Parlor lukkes

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Re: Parlor lukkes

Indlæg af DUBTEMPLE »

Her:

/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Hvorfor skal alle samlingssteder på nettet være så ekstreme? Enten er det helt til højrefløjen, domineret af højreekstremister med tangerende nazistiske tendenser. Eller også er det venstrehippier der ikke kan tåle noget somhelst af vesteuropæisk kultur og traditioner.

Enten er det bibelfundamentalister eller militante ateister. Og fælles for dem alle er, at de går direkte i flæsket på enhver der siger/skriver så meget som et "pip" om noget der går imod den dominerende holdning på hvad-det-end-er-man-må-mene-stedet.

For helvede jeg er træt af de medier. Jeg ville ønske der var noget mere bredspektret socialt medie, hvor man kan gå under pseudonym istedet for at tvinges til at vise sit navn og adresse, (hvad bliver det næste? At man skal offentliggøre sin blodtype og DNA, telefonnummer og CPR-nummer...).

Et socialt medie, hvor der er kategoriseret i emner, hvor man kan fremvise eventuelle værker man har lavet eller diskutere politik - i hvert sit subforum.

Og hvor der ikke er total anarki i forhold til ytringer, hvor stråmandsangreb og andre direkte personangreb forbydes, hvor injurier tages seriøst og hvor folk holder sig til emnet. Men hvor overordnede holdninger til politik kan diskuteres frit, uden frygt for ban bare fordi man siger noget ikke-politisk-korrekt om bestemte vælgergrupper.

Dét vil jeg gerne efterlyse.
Senest rettet af mediumaevum tors 14. jan 2021 13:38, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Svaret ligger for, flyt dit liv væk fra nettet, lev med at hver er salig i sin tro og sine interesser ,.. incl.dig selv

Hvor meget er din tid værd ? og andres tid ?

(posetivt ment, hvis du er i tvivl)
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev:
tors 14. jan 2021 13:26
Svaret ligger for, flyt dit liv væk fra nettet, lev med at hver er salig i sin tro og sine interesser ,.. incl.dig selv

Hvor meget er din tid værd ? og andres tid ?

(posetivt ment, hvis du er i tvivl)
Hm... god pointe :)

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Det er sjovt nok i samme ånd at parlor blev skabt:) jeg kunne godt fristes til at flytte min aktivitet derover.
Se videoen hvis du vil vide hvilke værdier parlor er lavet ud fra. Nogle af dem du efterspørger der. Men der cola tid være problemer. Og ja. Er sociale medier så nødvendige? Jeg bestræber mig på kun at tjekke FB hver lørdag. Det gør helt serøst mit liv bedre.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. folk søger vel derhen, hvor de føler sig hjemme og/eller trygge. Det er jo ikke så meget anderledes end dette forum.

Jeg skriver også en smule på RME's forum (altså, lydkort-producenten) - og efter de lancerede deres ADI-2 Pro DAC, som er blevet virkelig eftertragtet blandt hifi/audiophile folk, har det væltet ind med typer, som vil debattere esoteriske kabler, usb-signal-rensere og alt muligt hifi-sølvpapirs-crap.

I starten blev de mødt med empiri, engagerede svar osv - men til sidst blev det for overvældende, og nu er der virkelig kort lunte for den slags. Men altså - de folk vil jo stadigvæk debattere (læs: bekræftes) så jeg tænker de har fundet et andet forum hvor folk er mere åbne for deres "alternative teorier".

Det er jo ikke så meget anderledes end "det virkelige liv". Vi hænger med folk som forstår os; spiller / laver musik med de folk som får os til at lyde godt, osv osv. Parlor blev (mig bekendt) lanceret som tæt på umodereret, hvilket selvfølgelig tiltrækker de folk som ikke føler sig velkommen på de "traditionelle platforme".

Jeg tror ikke alle samlingssteder på nettet er så ekstreme, som @mediumaevum var inde på; de ekstreme er blot dem vi hører mest om, pga. den måde nyhedsstrømmen fungerer på. "Velfungerende netforum: vi har det fint" er ikke en overskrift som giver klik i kassen; nyhedsmedier lever af klik og reklamer, og derfor ser man "Nettet raser: <whatever>" artikler i stedet ..

Man bliver nok nødt til at "normalize" nyhedsstrømmen en smule for at den giver mening, når man nu har al information i hele verden at forholde sig til. Enten dét, eller at leve i en boble :)
Rune Borup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Hippo skrev:Vi hænger med folk som forstår os
Hvis jeg vil have svar på Blender-tekniske relaterede spørgsmål, går jeg på et Blender-forum.

Hvis jeg vil have svar på lyd, eller feedback på musik, går jeg på musikfora.

Men jeg har altid undgået ekkokamre. Jeg kunne aldrig drømme om at går ind på et forum, hvor flertallet havde samme holdning som mig.

