Verdens værste operasanger

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Verdens værste operasanger

Indlæg af Holger »

Florence Foster Jenkins (1868--November 26, 1944)

Det peaker omkring 1:30...


Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: tors 3. jun 2021 13:51 Florence Foster Jenkins (1868--November 26, 1944)

Det peaker omkring 1:30...

Den er jeg før stødt på. Fra Wiki:

"No one, before or since, has succeeded in liberating themselves quite so completely from the shackles of musical notation"
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Pastorius skrev: tors 3. jun 2021 14:34
Holger skrev: tors 3. jun 2021 13:51 Florence Foster Jenkins (1868--November 26, 1944)

Det peaker omkring 1:30...

Den er jeg før stødt på. Fra Wiki:

"No one, before or since, has succeeded in liberating themselves quite so completely from the shackles of musical notation"
Nå ja, det skulle da lige være "over the hill"-Bobby Kimball (det peaker fra 0:00 og frem):
--
Robert

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kender en fra et indisk land, hun lyder som tinitus men påstår at hun synger fantastisk dernede, måske kan hun ramme de toner som er i et andet register end vi bruger i de vestlige lande, eller måske har hun slugt en kazoo på en måde der forhindrer hende i at ramme noget rent...
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Pastorius skrev: tors 3. jun 2021 14:37 Nå ja, det skulle da lige være "over the hill"-Bobby Kimball (det peaker fra 0:00 og frem):
Og det er jo synd, han har jo rent faktisk leveret varen engang. Men selv på dette klip lugter det fælt af lip-sync fra en tid (og polering) hvor det lød godt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hald skrev: tors 3. jun 2021 15:12
Pastorius skrev: tors 3. jun 2021 14:37 Nå ja, det skulle da lige være "over the hill"-Bobby Kimball (det peaker fra 0:00 og frem):
Og det er jo synd, han har jo rent faktisk leveret varen engang. Men selv på dette klip lugter det fælt af lip-sync fra en tid (og polering) hvor det lød godt.
Ja, det gør ondt på så mange måder at se. Jeg var ca. 16 da Toto IV kom ud, og den var på mange måder soundtrack til min ungdom, og målestokken for kopibandene på den tid. Det var kun de bedste der slap afsted med spille de numre.

Læren er vist: Don't do drugs.
Det er jo ikke engang kun fordi han ikke kan komme højt nok op længere, også verset er forfærdeligt, men det var vist også David Paich der sang det på originalen.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: tors 3. jun 2021 15:02 Jeg kender en fra et indisk land, hun lyder som tinitus men påstår at hun synger fantastisk dernede, måske kan hun ramme de toner som er i et andet register end vi bruger i de vestlige lande, eller måske har hun slugt en kazoo på en måde der forhindrer hende i at ramme noget rent...
Der gik kludder i deres toner en dag for længe siden :-(
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Genial tråd :dollargrin:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Kattene er fede, passer fint til Florence Jenkins :)

Ville ellers ha´ Lagt Madonna´s performance fra Jerusalen 2019 (Grand Prix) op. men den er blevet autotunet siden.
Hun kunne ellers komme op på siden af Folerence
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hugo skrev: tors 3. jun 2021 18:22 Ville ellers ha´ Lagt Madonna´s performance fra Jerusalen 2019 (Grand Prix) op. men den er blevet autotunet siden.
Hun kunne ellers komme op på siden af Folerence
Kan desværre ikke embeddes, men det er her, u-autotunet:
https://www.youtube.com/watch?v=Dsx4pVjUth0&t=10626s

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mit højdepunkt her i tråden er dog stadig den "version" af Africa..... Hold nu kaje mand det er godt/skidt. :-D

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Paul Young er også en af mine 80'er helte. Det er knap så horribelt som de andre eksempler, men der er godt nok langt til fordums styrke i stemmebåndet:
--
Robert

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Pastorius skrev: tors 3. jun 2021 14:37
Pastorius skrev: tors 3. jun 2021 14:34
Holger skrev: tors 3. jun 2021 13:51 Florence Foster Jenkins (1868--November 26, 1944)

Det peaker omkring 1:30...

Den er jeg før stødt på. Fra Wiki:

"No one, before or since, has succeeded in liberating themselves quite so completely from the shackles of musical notation"
Nå ja, det skulle da lige være "over the hill"-Bobby Kimball (det peaker fra 0:00 og frem):
Hvaaaa...skal vi slet ikke snakke om solo'en omkring 4:30 . :)

Det er rent guld det der.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Vi har nok ikke orket at lytte så langt, men du har da helt ret, Jesper. Den solo er da helt i torvene :shock:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

JesperS skrev: tors 3. jun 2021 21:54 Hvaaaa...skal vi slet ikke snakke om solo'en omkring 4:30 . :)

Det er rent guld det der.
Det er sådan en stiltiende aftale os bassister i mellem - den slags taler vi ikke højt om.
--
Robert

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Damn - man forestiller sig, at det faktisk er en flok ret habile musikere Bobby Kimball har samlet - det må gøre ondt hele vejen rundt. Bassisten ligner en der prøver at gemme sig under hele nummeret, ind til han bliver tvunget til at spille en solo. Jeg synes, han gør det godt. Han rammer totalt feelingen fra hele den performance.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Pastorius skrev: tors 3. jun 2021 15:30 Ja, det gør ondt på så mange måder at se. Jeg var ca. 16 da Toto IV kom ud, og den var på mange måder soundtrack til min ungdom, og målestokken for kopibandene på den tid. Det var kun de bedste der slap afsted med spille de numre.
Jeg var vist kun fem, da IVeren kom. Men det er stadig målestokken. Spiller man, eller spiller man ikke i et coverband, der kan slippe afsted med at spille Rosanna, det er spørgsmålet. Det samme gælder i øvrigt OneTwo.

Jeg spiller i et band, der godt kan slippe afsted med at spille Rosanna, men sangerinden gider ikke :( og i øvrigt er den heller ikke det allerstørste hit på dansegulvet. Der virker OneTwo (Den bedste tid f.eks.) meget bedre, og det gider sangerinden godt :-D
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar