Kirkeorgel

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Kirkeorgel

Indlæg af mediumaevum »

Jeg var idag sammen med min mentor inde i en folkekirke for at se på om det kunne lade sig gøre at spille på orglet. Det virkede ikke. Der kom ingen lyd.

1. Er sådanne orgler låst? Er det ikke tilladt at spille på dem for menigmand? Hvad kræves for at få lov til at spille på kirkens orgel?

2. Hvis jeg gerne vil have en organist til at spille mine kompositioner f.eks. i forbindelse med en kirkekoncert eller andet arrangement, hvad kræver det så af mig, og af samarbejdet? (udover at det skal nedfældes på papir - noder)?

Medlemsavatar
bryla
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Man skal tænde et kirkeorgel for at det virker. Man skal aftale med organisten at få lov til at spille på det.

Snak med organisten, om han vil kigge på dit stykke.
skriver noder

Default avatar
DanF
Medlem
Sted: Østjylland

Indlæg af DanF »

Har du overvejet...at tage nogle timer hos en organist?
Jeg tror det vil give dig en bedre musikforståelse og praktisk spillerfaring, som du med fordel vil kunne anvende i dine projekter. Derudover et kendskab til et instrument, du forventer man skal spille din musik på.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

DanF skrev:
man 23. nov 2020 07:57
Har du overvejet...at tage nogle timer hos en organist?
Jeg tror det vil give dig en bedre musikforståelse og praktisk spillerfaring, som du med fordel vil kunne anvende i dine projekter. Derudover et kendskab til et instrument, du forventer man skal spille din musik på.
Jeg tror - umiddelbart - at kor og klaver/kor og orgel er min mest realistiske mulighed for at få mit musik ud i det virkelige liv.

Men der arbejdes pt. på det. Jeg ved - forhåbentlig - mere på torsdag. Men det forudsætter at den lokale organist vil have et samarbejde med mig.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Jeg tror de fleste organister er til at snakke med. Jeg fik lov (for mange år siden) til at optage orglet inde i Vor Frue Kirke i København, og det krævede blot lidt ping-pong mellem organist og meninghedsrådsformand, som til sidst gav sin "velsignelse" (ja, det var det ord han brugte).

Gi det et skud! :)
Rune Borup :: Producer / Tekniker / Synth-hvisker @ FishCorp

Nyt svar