Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev:
søn 22. nov 2020 10:48
De er mest bare utilfredse med, at de ikke rigtig bliver taget med på råd
Det er så sandelig også grund nok til at sige fra ,... i sig selv

Historiske beslutninge kræver bredt mandat og grundighed ,... og lov må være lov for alle ,... straf må være straf for alle

Ledelses-stilen og magt-centreringen har været gangske påfaldende under MF, selv før Corona, det er der vist bred enighed om:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/analy ... es-svaghed

Selv som en der har været med til at stemme hende ind kan jeg se at kæden er hoppet fuldstændig af, på mange plan,..

Havde hun haft endu friere spillrum, så ville politiet eller millitæret også banke på min dør om få måneder, og føre mig bort til tvangs-vaccine

Men det er slemt nok som det er
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:
lør 21. nov 2020 19:44
I min verden er det bare udtryk for en anelse rygrad, hvis man anviser er alternativ til den førte politik. Det er fandme en forkælet attitude at sidde i hjørnet og råbe og skrige om at det da også et for galt, når man ikke kan pege på et bedre alternativ.
Efter min mening skulle regeringen have ventet med at beordre aflivning af samtlige mink, indtil lovhjemmel var kommet i hus. Hvis avlivningen var indlysende nødvendig, så kunne de have fået den nødvendige lovændring klaret på et par dage, og det tror jeg stadig havde været tidsnok i forhold til truslen fra virussen.

Jeg synes sagen lugter af, at man bevidst har tænkt, at man giver ordren med det samme, og så får ordnet problemet med loven i løbet af et par dage efterfølgende.

Alternativt skulle man have erklæret undtagelsestilstand, hvis aflivningen virkelig var så presserende, at det bare ikke kunne vente et par dage. Eller de burde fra starten åbent have henvist til nødret. Så havde det principielt været en helt anden situation.

Det, som næsten forarger mig mere end regeringen her er, at politiet uden at blinke har pareret den ulovlige ordre, åbenbart vel vidende at det var ulovligt. Der mener jeg, at politiet i stedet skulle have sagt til regeringen, at det kan de desværre ikke gøre, eftersom det er ulovligt. De skulle have svaret regeringen, at de må komme med et lovligt udspil - f.eks. åbent henvise til nødret, før politiet kan gå ud og håndhæve det.

Så det er min mening om, hvad der konkret skulle have været håndteret anderledes.

Smittefar skrev:
lør 21. nov 2020 19:44
Når det er sagt, så har er hele den her mink sag da håndteret ufatteligt dårligt. Men tror vi virkelig, det er ond vilje? Som Hans Engell, så rigtigt siger, så ville det have været det nemmeste i verden for MF at skaffe den nødvendige lovhjemmel, så hvorfor i alverden skulle hun dog gå ud og gøre noget, der var ulovligt, med fuldt overlæg.
Jeg tror ikke på ond vilje fra Mettes side. Men jeg har indtryk af, at hun har handlet i utålmodighed pga. panik... Her skuffer det mig, at politiet ikke lige hjalp med at træde lidt på bremsen for hende. Det er deres opgave i sådan en situation. Det andet krænker min retsfølelse en hel del - det er en principsag.

Forøvrigt... selv hvis hun har troet, at manøvren var lovlig, så kan man jo ikke frasige sig ansvar for lovbrud med henvisning til uvidenhed - sådan fungerer det bare ikke med den slags.

Jeg kan jo heller ikke pludselig rive naboens hus ned over natten, og efterfølgende hævde min uskyld med henvisning til at jeg troede det var lovligt, nu hvor jeg havde set både skimmelsvamp, rotter og giftedderkopper derinde. Når man har haft det øverste ansvar for sådan et stunt, så hænger man nu engang på den.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg foreslår at vi i denne tråd fokuserer på problemet i Corona pandemien
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mette er netop et problem i pandemien, flere og flere indser dette,...

At glansbilledert så krakkelerer er noget andet, folk bliver sure, selv vil jeg bare konstatere at jeg tog fejl

Jeg tror ikke hun vil går over i historien som den der ubetinget "førte os godt igennem krisen"

Måske enda tværtimod, tiden må vise det

Det med loven er altså bare noget man ikke kan sætte til side, det ser vi nu blot endu engang

Dermed er dette blevet en del af hele problemstillingen omkring pandemien

At det er et størrer emne der stikker dybere kan ikke løsrive det fra pandemien
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvad har vi lært til næste gang ?

Lige så lidt som Lex-Tibet ?
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev:
søn 22. nov 2020 15:06
Hvad har vi lært til næste gang ?
Det er jo lige netop det det handler om, ja.

I virkeligheden tror jeg vi også kan lære lidt om os selv i denne kontekst:

Vi kritiserer gerne svenskernes tilgang og det at de tysser al kritik af deres corona-strategi ned, internt i landet. Men det er jo i virkeligheden ikke så forskelligt fra hvordan en større del af danskerne ser på MF som leder. Og nu er jeg selv stor tilhænger af Erna Solberg som leder af Norge i denne krisetid, så jeg ville sikkert beskytte hende og norges strategi på nogenlunde samme måde.

