Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: man 20. sep 2021 20:10 Glæder mig over jeg har alle de plugins jeg skal bruge for at lave lyd på min kærestes animationsfilm, og at jeg aldrig mere i mit liv får brug for at købe et nyt plugin. Og derfor aldrig kommer til at købe et nyt plugin. Særligt ikke når det kommer fra SSL. Jeg mener, nu har jeg jo, hvad jeg selv ser, som 'the essentials'.. Skønt! Slut med at købe plugins.

Capture.PNG
'Aldrig' er så stort et ord så man ikke kan favne det ,... jeg lader stå til :)
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev: man 20. sep 2021 20:10 Skønt! Slut med at købe plugins.

LOL
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Note to self: Jeg mangler en delay.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg mangler aldrig at mangle noget 🙂
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev: tirs 21. sep 2021 09:47 Note to self: Jeg mangler en delay.
Lige på det område har Ableton mig bekendt flere interessante plugins.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev: tirs 21. sep 2021 16:23
Mike-air skrev: tirs 21. sep 2021 09:47 Note to self: Jeg mangler en delay.
Lige på det område har Ableton mig bekendt flere interessante plugins.
Sandt. Kommer også i tanke om at jeg har en delay fra native instruments som jeg kender ud og ind.. skal bare lige ha den installeret igen.

Hva mangler jeg ellers Christoffer? :-D Hvis det kun er mix og lidt lydeffekter jeg skal lave i første omgang..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev: tirs 21. sep 2021 17:52
Christoffer I. N. skrev: tirs 21. sep 2021 16:23
Mike-air skrev: tirs 21. sep 2021 09:47 Note to self: Jeg mangler en delay.
Lige på det område har Ableton mig bekendt flere interessante plugins.
Sandt. Kommer også i tanke om at jeg har en delay fra native instruments som jeg kender ud og ind.. skal bare lige ha den installeret igen.

Hva mangler jeg ellers Christoffer? :-D Hvis det kun er mix og lidt lydeffekter jeg skal lave i første omgang..
Så mangler du vel ikke noget.

Jeg synes jeg de seneste år er blevet ret god til kun at smide penge efter "unikke" plugins, som kan noget jeg ikke kan i forvejen. Undtagelser inkluderer Fabfilter Pro-L 2 (limiter), Tone Projects Kelvin (distortion), og så kan jeg ikke lige komme på flere, lige nu.
Det kan bedre betale sig at lære nye teknikker med de redskaber man har i forvejen.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Lyder fornuftigt. Men nu kan jeg se jeg mangler en limiter 🤣

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Så har jeg endelig fået lavet et lydprogram på mit keyboard med 55 forskellige selvproducerede hønse-samples - hver sample assign'et til sin tangent på keyboardet. Har rigtig optur her! :banan: Nu skal der leges og komponeres... :-D Jeg har allerede flere ideer i hovedet... jeg er sikker på, det bliver heftigt det her... 8-)

Medlemsavatar
david mondrup  
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg glæder mig over en DMA nominering. Min første, såmænd*. https://tempi.nu/dma-roots/

* Det passer så ikke helt; sangeren i Mallebrok, Mia Guldhammer, var nomineret til en DMA efter vores første album, og den var jeg jo også ret meget inde over. Men det her er den første til et projekt jeg har produceret helt fra bunden.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev: man 27. sep 2021 15:27 Jeg glæder mig over en DMA nominering. Min første, såmænd*. https://tempi.nu/dma-roots/

* Det passer så ikke helt; sangeren i Mallebrok, Mia Guldhammer, var nomineret til en DMA efter vores første album, og den var jeg jo også ret meget inde over. Men det her er den første til et projekt jeg har produceret helt fra bunden.
Tillykke! Krydser fingre og alt muligt 🤞💪

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er sejt - Held og lykke
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mega cool David, selv hvis i ikke skulle løbe afsted med sejren kan du da altid flette ordene “Danish Music Award nomineret” ind i sætninger hist og her. 😂👍
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg er på grund af sygdom tvunget til at holde mig fra animalsk protein. I den forbindelse har jeg i snart en uge levet af veganske erstatninger for kød, og det er mit held, for der er faktisk rigtig mange lækre erstatninger i butikkerne idag. Så det vil jeg gerne glæde mig over.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev: lør 2. okt 2021 20:38 Jeg er på grund af sygdom tvunget til at holde mig fra animalsk protein. I den forbindelse har jeg i snart en uge levet af veganske erstatninger for kød, og det er mit held, for der er faktisk rigtig mange lækre erstatninger i butikkerne idag. Så det vil jeg gerne glæde mig over.
Jeg vil starte med at sige at jeg håber da ikke at det er en alvorlig sygdom.
Dernæst vil jeg da sige tillykke med en god måde at droppe burgere og pizza (konventionelle)
Håber at du kan tåle fisk eller andet, de lærde siger at man skal helst ha´ blot en lille bitte smule animalsk protein i løbet af ugen.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev: søn 3. okt 2021 00:05
Mike-air skrev: lør 2. okt 2021 20:38 Jeg er på grund af sygdom tvunget til at holde mig fra animalsk protein. I den forbindelse har jeg i snart en uge levet af veganske erstatninger for kød, og det er mit held, for der er faktisk rigtig mange lækre erstatninger i butikkerne idag. Så det vil jeg gerne glæde mig over.
Jeg vil starte med at sige at jeg håber da ikke at det er en alvorlig sygdom.
Dernæst vil jeg da sige tillykke med en god måde at droppe burgere og pizza (konventionelle)
Håber at du kan tåle fisk eller andet, de lærde siger at man skal helst ha´ blot en lille bitte smule animalsk protein i løbet af ugen.
Der er heldigvis en del som tyder på det ikke er alvorligt. Men jeg bliver muligvis nødt til at ændre mit liv på det her område. Så ja, en god undskyldning for at droppe alt junk. Når jeg er rask kan jeg sikkert godt spise fisk igen, men jeg er lidt in the dark pt.

