The Story of the Songs - 10 afsnit

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

The Story of the Songs - 10 afsnit

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er fra Paramount/Viacom. Jeg har set afsnittene på yousee tv, hvor der er adgang til Paramount+. De vil også blive vist på Paramounts tv kanal, det gad jeg dog ikke vente på...

Konceptet er at hvert program fokuserer på artistens historie, primært gennem 3 markante hits, og vejen dertil.

De 10 afsnit er i rækkefølge:
Madonna
The Police/Sting
Celine Dion
Diana Ross (inkl. The Supremes)
Metallica
Eric Clapton (inkl. Cream)
Whitney Houston
Rod Stewart
Aretha Franklin
Cher

Sjovt at starte ud med det, efter min mening, kedeligste afsnit. Langt de fleste af afsnittene følger artisten over "mange" årtier, det er dog ikke rigtig tilfældet med Madonna afsnittet. Der var ihvertfald meget mere de kunne ha' haft med.

Er man allergisk overfor kategorisk genbrug af den samme API pult (og Neumann(?) mikrofon), fyld-billeder som giver ingen mening, så skal man måske skippe udsendelsen. Der kunne skæres flere minutter af hvert afsnit, hvis ikke det meget tydeligt var lavet til TV, med 3 planlagte reklamepauser. Der er dog ingen reklamepauser på Paramount+. Konsekvent 44/45 minutters længde pr. afsnit.

Generelt ikke den skarpeste programserie af den slags, men for mig stadig rigtig fint, og fedt hvordan de fleste af programmerne overlapper hinanden i tidsperioder, primært 1970/1980/1990, så det er sjovt at se flere sider af de samme år.

Nårh ja, måske vigtigst af alt. Artisterne deltager ikke med nye klip, det er arkiv-billeder. Men der er producere, sangskrivere, studie og live-musikere, som, sammen med journalister, radioværter m.m. bidrager med fortællingerne. Og det var helt bestemt tiden værd, efter min mening.

Her er imdb-siden for programmet:
https://www.imdb.com/title/tt12029058/

Nyt svar