Men det er måske netop det vi skal stræbe efter at lade være med, uanset om der er krise. Ja, vi skal støtte op om hinanden, hjælpe hvor vi kan, og tage ansvar.

Men vi skal sørme også stille vore ledere til ansvar. Uanset hvor højt vi elsker dem, eller de værdier de representerer.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

DUBTEMPLE skrev:
søn 22. nov 2020 13:00

Havde hun haft endu friere spillrum, så ville politiet eller millitæret også banke på min dør om få måneder, og føre mig bort til tvangs-vaccine

Du har i adskillige år kunnet blive tvangsmedicineret, med politiets hjælp, og røde papirer.

https://menneskeret.dk/udgivelser/covid ... nsekvenser

Kapitel 6 vedr. tvangsmedicinering.

Du må hellere købe et par ekstra låse til din dør :wink:

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev:
søn 22. nov 2020 14:59
Mette er netop et problem i pandemien, flere og flere indser dette,...
Det er simpelthen for dumt. Uden Mette var det gået langt værre.
--
Robert

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Jeg holder med Mette - det er den korte udgave af min mening

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

Jeg ku´ heller ikke leve uden Mette :denmark:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Folk er nede mette 👌

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Vi ku' stemme om det... :)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

... Alle dem, der er for Mette, rækker den ene hånd op.
Alle dem, der er imod Mette, rækker den anden hånd op.
:dollargrin:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

Det var nogle anderledes børnesange vi sang i tresserne. Jeg synes at kunne huske der var en "Mettesang"
Den er fra "De små synger" 1952 udgaven

VI HAR HOS OS EN BETTE METT’

Vi har hos os en bette Mett’,
i grunden har vi to,
nemlig søde Mett’ og skidte Mett’,
det har vi, må I tro.
Men jeg får ikke glemme, at
man aldrig ser dem begg’!
Når den ene Mett’ er hjemme,
er den anden altid væk.

Den søde lille Mette,
hun bær’ tallerk’ner ind,
hun lægger ske til rette
og rør’ kage med en pind.
Når mo’er kalder tydeligt,
så kommer Mett’ i spring.
Og hun bær’ sit tøj så nydeligt,
når hun skal op i seng.

Den søde lille Mette
er så pillen og så net,
så det kan alle gætte,
vi er glad for lille Mett’.
Ja, falder hun, og dejser hun –
vips, op igen så let!
Men engang imellem rejser hun.
Så kommer skidte Mett’.

Den skidte Mette flæber,
så det rigtig er en gru.
Og hun lyver, laver læber,
river dukkerne itu.
Hun er snavnset, hun er hullet,
og hun sparker med sin fod.
Og hun smider sig i gulvet,
når det mindste går imod.

Men så bli’r der en scene –
ja, en red’lighed så streng.
I kardussen med Malene,
en gang smæk og op i seng.
Og så ligger hun og pruster
og har ingen, ingen ven,
før den søde lille Mettemor
er kommen hjem igen.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Jamen det var måske egentlig en meget god opsummering af de forskellige inputs, vi er kommet med :lol:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mette hun var medium, sån ligger landet

/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator

Indlæg af Hugo »

Den havde jeg helt glemt :thumbup:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Samfundet må bestå.

Jeg sidder og grubler. Hvem skal jeg mon stemme på.

Nogle er for bløde og nogle er for rå.

Men man må gøre sin borgerpligt – Hvis samfundet skal bestå.

Ikke så megen koksen- Jeg må slæbe mig ned til stemmeboksen.

Jeg kan ikke jo bare sidde og brokke mig med en billig flaske vin

Så jeg tror jeg vil stemme på en muslim. :bow:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

OK jeg ser faren ved at en galning som støjberg kommer til magten igen:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/draen ... -populisme

Men er det ikke nærmest en betingelse, at regeringen får genopbygget tilliden, hvis de skal undgå at tabe terræn?

Og når jeg siger tillid, så mener jeg hos dem, som ikke bare blindt bakker op om regeringen.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jo, hvis tilliden forsvinder, så forsvinder sammenhængskraften også - inkl viljen til at gøre noget ekstra for ikke at sprede smitten.

Venstre har jo nærmest grundlovsbrud som deres adelsmærke, så jeg tænker ikke tilliden er større der.*

Julen er på vej - Der er også nogen, der skal forstå, at det er en dårlig ide at samle 30-50 mennesker fra hele landet til julefest.

