Klassiske komponist-grupper på Facebook

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Klassiske komponist-grupper på Facebook

Indlæg af mediumaevum »

Jeg vil gerne give mig i kast med det dérsens Facebook, for at udvide mit netværk og udbrede min musik.

Jeg har googlet klassisk musik, komponist-grupper mv. på facebook, men har endnu ikke fundet noget, der opfylder de behov jeg har:

Udbrede min musik, få feedback på klassisk eller klassisk-ish (inkl. "filmmusik"), samt networking med andre klassisk-orienterede musikere.

Tænkte på om I evt. kan hjælpe mig med at finde de rette steder.
Det må meget gerne være dansk.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Nu har jeg gennemkigget facebook, søgt på facebook og andre steder.

Det er da utroligt, at -ingen- steder tillader promovering af egne værker?
Hvordan skal man så udbrede sine værker/gøre opmærksom på "sig selv"?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kunne kun finde denne ene DK-gruppe ved en hurtig søgning:



kompo.JPG
kompo.JPG (106.73 KiB) Vist 552 gange
Senest rettet af DUBTEMPLE fre 22. okt 2021 19:19, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

217 medlemmer... 217 medlemmer.... 217 medlemmer?!??!? Det er da vist det man kalde en niche...
-Privat- gruppe? Det her giver så absolut ingen mening.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: fre 22. okt 2021 19:15 217 medlemmer... 217 medlemmer.... 217 medlemmer?!??!? Det er da vist det man kalde en niche...
-Privat- gruppe? Det her giver så absolut ingen mening.

Fint nok af vende sig udad, og bruge de eksisterende platforme til promo, indlæring, og kontakter

Vi er kun 6 mill ,.. i DK

Hvad din specielle niche angår forestiller jeg mig du er den eneste af slagsen i hele norden

I resten af verden måske 5-10 af slagsen

Til gengæld har du så chancen for at blive en meget central person, eller selv starte noget op i dette segment :)


Der må være flere ALMENE grupper, eller fora, end den nævnte, men sæt ikke dine forventninger til grupper og medlemmer højt
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hvis ikke det var fordi jeg har markante udfordringer på det sociale område og dertil manglende energi og overskud i hverdagen, ville jeg selv oprette en gruppe for musikere, komponister og sangskrivere inden for klassisk musik, og opfordre folk til at lægge deres egen eller deres bands musik op (max. 1 eller 2 opslag/dagen, og hvis der kommer rigtig gang i den, max. 1 opslag/ugen for at undgå overflod og lade alle komme til orde og blive hørt).

Alternativt skal jeg allierede mig med nogen, der kan tage det "hårde" moderatorarbejde.

Jeg tror faktisk der er et god grobund for sådan et netværk.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: fre 22. okt 2021 19:21 Hvad din specielle niche angår forestiller jeg mig du er den eneste af slagsen i hele norden
Klassisk musik - generelt set - er ikke noget specielt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev: fre 22. okt 2021 19:27
DUBTEMPLE skrev: fre 22. okt 2021 19:21 Hvad din specielle niche angår forestiller jeg mig du er den eneste af slagsen i hele norden
Klassisk musik - generelt set - er ikke noget specielt.
Enig, her tænkte jeg også snævert film og middelalder-orienteret

Som nævnt tror jeg du vil kunne finde almene klassiske grupper, eller få noget til at køre sammen med andre

Pøj-pøj med det ,... forhåbentligt byder nogle flere ind
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Her på LM er der nok flere medlemmer, men jeg tænker ikke at der er flere end 217 dagligt meget aktive medlemmer...
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Jeg tror ikke, der er ret meget på dansk. Men på engelsk er der flere muligheder. Denne er både for klassisk- og kormusik, og her må der gerne postes egen musik et par gange i døgnet:

https://www.facebook.com/groups/9608184 ... ?ref=share

Jeg kender ikke personligt gruppen, så det er ingen anbefaling - bare et bud.