Jeg vil gerne blive klogere.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

mediumaevum skrev:
tors 14. jan 2021 21:45
Hippo skrev:Vi hænger med folk som forstår os
Hvis jeg vil have svar på Blender-tekniske relaterede spørgsmål, går jeg på et Blender-forum.

Hvis jeg vil have svar på lyd, eller feedback på musik, går jeg på musikfora.

Men jeg har altid undgået ekkokamre. Jeg kunne aldrig drømme om at går ind på et forum, hvor flertallet havde samme holdning som mig.

Jeg vil gerne blive klogere.

.. men .. et eller andet sted skriver / producerer du musik som noget nær dit primære output; i hvert fald med den viden jeg har pt. - og derudover åbner du også grundliggende filosofiske emner i "Afterparty" sektionen (aka: "ordet er frit") på et musiker-forum, selvom der utvivlsomt må være steder, hvor den slags meget åbne spørgsmål ville ræsonnere bedre - så jeg tænker at der trods alt er lidt om snakken ..

Vi lærer jo alle sammen i en kontekst af det vi forstår i forvejen, og derfor giver det god mening at engagere sig med folk hvor man allerede deler en form for forståelse ..
Rune Borup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår diskussionen. De sociale medier er private firmaer. De må ikke diskriminere, det er klart, men jeg kan ikke rigtig se, hvad det har med ytringsfrihed af gøre.

Hvis jeg er træt af folk, der bliver ved med at råbe op og skabe uro i min købmandsbutik, er det vel ok, at jeg beder dem om enten at dæmpe sig eller finde et andet sted at handle?
Hvordan truer det ytringsfriheden? De kan da ytre sig alt det, de vil - bare ikke i min butik. De kan endda få skattefinancieret politibeskyttelse til at gøre det, hvis de går ud på torvet.

Jeg er med på, at de sociale medier er giganter, men der er altså mange andre steder, man kan råbe op, hvis man synes, at ens synspunkter så væsentlige, at man bare ikke er i stand til at lade være. Eller man kan etablere sin egen platform. Det har aldrig været nemmere at nå ud til hele verden, end det er i dag.
Og min ret som privat erhvervsdrivende til at afvise dig i døren ændrer sig vel ikke, fordi jeg er en meget, meget dygtig købmand?

Hvis diskussionen i stedet drejer sig om, at man mener, der er tale om forskelsbehandling, forstår jeg det lidt bedre, tror jeg (altså bortset fra at det nok er svært for mig at tage alvorligt, hvis Trump skulle føle sig diskrimineret - den stakkels undertrykte rige, hvide, magtfulde mand)
Jeg er med så langt, at man som erhvervsdrivende ikke må afvise at betjene nogen på baggrund af deres køn, religion, hudfarve eller sexuelle orientering. I hvert fald ikke under dansk lovgivning.
Men om det er diskrimination, hvis jeg udelukker nogen fra at købe hakket kalv og flæsk i min købmandsbutik, fordi de har en politisk holdning, som jeg ikke bryder mig om, og som de bare ikke kan holde kæft med, mens de står ved kassen...
- det tror jeg faktisk ikke, at det er i lovgivningsmæssig forstand. Jeg er i hvert fald ret sikker på, at det er ok, at jeg beder dem om at forlade matriklen, hvis jeg vurderer, at de prøver at piske en stemning op nede ved køledisken.

At det ville være rigtig dårligt købmandskab, hvis jeg skulle udelukke alle dem, jeg finder egoistiske, privilegieblinde og usympatiske, er så en anden ting - det er jo dem, der har pengene :-D

Men gør mig endelig klogere - det er muligvis bare mig, der ikke har forstået en s... af diskussionen.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Præcis TJJ. At Trump blev smidt ud fra Twitter er i hvert fald ikke noget problem. Han har overtrådt deres regler mange gange. Præsidenten får lang snor. Vi andre ville være blevet smidt ud tidligere.

Mht. Parlor, så er det jo Amazon, der har lukket dem ned. Der kan vi jo så i hvert fald konstatere, at der ikke er tale om hensyn til religion, hudfarve, politik, etc. det er alene et spørgsmål om kroner om ører for Bezos. Han må have besluttet, at det ikke var godt for økonomien at have dem kørende der.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator

Indlæg af TJJ »

Hm - måske lidt skyts til dem, der mener noget andet:

https://journalisten.dk/facebook-ja-vi- ... sfriheden/

Men jeg er nu ikke enig i, at det nødvendigvis har noget med ytringsfrihed at gøre, at man modererer et forum.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Så fik jeg lige en advarsel fra en forumadmin (på et andet sted, engelsksproget forum) fordi jeg kritiserede Israel's ulovlige bosættelser på vestbreden.

Så meget for den "ytringsfrihed". Jeg skrev intet racistisk. Og intet antisemitisk. Men admin mente, at mit indlæg kunne tolkes antisemitisk, fordi det var en kritik af Israel.

