Furry -----)

Det var sådan lige hvad der sprang frem. :wink:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tegneserier/grafiske noveller: André Franquin, Bill Watterson, Gary Larson, Carl Barks, Jacques Tardi, Moebius, Hergé, Claus Deleuran, Pierre Christin, Jean-Claude Mézières, Morris, Uderzo, Enki Bilal, Robert Crumb er blandt mine favoritter.

Medlemsavatar
recordingn00b
Forum Donator
Indlæg: 548
Sted: Tilst

Indlæg af recordingn00b »

H.P Lovecraft- har læst de cirka 5 romaner han har skrevet, samt en god sjat af hans utallige short stories... Cthullu rocks :)

Sir Arthur conan doyle- stort set alle hans noveller, jeg ææælsgede sherlock Holmes da jeg var knægt

Umberto Eco- alle hans romaner, han udfordrer mit intellekt på en dejlig måde
Når elefanterne slås, går det udover græsset

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

William Gibson og Orson Scott Card er vel dem jeg har læst mest af som jeg lige kan huske... Og det er ikke voldsomt imponerende statistik jeg har med dem heller, hehe...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Holger skrev: André Franquin, Bill Watterson, Gary Larson, Carl Barks, Jacques Tardi, Moebius, Hergé, Claus Deleuran, Pierre Christin, Jean-Claude Mézières, Morris, Uderzo, Enki Bilal, Robert Crumb er blandt mine favoritter.
jeg er også vild med alle dem. Man vil nok kun i begrænset omfang betragte Mézières, Morris og Uderzo som skribenter. De er mest tegnere/illustratorer. (Sådan krediteres de. De har vel haft input på historierne). Fantastiske tegnere --jeg syns det er næsten helt sindssygt, hvad Uderzo kan fortælle i en række af tegninger; for saten hvor er han suveræn.

jeg har læst de fleste ting af

tegneserier
barks, frank miller, franquin, watterson, hergé, goscinny, roy thomas, stan lee/jack kirby, marv wolfman, floyd gottfredsson, jeff smith, alan moore, crumb, henk kuijpers, milo manara, mike allred, chris claremont, marty pasko, cary bates, gilbert shelton, peter o'donnell, brdr. deleuran, alex raymond, mort walker, charles m schultz, hermann huppen, al capp. Jeg har nok også læst det meste af john byrne's produktion, selvom jeg ikke synes han skriver godt.

bøger
andrew vachss, leo tolstoy, peter høeg, hanne-vibeke holst, sven åge madsen, joanne k. rowling, jan guillou, leif panduro, stuart wilde, robert augustus masters
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Vagn Hollund skrev:Morgan Kane - (forfatter uvis) cult-cowboyserie paa 74 bind.
Kjell Hallbing hedder forfatteren. Der er 83 bøger, siger den norske Wiki.

(Nå nu skal jeg fame i seng. ikke mere internet nu :))
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Saqib
Medlem
Indlæg: 709
Sted: Frederiksberg

Indlæg af Saqib »

Tim Powers : Anubis Gates
Kontra Agency - A&R / Partner
RMC Vejleder og underviser
Producer / Composer / Engineer

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Tror osse jeg har laest alt af rune t kidde :) og en del Manara
Billede

og saa er der the "freakbrothers" eller the "faboulus 3 " (?) som handler om tre fyre der oplever de vildeste ting under paavirkning af Mariuana og andet godt.
Billede

"De tre detektiver " om tre detektiver som har vundet en rolls royce med chauffoer paa livstid og har deres hemmelige kontor i en campingvogn gemt i en enorm skrotbunke.
Billede

For slet ikke at tale om Astrid Lindgrens boeger
Billede

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

tomcat skrev:
Vagn Hollund skrev:Morgan Kane - (forfatter uvis) cult-cowboyserie paa 74 bind.
Kjell Hallbing hedder forfatteren. Der er 83 bøger, siger den norske Wiki.

(Nå nu skal jeg fame i seng. ikke mere internet nu :))
Det skal nok passe og jeg har laest dem alle. Han doer til sidst af tuberkulose saa vidt jeg husker.
Den er ret fed fordi den er saa spagetti og man foelger hvordan han f ex degenerere i alkohol naar han ikke har en mission modsat Bill og Ben som er meget mere "invincable heros of the good cause"
:)
http://www.benbridges.co.uk/riders14.html

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Vagn Hollund skrev: "De tre detektiver " om tre detektiver som har vundet en rolls royce med chauffoer paa livstid og har deres hemmelige kontor i en campingvogn gemt i en enorm skrotbunke.
Billede

For slet ikke at tale om Astrid Lindgrens boeger
Billede
Netop Alfred Hitchcock præsenterer "De Tre Detektiver" og Astrid Lindgren har jeg også læst allermest af. Hm... Jules Verne topper måske min liste?

De Tre Detektiver er dog ikke skrevet af den samme forfatter, men af mange forskellige.

Default avatar
helletofte
Forum Donator
Indlæg: 137
Sted: Tranekær ,Langeland

Indlæg af helletofte »

Haruki Murakami fandt ham ved et tilfælde ,snart læst det hele,

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Den eneste forfatter jeg har læst flere bøger af er Tor Nørretranders. 5-6 titler.

Jeg får ikke læst så mange bøger mere, men vil gerne i gang igen. De sidste par stykker jeg har haft fat i har desværre bare ikke fanget mig.

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

Jeg er generelt tilhænger af at folk burde læse mindre og tænke mere!

