DR - Vild med Dance - 6 afsnit

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

DR - Vild med Dance - 6 afsnit

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har ikke fået set noget af det endnu. Hvis nogen har set noget, så del da gerne hvad I synes. :)

Link:
https://www.dr.dk/drtv/serie/vild-med-d ... rne_258820

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Den havde jeg slet ikke opdaget var lagt på :shock:
Den skal ses! Og det lugter af en marathon session i weekenden! :-D

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Har set det. Nu kender jeg ikke så meget til branchen på det tidspunkt, mendet er lyden af min tidlige ungdom og jeg var vældig godt underholdt.

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Virkelig ikke noget musik jeg kunne lide dengang men et godt nostalgitrip og nogen gode røverhistorier. Der er var også noget inspirerende i at høre om det musikfællesskab de havde kørende. God underholdning.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fik set det hele i nat. Super fedt, og mange større eller mindre huller i min begrænsede viden om perioden, der er blevet fyldt godt på.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg hørte så meget af det her, nok næsten det hele, mega fin dokumentar.

Også fornyet respekt for dem herinde der var en del af historien!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Så fik jeg også set alle 6, og fik alligevel tilføjet lidt ekstra til historien :)

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Vildt spændende dokumentar og rigtig dejligt at DR laver sådan en serie. Også selvom jeg betragter dancebølgen som et meget mørkt kapitel i den danske musikhistorie. Jeg hadede det musik og var ekstremt irriteret over, at alle radiostationer og gymnasiefester skulle spille det konstant. Men det var der, og det er fedt at høre nogle af historierne bag det.

Medlemsavatar
jawin
Forum Donator
Indlæg: 1036
Sted: Holstebro

Indlæg af jawin »

Jeg har set hele serien flere gange - for mig selv som ren nostalgi (jeg elskede musikken dengang og gør det stadig. Jeg blev helt rørt flere gange), sammen med konen for at indvie hende i en genre som er helt ukendt land for hende og sammen med drengene på 7 og 12 for at de kunne høre hvad jeg hørte som stor dreng/ ung mand.

Nu banker Infernal, Tiggy og Hit'n'Hide ud fra deres værelser :lol:
Two wrongs don't make a right - however, three lefts do.

:) Jakob

Nyt svar