Ang. sproget: I nogle af de grupper, jeg har frekventeret, er der mange der bruger translate, hvis de ikke kan engelsk. Det kan blive lidt “kikset”, men som regel forståeligt, og det er vel det vigtigste 🤷🏼‍♂️

EDIT: Den her kunne måske også være noget for dig:
https://www.facebook.com/groups/epicmus ... ?ref=share

Men der er mange flere, hvis du bare søger på composers under grupper.
Endda også på italiensk - den fangede jeg dog ikke lige konceptet for i forbifarten; mit italienske er begrænset til fødevarer :)

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

www.talkclassical.com er et bud i forhold til generel diskussion om klassisk musik og komponister - det er dog ikke på facebook, men jeg tænker ikke at det nødvendigvis er skidt.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

dormin skrev: lør 23. okt 2021 00:24 www.talkclassical.com er et bud i forhold til generel diskussion om klassisk musik og komponister - det er dog ikke på facebook, men jeg tænker ikke at det nødvendigvis er skidt.
Jeg bruger den allerede, men der er bare ikke rigtig gang i den. Når folk, inkl. jeg selv linker til musik er det yderst sjældent at der er feedback.

Antallet af visninger på en tråd er også lave. Forummet er reelt dødt, og tænker det er en del af en større tendens med den globale forumdød. Alle går jo over på Facebook, og det er derfor jeg specifikt efterlyser en facebook-gruppe.

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 344

Indlæg af Gothi »

Kære M
Du har efterlyst feedback en del steder, inklusiv på KVR. Men som Jan forklarede dig der, så er feedback noget man får bygget op, hvis også man giver andre feedback og bliver kendt som sådan. Det anbefales også på dette forum. Du udviser desværre en meget egocentrisk interesse i musik, nemlig din egen. Da denne derudover ligger i en særlig niche, nemlig game musik, kan du ikke regne med folk er motiveret til at lytte og give feedback, hvis ikke der er noget i det for dem. Jan fra KVR og jeg kommenterer ofte hinandens musik selv om vi ligger i hver vores genre med flere hundrede års afstand, fordi vi kan kommunikere om det i musikteoretiske termer. Der er således noget gensidigt udviklende, et fælles tredje, en interesse der rækker ud over os selv. Når jeg lytter til andres musik og kommenterer herinde, er det ud fra en oprigtig interesse i at lære medlemmerne at kende ud fra deres musik, poster og billeder. Dertil er jeg meget alsidig i min smag og generelt lydglad. Du virker ofte helt opslugt af dig selv, og det appellerer altså ikke til møj gensidig interesse og feedback. Vi er nogle stykker, der af og til møder op til dine stunts herinde, men forummet er også mere afgrænset, lokalt, hyggeligt og overskueligt end de store ude i verden.

Kh
Gothi

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Gothi skrev: lør 23. okt 2021 08:52 Kære M
Du har efterlyst feedback en del steder, inklusiv på KVR. Men som Jan forklarede dig der, så er feedback noget man får bygget op, hvis også man giver andre feedback og bliver kendt som sådan. Det anbefales også på dette forum. Du udviser desværre en meget egocentrisk interesse i musik, nemlig din egen. Da denne derudover ligger i en særlig niche, nemlig game musik, kan du ikke regne med folk er motiveret til at lytte og give feedback, hvis ikke der er noget i det for dem. Jan fra KVR og jeg kommenterer ofte hinandens musik selv om vi ligger i hver vores genre med flere hundrede års afstand, fordi vi kan kommunikere om det i musikteoretiske termer. Der er således noget gensidigt udviklende, et fælles tredje, en interesse der rækker ud over os selv. Når jeg lytter til andres musik og kommenterer herinde, er det ud fra en oprigtig interesse i at lære medlemmerne at kende ud fra deres musik, poster og billeder. Dertil er jeg meget alsidig i min smag og generelt lydglad. Du virker ofte helt opslugt af dig selv, og det appellerer altså ikke til møj gensidig interesse og feedback. Vi er nogle stykker, der af og til møder op til dine stunts herinde, men forummet er også mere afgrænset, lokalt, hyggeligt og overskueligt end de store ude i verden.

Kh
Gothi
Tak for din kommentar, som jeg først har læst nu.

Grunden til at jeg ikke kommenterer så meget på andres musik er, at jeg har været optaget med dels at lave animationer og leve et offline-liv når jeg ellers ikke uploader, dels fordi jeg ikke har forstand på ret meget andet musik, end spil- og filmmusik (eller middelalder/klassisk). Jeg synes derfor ikke at mine kommentarer på andre genrer er værdige for den der skal modtage dem.

Det er ikke fordi jeg vil være selvoptaget.

Men jeg vil gerne prøve at give mere feedback selv og har da også givet nogle stykker idag på VI og KVR.

Nyt svar