DR artikkel om Me&My og overgreb

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Sted: Oslo

DR artikkel om Me&My og overgreb

Indlæg af Mike-air »

Som 12-årig blev Susanne Georgi fra Me&My udsat for et overgreb – først 30 år senere sagde hun det højt

I ny bog åbner søstrene Pernille og Susanne Georgi op om skyggesiden af deres bragende succes tilbage i 90’erne. Og håber at det kan hjælpe andre i samme situation.
https://www.dr.dk/nyheder/indland/som-1 ... aar-senere

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De var også i Go Aften Live (TV 2) i fredags. Udfra programbeskrivelsen lyder det til at omhandle ca. det samme.
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Synd for Susanne. Sød og ægte kvinde, det er de begge.

Og så var de faktisk nogle af de få sangerinder i den genre der selv kunne komponere og skrive sange. De har min respekt.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator

Indlæg af Gothi »

Holger skrev: tors 13. mar 2025 10:44 Synd for Susanne. Sød og ægte kvinde, det er de begge.

Og så var de faktisk nogle af de få sangerinder i den genre der selv kunne komponere og skrive sange. De har min respekt.
Ja, de kom med ideerne og melodierne og var bestemt ikke bare pyntedukker hentet ind i et planlagt kommercielt projekt. :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Gothi skrev: tors 13. mar 2025 11:17
Holger skrev: tors 13. mar 2025 10:44 Synd for Susanne. Sød og ægte kvinde, det er de begge.

Ja, de kom med ideerne og melodierne og var bestemt ikke bare pyntedukker hentet ind i et planlagt kommercielt projekt. :-D
Respekt for det :thumbup:

Kommercielle projekter, (som f.eks. Boney M), kan kaste gode resultater af sig også, hvis produceren til gengæld formår at ramme plet

Nogen gange ville jeg måske bare ønske at den brede bevidsthed om hvem der er hjernen i et sådant projekt blev tydeliggjort

Læste engang at i USA kikker man lige så meget på hvem produceren er, som hvem der spiller og optræder, når der købes musik :-)
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Dejlige tøser. Pernille bor et par hundrede meter fra mig. Hun havde planer om at lave nogle akustiske kirke-koncerter, hvor jeg skulle være pianist. Nu er der jo kommet lidt gang i 90’er Dance musikken igen og hun er blevet radio-chef, så nu er projektet sat lidt på pause.

Har iøvrigt også hendes søn, Oliver på efterskolen, hvor jeg har lidt musiktimer.

Sød familie!
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Nyt svar