Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Re: Tråden hvor alle kan undre sig over hvad som helst!

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev:
tors 17. sep 2020 23:16
Når det nu er en "undretråd", vil jeg tilføje at jeg undrer mig meget over at man går så meget op i sin påklædning, altså det ydre, istedet for det indre; hvordan man er som person.
Helt enig. En undren jeg deler.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:
tors 17. sep 2020 23:17
Hugo skrev:
tors 17. sep 2020 23:16
Når det nu er en "undretråd", vil jeg tilføje at jeg undrer mig meget over at man går så meget op i sin påklædning, altså det ydre, istedet for det indre; hvordan man er som person.
Helt enig. En undren jeg deler.

Jeg vil måske give denne undren en lille tvist... Jeg undrer mig over folk, som går meget op i andre menneskers påklædning - ikke kun sin egen :) ...det kan være så trættende :roll:

Det ville nok være løgn at påstå, at jeg ikke går i hvert fald lidt op i, hvordan jeg selv ser ud. Men jeg orker ikke, når andre skal blande sig i, hvordan jeg er klædt. Når jeg køber tøj eller briller, så plejer jeg gerne at vælge noget, som jeg selv synes ser godt ud - (og/eller føles komfortabelt / er praktisk) - ikke hvad modediktatorerne siger, jeg skal synes ser godt ud... Og så er det jo ikke hver gang, at alle mulige andre deler min smag... Så kan der falde en kommentar eller to fra tid til anden... And so what. Der synes jeg jo først og fremmest, at det er de andre, der har et problem - ikke jeg selv :)

Generelt vil jeg sige, at det ville være sååååå dejligt og befriende at leve i en verden, hvor man gik mere op i folks indre end ydre. Men det må man nok nøjes med at drømme om.

Mon ikke det handler lidt om selvtillid og selvværd og at hvile i sig selv, det at turde have egne meninger og egen smag og ikke konstant søge andres annerkendelse igennem måden man fremstår på i det ydre? Det er i hvert fald det første jeg plejer at tænke - samt svare - når folk undres over, hvorfor jeg ikke går med et dyrt ur, ikke har tattoos, ikke slavisk følger tøjmode osv.

(Regelmæssigt bad bør dog være obligatorisk for alle mennesker :lol: )

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev:
fre 18. sep 2020 02:20

(Regelmæssigt bad bør dog være obligatorisk for alle mennesker :lol: )
I hippietiden var der spontane enclaver som gik ind for at man skulle dufte af det oprindelige urmenneske. Altså ingen bad :puke:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

I hippietiden var der spontane enclaver som gik ind for at man skulle dufte af det oprindelige urmenneske. Altså ingen bad :puke:
Underligt ! Hvordan kunne de vide hvordan urmennesker lugtede ?

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

Taktorere???! Traktorer over det hele!!?? Uvant syn for en københavner...

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg har sympati for deres demonstration :thumbup: Desværre har jeg af forskellige årsager ikke mulighed for selv at deltage... bl.a. har jeg ingen traktor :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev:
lør 21. nov 2020 14:05
Jeg har sympati for deres demonstration :thumbup: Desværre har jeg af forskellige årsager ikke mulighed for selv at deltage... bl.a. har jeg ingen traktor :)
RESPEKT :thumbup:

Mangler desværre også en traktor, men havde gerne deltaget, prøver måske at finde andre lejligheder

Der er overalt i bl.a. Europa store demomstrationer men de bliver grundet kontrol og censur, med vilje dårligt dækket i medierne

Ligeledes er de sociale medier blevet renset for "uønsket" indhold, samt profiler med de "forkerte meninger" langt hen ad vejen

Støtter du derimod magthaverne så har du ingen problemer med at komme til orde

MJU.JPG
MJU.JPG (40.55 KiB) Vist 127 gange
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg vil gerne undre mig over, at man til en demonstration, der skulle handle om grundloven og lov og ordentlighed i magtens korridorer vælger at invitere Inger Støjberg og Lars Løkke som talere?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Jeg vil gerne undre mig over, at nu hvor myndighederne bryder loven over for minkavlerne, så er der store demonstrationer.
Men ikke når myndighederne bryder loven over for de mest udsatte borgere, og fratager dem livsnødvendig hjælp og støtte.
https://politiken.dk/indland/art8007866 ... %A5-toilet

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg undre mg over at regeringen, i ledtog med politiet, bryder loven, tydeligvis helt bevidst, og derefter lyver, vildleder, fordrejer, og snakker udenom

Hvorfor skulle Støberg og Løkke så være "ordentlige" ? og hvorfor skulle jeg ?
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:
lør 21. nov 2020 14:17
Mr. Soundman skrev:
lør 21. nov 2020 14:05
RESPEKT :thumbup:

Mangler desværre også en traktor, men havde gerne deltaget, prøver måske at finde andre lejligheder

Jeg vidste, jeg kunne regne med dig, Wingman :wink:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hvis man nu mente noget med sin demonstration kunne man jo vælge talere, der havde opført sig bare lidt pænt i stedet for de værste slyngler der kan opdrives. Ellers kommer det nemt til at klinge lidt hult.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Smittefar skrev:
lør 21. nov 2020 21:12
Hvis man nu mente noget med sin demonstration kunne man jo vælge talere, der havde opført sig bare lidt pænt i stedet for de værste slyngler der kan opdrives. Ellers kommer det nemt til at klinge lidt hult.