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Bech5 skrev:Jeg er generelt tilhænger af at folk burde læse mindre og tænke mere!
Hvor har du læst det ? :wink: :)

Medlemsavatar
Niels C
Medlem
Indlæg: 283
Sted: Hobro

Indlæg af Niels C »

Måske har han fremtænkt det? 8-)

Jeg har vist selv læst mest af John Grisham, Robert Ludlum, Umberto Eco og John Irving. Jeg læser meget, men veksler mellem forfatterne og genrerne for ikke at blande de forskellige historier og personer sammen.

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

madsmac skrev: Hvor har du læst det ? :wink: :)
Niels C skrev:Måske har han fremtænkt det? 8-)
...

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Douglas Adams
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Kenneth
Medlem
Indlæg: 815
Sted: På landet :S

Indlæg af Kenneth »

Bech5 skrev:Jeg er generelt tilhænger af at folk burde læse mindre og tænke mere!
eller måske skulle de læse noget mere, men også tænke over det de læser ;)

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

Kenneth skrev:
Bech5 skrev:Jeg er generelt tilhænger af at folk burde læse mindre og tænke mere!
eller måske skulle de læse noget mere, men også tænke over det de læser ;)
Du kan bare ikke lære noget i en bog, som du ikke kan lære ved at gå ud af din dør... Man kan tillægge sig andres tanker og erfaringer, men det bliver aldrig det samme, og får aldrig samme værdi, som at skabe egne tanker og erfaringer.

Men vi er da helt enig i, at når folk læser, så burde de tænke mere over det de læser. Det er sådan set også det der er min point... hellere læse lidt, og tænke mere over det, end at læse en masse og tænke relativt lidt over det (som vi har for vane i vores del af verden!).

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Bech5 skrev:
madsmac skrev: Hvor har du læst det ? :wink: :)
Niels C skrev:Måske har han fremtænkt det? 8-)
...
Skulle der ha´ været nogle flere smileyer ? :wink: :) :wink: :) :wink: :) :wink: :) :wink: :-D

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Kenneth skrev:
Bech5 skrev:Jeg er generelt tilhænger af at folk burde læse mindre og tænke mere!
eller måske skulle de læse noget mere, men også tænke over det de læser ;)
Eller laese mere saa de har noget valabelt at taenke over. :wink:
Saa er der maaske stoerre chance for at de ikke siger saa meget selvbestaltet vroevl.
Proev at laese noget joern riel saa skal du se at baade og livserfaring og hjertevarme kommer lige ind i stuen.
Eller Henry Miller, saa kan det vaere at den lille almindelige smaaborgerlige provinsdansker dansker i dig blir sat paa en proeve. :) :-P
Jules Verne
Klart
og Charles Dickens

---
Knud Holten : bl a karfunkeljægerne
Dennis Jürgenson

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

Vagn Hollund skrev: Eller laese mere saa de har noget valabelt at taenke over. :wink:
Saa er der maaske stoerre chance for at de ikke siger saa meget selvbestaltet vroevl.
Proev at laese noget joern riel saa skal du se at baade og livserfaring og hjertevarme kommer lige ind i stuen.
Eller Henry Miller, saa kan det vaere at den lille almindelige smaaborgerlige provinsdansker dansker i dig blir sat paa en proeve. :) :-P
Og hvilken akademisk uddannelse er det, der kvalificerer din holdning til og tolkning af, det du læser? For det er da vel ikke bare selvbestaltet vrøvl? Det er da fint, at du kan læse, men det er jo ikke ensbetydende med, at du kan læse rigtigt ,eller forstå hvad du læser - for slet ikke at tale om kritisk overfor det du læser, specielt kritisk overfor det der ellers virker appelerende. Så fordi lægfolk har fået en "aha-oplevelse" med noget skønlitterært æstetisk fnidder-fnadder, skal du nok ikke forvente, at vi akademikere falder på halen over de selvindlysende banaliteter, du anser for genialiteter. :wink:

Det sagt, så findes der da masser af udemærket skønlitteratur, som er god underholdning, men meget andet bliver det aldrig. Jeg har læst det meste Hemingway og Oscar Wilde, af poesi har jeg læst en del Pablo Neruda, Langston Hughes, Rudyard Kipling og Robert Frost.

Og bare rolig Vagn... jeg har masser af livserfaring og hjertevarme i min stue... helt uden Jørn Riels hjælp. Jeg kan godt selv finde ud af livet og samværet med andre. :wink:

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

good for you.
Jeg troede netop^det at vaere akademiker som har en boglig indlearing til grund var det du sagde man ikke kan bruge?
Jeg er musiker med HF examen (hvor vi bla laerte kildekritik), og forskellige musikuddannelser som udgangspunkt, men jeg kan garantere dig for at jeg har levet og laert mere i mine 37 aar end du nogensinde vil kunne fatte med de briller du her har paa.

Man kan sagtens laere af en skoenltteratur det er jo netop kunsten at videregive det som er intentionen/ oplevelsen.
Men det forudsaetter et minimum openmindedhed/ modtagelighed tror jeg

selvindlysende banaliteter, du anser for genialiteter

At du anser genialiteter for selvindlysende banaliteter siger noget om at du mangler noget menneskelig.(og isaer humor)
Du taenker hurtigt , traekker hurtigt , men du gaar glip af det essentielle i farten.

Kode: Vælg alt

Skal du nok ikke forvente, at vi akademikere falder på halen
auuuwha hold riiigtig godt fast i din sociale status der, for nu er jeg virkeligt imponeret. :!:

Apropos saa glaeder jeg mig helt vildt til at saelge en technoudgave af din kommende Ep. :wink:

Nyt svar