EDIT: *Lad mig bare uddybe, hvis nogen skulle have svært ved at huske. Kristian Jensen brød grundloven (han indrømmede det endda) men det fik ingen konsekvenser, da statsministeren (Lars Løkke Rasmussen) holdt hånden under sin minister og DF holdt hånden under regeringen. Samme historie med Støjberg, bortset fra at hun ikke vil indrømme det - det er dog bevist, at hun brød loven. Eneste (svage) tvivl er, om hun vidste det, da hun gjorde det.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Yep, det bliver ikke bedre af det venstre, det turde være tydeligt for enhver, ingen har sagt andet,.....

Men lige nu er det altså Mette Jung-Un der er på spil ,... og politiet endu engang

Hun skal, (heller), ikke trække frinummer fordi hun er nogens kælledægge, og gir den gas som den store "lands-moder", og corona fear-monger

Der må ryddes op i tingene og renses ud på et mere langsigtet generelt plan

Herunder konsekvens og lighed for loven

Lykkes denne manøvre ikke så må vi nok forvente øget politikerlede, polarisering,.. og sande at det såkaldte "demokrati" står over for sin egen udløbsdato, og vil blive erstattet af noget andet

Noget tyder på det allerede er sket
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Så det der er enighed om:

Politiets alt for loyale adfærd, og de her grundlovs-stridige krumspring politikerne gør, uanset partifarve, er noget vi gerne vil til livs.

Desværre er det jo bare lidt vanskeligt, fordi der er dårligt incitament, modstridende interesser og uærlig kommunikation imellem aktørene.

Mennesker :puke: :censored:

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev:
man 23. nov 2020 08:37
OK jeg ser faren ved at en galning som støjberg kommer til magten igen:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/draen ... -populisme

Men er det ikke nærmest en betingelse, at regeringen får genopbygget tilliden, hvis de skal undgå at tabe terræn?

Og når jeg siger tillid, så mener jeg hos dem, som ikke bare blindt bakker op om regeringen.
Tingene går op og ned, og med den opbakning Mette fik i starten af Corona var det kun et spørgsmål om tid, inden det skulle vende.

Jeg tror dog ikke at det stikker så dybt, men dem der er uenige er voldsomt højlydte. Det minder om en troldehær på nettet. I det øjeblik de evt. får ret, og skal til at komme med noget konstruktivt for fx at samle et regeringsflertal, så vil det vise sig at de er så indbyrdes uenige, og mangler en troværdig lederskikkelse som alternativ til Mette, og så vender tingene én gang til.

I midten af det hele sidder er Radikale. Jeg tror gerne Sofie Carsten Nielsen ville vende ryggen til at den røde blok, men balladen er at de alligevel ikke ville kunne komme igennem med et komma i deres udlændingepolitik, og muligvis ville blive halveret endnu engang, når dem, der hælder til rød blok i partiet, ville få nok og melde sig ud. Så jeg tror ikke de reelt kommer til at lægge afstand til A og resten af rød blok.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:
man 23. nov 2020 12:34
Så det der er enighed om:

Politiets alt for loyale adfærd, og de her grundlovs-stridige krumspring politikerne gør, uanset partifarve, er noget vi gerne vil til livs.

Desværre er det jo bare lidt vanskeligt, fordi der er dårligt incitament, modstridende interesser og uærlig kommunikation imellem aktørene.

Mennesker :puke: :censored:
Yep, derfor jeg snakker "udløbsdato"

Historisk set har der vist været såkaldt "demokratiske" samfund før vores, de er alle brudt sammen på et tidspunkt

Vores og forrige generation har så levet ekstra længe i læ af WW2, koldkrig der forblev kold, samt økonomisk og teknologisk opsving

Sidder og læser lidt i min mormors erindringer, det var barskt, og det bliver det igen, denne gang endu værrer fordi jorden er træt og slidt

Hvad Pandemier angår vil vi komme til at opleve mere, også meget værrer, alene grundet overbefolkning og rejse-mønstre

Vi må lære at leve og dø med dette, på en helt anden u-hysterisk måde,

At smadre økonomien hver gang vil kun gøre det endu værrer på bundlinien, til sidst vil vi end ikke have råd til et brækket ben

I min egen familie har det allerede været tydeligt at normal gigt og kræft-behandling nedprioriteres
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

At smadre økonomien hver gang vil kun gøre det endu værrer på bundlinien, til sidst vil vi end ikke have råd til et brækket ben
Hvis der var noget som smadrede økonomien var det det mangle beredskab op til pandemien. På trods af advarsler fra Bil Gates, forskere fra WHO, Verdensbankens forskere og mange flere, som sagde at pandemien var uundgåelig. Valgte man at nedskære sygehus sektoren. Faktisk var det kun folk som var virkelig syge som kom i behandling da pandemien indtræf. Andre smittede blev anbefalet , ikke, at presse sygehussektoren. Og man undskyldte sig med, at det kunne vi jo ikke vide. Men det´ var der, altså, mere kompetente mennesker som kunne.

I situationer som denne pandemi er det ikke op til os selv at afgøre om vi vil have vækst eller ikke.
Det afgør naturen.

Nyt svar