------------------------
Han må vist skyklapper på.

Dato ons 20. jan 2021 08:21
Indlæg af derermusikanten000 »
Indlæg af Peter Baltzer »
De fleste selvstændige har ikke mulighed for at få dagpenge, endsige offentlig understøttelse.
Indlæg af mixolydisk »
Jeg er enig i kritikken ift kompensation. Det er sindsygt problematisk.Holger skrev: ↑tirs 8. dec 2020 10:56Selvom formuleringerne er dårlige, så er brokken legitim: Regeringen har fuldstændigt smadret en branche og vil ikke kompensere musikere, især dem med B-indkomst uden CVR.
Generelt bliver mange små selvstændige smadret i bund uden kompensation: DJs, udøvende musikere, live lydteknikere, gearudlejere, managers, bookers, agenter, osv.
Sangskrivere, producere og mix- og masteringteknikere har oplevet gyngerne og karrusellerne, dvs. man har mistet lidt på nogle fronter men vundet det ind på andre.
Spørgsmålet er hvor længe det kan fortsætte, for når de udøvende musikere ikke kan spille jobs, så tømmes kassen helt på et tidspunkt.
Indlæg af derermusikanten000 »
Indlæg af Peter Baltzer »
Hvordan mon de libertarianske ville have behandlet de svagest stillede i erhvervslivet? Er det ikke survival of the fittest, og guldregn kommer oppefra?
Jeg kommenterede på artiklen, hvor jeg ikke læser noget omkring kompensation.Holger skrev: ↑tirs 8. dec 2020 18:10Prøv igen og tilbage på emnet, som er manglende kompensation og manglende rettigheder. Ikke om koncerter og smitte - de to ting udelukker ikke hinanden.
Hvis vi taler økonomi og skat generelt, så må det være en anden tråd, men survival of the fittest, som du nævner, kræver jo også at man ikke først plyndres.
Kompensation er ikke ulibertariansk, tværtimod.
Analyse af global chefstreg i Nordea, Andreas Steno, i KontrastCoronakrisen har kostet Danmark dyrt, men i en relativ international sammenligning er Danmark sluppet billigt –– både hvad angår de menneskelige og økonomiske konsekvenser. Finansminister Nicolai Wammen har gået med livrem og seler og lånt langt flere penge, end der har vist sig at være behov for, og der er derfor intet, der peger på, at Danmark ikke skulle være økonomisk velpolstret til at understøtte de nedlukningsramte sektorer gennem vinteren.
Man kan dog på vegne af de stakkels restauratører, kulturhuse og lignende sektorer håbe på en væsentlig mere smidig proces omkring kompensationsordninger end hvad tilfældet var hen over forsommeren.