AI og musik

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: AI og musik

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ham her Joseph Fernandez har en genre kørende for sig:

Og mange flere på samme kanal.
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Venus Theory om AI-skabt musik brugt i youtube videoer, hvor han blandt meget andet copyright claimer sig selv.
Virker som om der er nogen der skulle se på noget regulering på det her område...........

-

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

En lille temperatur-føler på tingenes tilstand lige nu. For at få det her stykke musik, skrev jeg:

A lovers rock roots reggae track about a sound and music production related website called "Lydmaskinen" which is supervised by a person called "Holger" who is an audio engineer. Some of the users are worried about machine learning taking over the world. Lyrics are in Danish and have only few and short lines.

Man kan også selve skrive teksten direkte, hvilket typisk giver et bedre resultat. Chat-gpt er ikke god til at lave sangtekster, synes jeg.
Vedhæftede filer
Lydmaskine-reggae.ogg
(1.82 MiB) Downloadet 27 gange
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Joachip skrev: lør 28. dec 2024 13:06 En lille temperatur-føler på tingenes tilstand lige nu. For at få det her stykke musik, skrev jeg:

A lovers rock roots reggae track about a sound and music production related website called "Lydmaskinen" which is supervised by a person called "Holger" who is an audio engineer. Some of the users are worried about machine learning taking over the world. Lyrics are in Danish and have only few and short lines.

Man kan også selve skrive teksten direkte, hvilket typisk giver et bedre resultat. Chat-gpt er ikke god til at lave sangtekster, synes jeg.
Hold.da.kæft.. jeg syntes det er overraskende godt :lol:

Medlemsavatar
Inzider
Medlem
Sted: København S

Indlæg af Inzider »

Mht. SUNO, som har fået en del hug på det seneste, så synes jeg det brugbart, hvis man fodrer den med en audio idé (beat eller lignende) og lader den lave noget arrangement og tekst idé.

Det kan godt give nogle gode resultater, som man så kan implementere i sit projekt.
Så at bruge den som en slags sparringspartner eller co-producer er thumbs up herfra.
Jay Adams Productions
Sound Design
Scoring
Music Production

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Inzider skrev: man 24. feb 2025 08:30 Mht. SUNO, som har fået en del hug på det seneste, så synes jeg det brugbart, hvis man fodrer den med en audio idé (beat eller lignende) og lader den lave noget arrangement og tekst idé.

Det kan godt give nogle gode resultater, som man så kan implementere i sit projekt.
Så at bruge den som en slags sparringspartner eller co-producer er thumbs up herfra.
Det er min forståelse at det er denne måde de fleste professionelle i medie branchen bruger disse redskaber. Det øger effektiviteten på ting der har et bestemt format (tekst, billede/tegning, video, lyd) ved at lade dem generere prototyper hurtigere, hvor de så efterfølgende kan vælge den/de bedste kandidater og fokusere på kvaliteten.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Endnu engang skal man nok skynde sig. De har det jo med at blive fjernet, de her AI musik profiler.
Fra profilen "ai am a jedi":

-

Default avatar
petal
Forum Donator
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Sjovt lavet. AI kan alligevel noget ;)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ahh, det er jo 1. april. Så må man godt poste fake ting.
Så snupper vi sgu et reggae-nummer mere.
Denne gang om illuminati, flat earth, og chemtrails. :-D
Jeg morede mig pænt meget over at skrive den tekst.

Vedhæftede filer
Please Control My Mind.ogg
(2.42 MiB) Downloadet 7 gange
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Christoffer I. N. skrev: man 18. dec 2023 03:04 Kunne nok sagtens få sin egen tråd. Jeg interesserer mig jo ikke rigtigt for emnet, så jeg smider bare et link.
Output Co-Producer - I skrivende stund i Beta:
https://coproducer.output.com/
.............
...........
.........
.....
...................
Er det virkelig så længe siden jeg postede om det.
Det blevg lanceret for en uges tid siden. Linket i min quote virker stadig.

Det ligner så også at produktet har ændret sig radikalt fra hvad jeg citerede dem for, der for knap 1½ år siden.