Nogle gange er det faktisk ganske ‘forfriskende’ at ændre sit liv, og blive tvunget ud i at prøve noget nyt og tænke anderledes 🤷‍♂️

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike, siden vi taler sygdom ønsker jeg alt godt, incl hvis kostændring bliver nødvendig, min mor har også måtte dropper oksekød

Så længe det ikke indebærer antiparti mod kød, eller tanker og udtryk om at "alle burde undgå kød", eller "svinekød gør dig uren",
preach, osv, osv, så har jeg intet imod at man fravælger kød,.. hvad det modsatte angår så er min tålmodighed brugt op :-)

Spiser selv kød de fleste dage, men reduceret fra 2-300 gram pr måltid, ned til omkring 100 gram typisk, ikke grundet ideologi,
religion, eller besserwissen, kød er en urokkelig del af min kultur, men mere grundet aldersbetinget vigende appetit, vægt, samt
økonomisk mere stram styring af husholdningen

Krebinetter laves f.eks. med fyld til farsen, hakkede gryn, m.m. :-)
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev: søn 3. okt 2021 13:44 Der er heldigvis en del som tyder på det ikke er alvorligt. Men jeg bliver muligvis nødt til at ændre mit liv på det her område. Så ja, en god undskyldning for at droppe alt junk. Når jeg er rask kan jeg sikkert godt spise fisk igen, men jeg er lidt in the dark pt.
God bedring.

Mike-air skrev: søn 3. okt 2021 13:44 Nogle gange er det faktisk ganske ‘forfriskende’ at ændre sit liv, og blive tvunget ud i at prøve noget nyt og tænke anderledes 🤷‍♂️
Det er meget stærkt, hvis man formår at se glasset som halv fuldt i sådanne situationer. Respekt :thumbup: Det kunne godt lugte lidt af noget åndeligt/mentalt overskud :clap:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

@Mike-air se Netflix dokumentaren The Game Changers, det hjælper lidt på det. Vi har prøvet skrue lidt ned for kødet, men magter ikke babysæl-tudemarie-deterjokalvensmælk-veganerne. Men den dokumentar gav mig lidt indsigt i den kødfri verden uden alt det pylleri.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

david mondrup skrev: man 27. sep 2021 15:27 Jeg glæder mig over en DMA nominering. Min første, såmænd.
For fanden fåk det er sejt. :!: :sweden: har ikke noget DK-flag, så du får et svensk
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Mike-air skrev: søn 3. okt 2021 13:44 Nogle gange er det faktisk ganske ‘forfriskende’ at ændre sit liv, og blive tvunget ud i at prøve noget nyt og tænke anderledes 🤷‍♂️
Fedt når man kan se dét, også.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

tomcat skrev: søn 3. okt 2021 23:37
david mondrup skrev: man 27. sep 2021 15:27 Jeg glæder mig over en DMA nominering. Min første, såmænd.
For fanden fåk det er sejt. :!: :sweden: har ikke noget DK-flag, så du får et svensk
Den her er på side 2: :denmark:

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Christoffer I. N. skrev: man 4. okt 2021 02:26
tomcat skrev: søn 3. okt 2021 23:37 For fanden fåk det er sejt. :!: :sweden: har ikke noget DK-flag, så du får et svensk
Den her er på side 2: :denmark:

:denmark: Ah –– har aldrig før set, der var en ekstra side, tak :)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

@Mr. Soundman @tomcat @Hald tak! :-) Åndeligt overskud er nok ikke noget jeg kan prale af, men jeg prøver på at få det bedste ud af situationen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I forbindelse med folketingets åbning har tv2 lavet denne 3 minutter lange velkoreograferede dronetur rundt på Borgen:
https://nyheder.tv2.dk/video/bUlwZmZyQk ... lBYVlxcVE=

Nyt svar