Ja det er også rigtigt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

...men tit er verden vel bare som en stor børnehave, når det kommer til stykket.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:
lør 21. nov 2020 20:15
Jeg undre mg over at regeringen, i ledtog med politiet, bryder loven, tydeligvis helt bevidst, og derefter lyver, vildleder, fordrejer, og snakker udenom

Det kan være, det snart er tid til, at Mette skal have en tur i Clements varme stol igen...

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:

Et politis opgave er at følge de instrukser og linje de får udstukket fra ansvarshavende politikkere. Vi ville nok ikke bryde os om det, hvis politiet selv tog stilling og parti, hver gang de var ude ved en demonstration.

Det ville jo ende i det rene USA :?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev:
lør 21. nov 2020 21:43
DUBTEMPLE skrev:

Et politis opgave er at følge de instrukser og linje de får udstukket fra ansvarshavende politikkere
Jeg tror IKKE at dette er politiets opgave, for enhver pris,... eller burde være det

Hvis, som i dette tilfælde, en anløben statsleder og regering ligger pres på politiet for at de skal handle ulovligt, så mener jeg klart at politiet skal sige fra, politiet skal altid operere inden for grænserne af loven, og ellers sige fra

Alt andet det giver jo ingen mening

Lignende problemstilling mht Tibet-sagen

Den her problemstilling går derfor dybere end blot Mette Jung-Un ,.. som de jo tydeligvis er bange for på en usund måde

(ikke at hun, og hendes minstre, så bør bør blive siddende, eller undgå straf, af den grund)
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 21. nov 2020 22:18, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Kimex skrev:
lør 21. nov 2020 21:43
DUBTEMPLE skrev:

Et politis opgave er at følge de instrukser og linje de får udstukket fra ansvarshavende politikkere.

Nej det skal de søreme ikke, hvis det, som regeringen beder dem hjælpe med at gennemtvinge overfor borgere, er ulovligt. Politiets opgave er at håndhæve vores love - ikke at hjælpe en regering med at bryde dem.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:
lør 21. nov 2020 22:13
Hvis, som i dette tilfælde, en anløben statsleder og regering ligger pres på politiet for at de skal handle ulovligt, så mener jeg klart at politiet skal sige fra, politiet skal altid operere inden for grænserne af loven, og ellers sige fra

Alt andet det giver jo ingen mening

Lignende problemstilling mht Tibet-sagen

Den her problemstilling går derfor dybere end blot Mette Jung-Un ,..

Helt enig.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er meget problematisk at der ikke blev placeret et reelt ansvar for politistats-metoderne efter Tibet-sagen

Dels for retsfølelsen, samt politiker-leden, i almindelighed

Men også fordi triste typer som dem i den nuværende regering, har fået ekstra blod på tanden, når det kommer til ulovlige overgreb på befolkningen

"det gik jo meget godt sidst"
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Alle ved at dette er løgnagtigt bestillings-arbejde:
Kommissionen har ved sin undersøgelse fundet, at der ikke er grundlag for at antage, at ministre eller ansatte på noget niveau i Udenrigsministeriet, Justitsministeriet, Statsministeriet eller Hofmarskallatet og ej heller den øverste ledelse i Københavns Politi, PET og Rigspolitiet havde kendskab til generelle eller konkrete ordrer i Københavns Politi eller i øvrigt over for Københavns Politi har fremsat opfordringer, henstillinger, instruktioner eller lignende til at gribe ind på en måde, som var ulovlig. Kommissionen har heller ikke fundet grundlag for at kritisere, at der ikke fra denne personkreds blev grebet ind over for de ulovlige ordrer, eller for at antage, at de har været vidende om, at der blev givet urigtige, vildledende eller ufyldestgørende oplysninger til Folketingets Retsudvalg.
Kommissionen har endvidere fundet, at der ikke er grundlag for at søge et disciplinært ansvar gjort gældende over for ansatte i PET, Rigspolitiet, de nævnte ministerier eller i Hofmarskallatet.
(Tibetkommissionens beretning, kapitel 2.1 om Kommissionsundersøgelsens resultat, Vedrørende besøget i 2012)

Derudover de såkaldt "slettede" mails der var en skandale, og en hån mod almenheden, i sig selv,..

Der trænger til at blive gjort hovedrent
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:
lør 21. nov 2020 22:27
Det er meget problematisk at der ikke blev placeret et reelt ansvar for politistats-metoderne efter Tibet-sagen

Dels for retsfølelsen, samt politiker-leden, i almindelighed

Men også fordi triste typer som dem i den nuværende regering, har fået ekstra blod på tanden, når det kommer til ulovlige overgreb på befolkningen

"det gik jo meget godt sidst"

Også helt enig her.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev:
Faktorernes orden er ligegyldig?
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Smittefar skrev:
lør 21. nov 2020 21:12
Hvad mener du?
Skærmbillede 2020-11-22 kl. 00.13.03.png
Skærmbillede 2020-11-22 kl. 00.13.03.png (2.16 MiB) Vist 20 gange
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg vil gerne undre mig over alle de beskyldninger der flyver gennem luften vedr. Mette F. Endda med såkaldt håndfaste beviser.
Intet er vel bevist før der har været en eller anden form for undersøgelse.
Hvis MF nu skal holde loven ligesom vi alm. borgere, så har hun vel osse samme retsikkehed som hendes modstandere kræver at alle har.
Altså uskyldig indtil det modsatte er bevist. :wink:

Så ja, Kimex har ret i at det kan nærme sig USA tilstande, måske hurtigere end vi ønsker.

Watch out for fake news

Nyt svar