A Theme on The Highlands

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

A Theme on The Highlands

Indlæg af mediumaevum »



Coverbilledet er taget ved Flynder Sø nær Hjerl Hede.

Håber titlen passer til musikken. Ellers må I endelige sige til.

Kritik og anden feedback modtages også gerne.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg lyttede ikke det hele.
Det lyder stadig lidt mekanisk som midi, der er ophold hvor lyden forsvinder (f.eks. 0:35)
Dine lyde er egentlig ret gode, men den vibrato der er på strygerne bliver lidt "ketchup på alt" agtig...
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: lør 10. jul 2021 22:43 Jeg lyttede ikke det hele.
Det lyder stadig lidt mekanisk som midi, der er ophold hvor lyden forsvinder (f.eks. 0:35)
Dine lyde er egentlig ret gode, men den vibrato der er på strygerne bliver lidt "ketchup på alt" agtig...
Tak for det du lyttede til.

Jeg kan ikke genkende at lyden forsvinder ved 0:35. Har hørt det om igen og igen ved lige præcis dét stykke.
Er der andre der mener at lyden forsvinder her? Hvis ikke må det være dine højtalere/hovedtelefoner/lydkort, er jeg bange for.

Vibratoen kan jeg justere med midi-CC, men jeg anede ikke det også var nødvendigt at lave manuelle kurver - også for vibrato (og ikke kun for Dynamics). Jeg troede ikke nogen lagde mærke til at jeg bare satte en vibrato-værdi, og lod den være ved det ;)

Har iøvrigt også en setting der hedder Speed, der styrer vibratoens hastighed... Dvs. 4 midi-CC kanaler på violinerne.

Det har jeg så lært, at jeg bør lave individuelle kurver for alle parametre...

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Lyden forsvinder ikke her ved 0:35,
Jeg synes det lyder godt og minder mig om det det skal lyde som, men jeg har heller ikke en (s***)idé hvordan det SKAL lyde :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det med forsvindende lyd er ikke en fejl, det er bare sådan det er lavet, det er et ophold på alle instrumenter samtidig, nærmest urealistisk stille med den mængde instrumenter.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev: søn 11. jul 2021 11:22 Det med forsvindende lyd er ikke en fejl, det er bare sådan det er lavet, det er et ophold på alle instrumenter samtidig, nærmest urealistisk stille med den mængde instrumenter.
Tænker du på dér hvor der er toneskift?

Er det meget kortvarigt?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg har nu lyttet og lyttet. Det hele, plus mange gange ved 0.35.
Jeg må gi´ Hald ret. Der kommer et dyk på ca. et 1/4 sek. og på en del db.
Det stemmer ikke overens med den mængde rum som lyden ellers bærer præg af.

Bortset fra det er det rigtigt flot, og vel udført.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev: søn 11. jul 2021 22:02 Jeg har nu lyttet og lyttet. Det hele, plus mange gange ved 0.35.
Jeg må gi´ Hald ret. Der kommer et dyk på ca. et 1/4 sek. og på en del db.
Det stemmer ikke overens med den mængde rum som lyden ellers bærer præg af.

Bortset fra det er det rigtigt flot, og vel udført.
Takker, jeg kigger lige på det. Jeg tror jeg har fundet problemet - og en løsning.

Jeg skal have "Louré" slået til, så der ved spil af 2 identiske toner lige efter hinanden, kommer et naturligt "bueskift".
https://www.vsl.co.at/en/Playing_Techni ... olin-Loure

Artiklen herover omhandler Vienna Symphonic Library, men samme indstilling findes på mine 8Dio Adagio Violiner.

Nyt svar