Rembrandt færdiggøres ..af ML

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Rembrandt færdiggøres ..af ML

Indlæg af Mike-air »

Ikke musik, men det kræver ikke meget fantasi at se hvordan konceptet kan ha indflydelse i musik:

https://www.zmescience.com/other/art-ot ... -24062021/

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Mike-air skrev: lør 26. jun 2021 08:44 Ikke musik, men det kræver ikke meget fantasi at se hvordan konceptet kan ha indflydelse i musik:

https://www.zmescience.com/other/art-ot ... -24062021/
Det eksisterer allerede inden for musik. Kan ikke huske hvor jeg så det, men for mange år siden lavede de da en AI der kunne kopiere f.eks. Mozart's stil, og skrive ny musik - i hans ånd.

Det samme med Bach og flere andre.

Du kan også få AI kontrapunkt til almindelige hverdagspriser/software til en almindelig PC, du skriver en simpel cantus-firmus og ud kommer en komplet canon. Det er der intet nyt i.

På 3D/CGI kan du generere mennesker, terræn, træer - ja endda arkitektur i forskellige stilarter ved blot at trække sliders frem og tilbage.

Jeg så engang en demo for et program der kunne generere keltisk/engelsk/fransk middelalderarkitektur i stylistisk (tegnefilms) stil. Den kunne også meget andet.

I princippet er menneskeheden allerede blevet arbejdsløs på kunstfronten - for længst.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ja jeg har faktisk selv rodet med det på midi-niveau. Men der mangler stadig en god del for at kunne skabe en fornuftig waveform uden alle mulige artefakter.

Her var mit forsøg - meget mekanisk, fordi modellen kun kan predikere på en diskret tidslinje, og jo højere opløsningen er, jo mere data og processeringskraft behøver man:


Der hvor vi er idag, skal udvikleren stadig ligge alt til rette for modellen, og lave post-processering for at det lyder ordentligt. Personligt mener jeg først det er når det ikke længere kræves, at det er imponerende til musikbrug.

Nyt svar