What. The. F*ck?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem

Indlæg af the19thbear »

Lyder vanvittigt

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

the19thbear skrev:
tirs 19. jan 2021 22:15
Lyder vanvittigt
Hvis man kaldes antisemit blot fordi man kritiserer Israel for at begå ulovligheder, eller hvis man kaldes racist fordi man kritiserer shariah-lovgivning... så synes jeg faktisk at nævnte grupper selv be'r om at jævne folk gør "oprør" mod mainstream medier, meningsdannere og stemmer på populister.

Det er da folkets eneste vej til at blive hørt.

Nu må det her vanvid simpelthen stoppe!

Jeg har aldrig i mit liv troet, at jeg skulle blive enig med folk som Pernille Vermund fra Nye Borgerlige. Jeg har altid stemt Radikale Venstre og Enhedslisten.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem

Indlæg af the19thbear »

Det er lige præcis det. Når man “opfinder” problemer skubber det uvilligt folk over en grøft.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

the19thbear skrev:
tirs 19. jan 2021 22:23
Det er lige præcis det. Når man “opfinder” problemer skubber det uvilligt folk over en grøft.
Et godt eksempel er, at kritikere af religiøs omskæring pr. definition skulle være antisemitter:
Modstandere af religiøs omskæring baserer deres argumenter på en grov overgrebsretorik, der blotlægger deres grundlæggende antisemitiske tendenser i nye klæder, skriver Christian Egander Skov.
https://www.altinget.dk/artikel/christi ... isemitisme

Godt så. 86 % af den danske befolkning er hermed stemplet som ANTISEMITTER af Christian Egander Skov.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-09- ... kere-enige

Hvor helvede er samfundet på vej hen med disse indskrænkninger af ytringsfriheden - formelle såvel som uformelle med personangreb mod folk der mener noget andet end fornærmede grupper, om jeg må spørge?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev:
tirs 19. jan 2021 22:26
the19thbear skrev:
Et godt eksempel er, at kritikere af religiøs omskæring pr. definition skulle være antisemitter:
Modstandere af religiøs omskæring baserer deres argumenter på en grov overgrebsretorik, der blotlægger deres grundlæggende antisemitiske tendenser i nye klæder, skriver Christian Egander Skov.

Godt så. 86 % af den danske befolkning er hermed stemplet som ANTISEMITTER af Christian Egander Skov.

Hvor helvede er samfundet på vej hen med disse indskrænkninger af ytringsfriheden - formelle såvel som uformelle med personangreb mod folk der mener noget andet end fornærmede grupper, om jeg må spørge?
Så er jeg osse antisemit, har altid været det, og jeg tør osse at stå ved det. Det er jo åbenlyst, siden staten Israel blev oprettet er den kun vokset og vokset.
I starten gik den fra Eilat i syd til Bersheba i nord ,Telaviv som et lukket område i nordvest samt et stykke indeklemt mellem Syrien og Nablus.
Nu har de hugget stort set det hele, fået anderkendt Jerusalem som hovedstad, trods det at byen ikke er deres.
Om de skærer tissemanden af sig selv og hinanden, det må de selv om for min skyld, men den aggressive levevis de har over for deres naboer med USA´ s hjælp kan jeg ikke tolerere.

Jeg ved ikke hvilket forum der har givet dig advarsler for blot at ytre sandheden, og nu ved jeg heller ikke hvordan du har sagt det (du kan jo være lidt ligefrem nogle gange), men jeg vil mene at man skulle ha´ lov til at fremføre den slags ytringer.
https://soundcloud.com/user-469072941

Velsignet være alle syndere thi de prædiker ikke

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev:
tirs 19. jan 2021 23:08
mediumaevum skrev:
tirs 19. jan 2021 22:26
the19thbear skrev:

Så er jeg osse antisemit, har altid været det, og jeg tør osse at stå ved det. Det er jo åbenlyst, siden staten Israel blev oprettet er den kun vokset og vokset.
I starten gik den fra Eilat i syd til Bersheba i nord ,Telaviv som et lukket område i nordvest samt et stykke indeklemt mellem Syrien og Nablus.
Nu har de hugget stort set det hele, fået anderkendt Jerusalem som hovedstad, trods det at byen ikke er deres.
Om de skærer tissemanden af sig selv og hinanden, det må de selv om for min skyld, men den aggressive levevis de har over for deres naboer med USA´ s hjælp kan jeg ikke tolerere.

Jeg ved ikke hvilket forum der har givet dig advarsler for blot at ytre sandheden, og nu ved jeg heller ikke hvordan du har sagt det (du kan jo være lidt ligefrem nogle gange), men jeg vil mene at man skulle ha´ lov til at fremføre den slags ytringer.
Lige en opdatering. Har lige fået en opdateret forklaring fra admin'en på det internationale forum.
Der var åbenbart tale om en misforståelse...

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator

Indlæg af TJJ »

Så var det da godt, at du ikke nåede at stemme på Nye Borgerlige :-D

Nyt svar