-

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Pattesutter er begyndt at bruge deepfakes til at promovere hans musik:

https://www.facebook.com/share/r/153eJe ... tid=wwXIfr

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Mike-air skrev: lør 5. apr 2025 11:37 Pattesutter er begyndt at bruge deepfakes til at promovere hans musik:

Garh og hvorfor hoppede jeg ikke på da du postede det her.
Mega catchy nummer:
[link til post for ikke at deraile tråden]:
viewtopic.php?p=757679#p757679

Udover den med Lars, så er der en med hans homie også :-D - (hedder det overhovedet homie når homien ikke er en hjemmedreng men en hjemmepige? sorry for endnu et oplæg til trådderail.......................)
Burde begge blive embedded:

-

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev: ons 23. apr 2025 01:26
Mike-air skrev: lør 5. apr 2025 11:37 Pattesutter er begyndt at bruge deepfakes til at promovere hans musik:

Garh og hvorfor hoppede jeg ikke på da du postede det her.
Mega catchy nummer:
[link til post for ikke at deraile tråden]:
viewtopic.php?p=757679#p757679

Udover den med Lars, så er der en med hans homie også :-D - (hedder det overhovedet homie når homien ikke er en hjemmedreng men en hjemmepige? sorry for endnu et oplæg til trådderail.......................)
Burde begge blive embedded:
Altså i mine unge dage som gangster rapper så kaldte vi dem hjemmetøser eller noget andet på færre bogstaver :roll:

Jeg har ikke selv den store interesse i kokain men hold da fest pattesutter har nogle grineren tekster :lol:

Medlemsavatar
proflow
Forum Donator
Sted: Vanløse

Indlæg af proflow »

Liljay / Jakob Simonsen på beat :-D :!:
Lars Louvré

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Waves ILLUGEN. Efter hvad jeg kan læse på youtube er det subscription. De svarer på en masse fine spørgsmål i kommentarfeltet.
Links:
https://www.waves.com/illugen
https://www.waves.com/legal/illugen-service-agreement

Og et par af svarene fra kommentarfeltet til ovenstående video:
Omkring rettigheder:
".... you own the rights to use the samples you generate with ILLUGEN in your own creative work—such as music, sound design, games, or films.
However, these rights are for usage, not for resale. You may not repackage or resell the samples as standalone sound libraries, nor use them to train other AI models.

For further info see all service terms: https://www.waves.com/legal/illugen-service-agreement"

Hvad lydene er trænet på:
"... ILLUGEN’s model was trained exclusively on documented, legally owned material. Ethical AI development is a top priority for us at Waves Audio—we are committed to respecting creators’ rights and ensuring our training sources are properly licensed and documented."

Omkring kvalitet, dejligt vagt svar:
"ILLUGEN delivers sounds as 16-bit, 44.1kHz WAV files—standard quality for most music production and sound design workflows.
Keep in mind that since the sounds are creatively AI-generated, you might occasionally hear unexpected textures, noise, or artifacts. It’s part of the magic (and sometimes the chaos) of working with an evolving sound model."

Omkring prompts med specifikke toneønsker:
"... at the moment, ILLUGEN doesn’t fully support musical keys and scales. While you can try requesting them, we can’t guarantee precise results yet."

Dyk evt. selv mere ned i det.
Jeg er underligt nok mere tiltalt af den her slags produkt end jeg ville tænke inden så jeg så det i brug. Det kunne IMHO (måske) være fedt med et lignende interface, med mulighed for "frem og tilbage" dialog, "gør det mere i retning af de her 3 lyde" e.l., udover at jeg intet aner om juraen, så træner den vel (evt. lokalt) på de 3 lyde man vil ha' den i retning af....
Lidt af en jungle jo, men vi er jo også kun lige begyndt. :)
-

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist

Ikke et underemne jeg gider dykke det store ned i for nuværende, så jeg smider bare en masse links, der måske er relevante.
Om "bandet"(?!?) The Velvet Sundown:
Artikel:
https://nyheder.tv2.dk/udland/2025-07-0 ... -band-frem
I skrivende stund 2 albums:
https://www.youtube.com/channel/UCLeR-e ... ydX7IUcOTw

-

Nyt svar