Konkurrence for musikere med handicap

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Konkurrence for musikere med handicap

Indlæg af mediumaevum »

Fandt denne i en af VI-controls reklamebannere:

https://ableartist.org/contest/aaf-2021-music-contest

Ser ret interessant ud.

Dog ved jeg ikke om de med "any disability" også vil godtage psykiske handicaps (autisme, psykiske lidelser mv.) - eller om det udelukkende er fysiske handicaps?


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så vidt jeg kan læse mig til, så gælder det alle slags handikap, så længe det er et "godkendt" handikap, dvs. ikke fx "elektromagnetisk allergi" (selvom det selvfølgelig i virkeligheden er en psykisk sygdom også kunne man sige).

Så et handikap - fysisk eller psykisk - som en læge eller institution vil verificere. Der er intet krav om at det kune er fysiske handikap.

Derudover skal man være åben omkring sit handikap, dvs. være villig til at fortælle om det eller bevise det. Det fremgår ikke i praksis hvordan det skal foregå, men mon ikke bare det er på tro op love, da de færreste vel har lyst til at fremvise personlige dokumenter.

Derudover skal man ikke kunne leve "respektabelt" af sin musik, og musikken skal være nykomponeret/ikke tidlgere udgivet og man skal eje alle rettigheder selv til både komposition og produktion.

That's it svjv.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Holger skrev: søn 2. maj 2021 11:17 Så vidt jeg kan læse mig til, så gælder det alle slags handikap, så længe det er et "godkendt" handikap, dvs. ikke fx "elektromagnetisk allergi" (selvom det selvfølgelig i virkeligheden er en psykisk sygdom også kunne man sige).

Så et handikap - fysisk eller psykisk - som en læge eller institution vil verificere. Der er intet krav om at det kune er fysiske handikap.

Derudover skal man være åben omkring sit handikap, dvs. være villig til at fortælle om det eller bevise det. Det fremgår ikke i praksis hvordan det skal foregå, men mon ikke bare det er på tro op love, da de færreste vel har lyst til at fremvise personlige dokumenter.

Derudover skal man ikke kunne leve "respektabelt" af sin musik, og musikken skal være nykomponeret/ikke tidlgere udgivet og man skal eje alle rettigheder selv til både komposition og produktion.

That's it svjv.
Jeg kan ikke leve af min musik, på nogen måde.
Jeg har alle rettighederne til min musik.

Men jeg har ikke lyst til at fremlægge mine personlige papirer på mine lidelser.

En anden ting, mine lidelser/udfordringer gør at jeg ikke kan leve op til deadlines. Der er deadline for indsendelse af musik 11. juli. Det betyder, at jeg ikke kan deltage... :(

Nyt svar