Vandskade

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Re: Vandskade

Indlæg af Holger »

Tja, det starter jo som sne og så bliver det til vand når det smelter ;-)

Men hvis det blæser, så kan vand også komme ind på den måde. Det kan jeg fx se med vores hoveddør når det virkelig blæser.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:
tirs 23. feb 2021 09:34
Tja, det starter jo som sne og så bliver det til vand når det smelter ;-)

Men hvis det blæser, så kan vand også komme ind på den måde. Det kan jeg fx se med vores hoveddør når det virkelig blæser.
I forhold til DK så blæser det nærmest ikke her - det vildeste jeg har oplevet er 7 meter i sekundet, og så meget har det ikke blæst i den periode vi har boet her. Fyge-sne har man derfor som sådan ikke her i Oslo fordi byen er omringet af fjell og derfor næsten ingen vind har ('Oslo gryden' bliver det kaldt). Derfor har vi dog også problemer med luft-kvaliteten.

Revnen er jeg også gået væk fra, for den synlige del af væggen (når man stikker hovedet ud af vinduet) er tør, selv når det regner moderat.

Skal ikke udelukke at den perfekte kombination af regn og vind, eller smeltevand og vind kan være årsagen (særligt fordi det er uregelmæssigt). Men den brune farve og dårlige lugt på vandet giver mig den tro at det er noget andet (noget af det på taget? et skjult vandrør?).

Nyt svar