Manglende aktivitet på youtube - hvad gør jeg forkert?

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Manglende aktivitet på youtube - hvad gør jeg forkert?

Indlæg af mediumaevum »

Flere gange er mine videoer og min kanal blevet eksponeret på Facebook, i nyhedsmedier eller andre steder.
Men det resulterer desværre ikke i øget aktivitet på youtube, trods udelukkende positive tilkendegivelser alle andre steder.

Forleden dag blev en video vist på en facebookgruppe med 4.7 tusinde faste medlemmer, og fik flere hundrede likes. Det er sket før. Men det resulterede ikke i nævneværdigt mange flere abonnenter, og hvad ang. aktivitetet på videoerne (f.eks. kommentarer) er der stort set ingen forskel.

Og de abonnenter jeg har, tjekker ikke mine nye videoer. Jeg har for god ordens skyld sikret mig, at abonnenter får notifikationer ved nye uploads.

Alle andre ser ikke ud til at have problemer med aktiviteter på deres youtubekanaler, selvom deres eneste eksponeringskilde ser ud til at være VI-control, Blenderartists, KVR etc. eller andre lign. fora, hvor man må sige at jeg trodsalt kommer mere "vidt omkring". Men lige meget nytter det.

Hvad er det helt præcist jeg gør forkert?

Har tjekket omdømme, copyrightforhold osv. - ingen anmærkninger. Så der må være noget andet, jeg ikke lige har fanget/lagt mærke til, men hvad det er ved jeg simpelthen ikke.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg kender ikke så meget til YT, hvordan det evt. kategoriseres. Har selv været der med min musik, og fik nada tilhørere.

På SC har jeg et par enkelte faste tilhørere, men ellers kun spammere, som lover guld og grønne skove.

Jeg tænker at det som du laver, og det som jeg laver, har et ret spinkelt publikum.
99 ud af 100 lytter til rap, pop og hip-hop, og så må vi to slås om den sidste ene som er tilbage.

Kan det mon være det som er problemt?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev: fre 30. apr 2021 22:01 Jeg kender ikke så meget til YT, hvordan det evt. kategoriseres. Har selv været der med min musik, og fik nada tilhørere.

På SC har jeg et par enkelte faste tilhørere, men ellers kun spammere, som lover guld og grønne skove.

Jeg tænker at det som du laver, og det som jeg laver, har et ret spinkelt publikum.
99 ud af 100 lytter til rap, pop og hip-hop, og så må vi to slås om den sidste ene som er tilbage.

Kan det mon være det som er problemt?
Ja, det er ihvertfald noget underligt noget. Nogle kan uploade én video og få success på ingen tid, mens andre knokler uden at få noget ud af det. Sådan er det vel alle steder i verden...

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg tror jeg har fundet ud af årsagen:

De "store" youtubere, ser ud til - ud over at have egne videoer, så laver de også tutorials.
Dvs. viser "hvordan de gjorde" osv. Deres egentlige videoer og musik er sådan set bare noget der tjener "en højere sag".

Ved ikke om det har noget på sig, den observation jeg her har gjort?

Default avatar
AsgerW
Medlem
Indlæg: 3
Sted: Odense

Indlæg af AsgerW »

Der er også er element af at det bare er et benhårdt marked. Nu ved jeg ikke lige hvad dine videoer går på, eller din musik. Skriver fra mobilen så der må jeg lige grave dybere i din profil, på et andet tidspunkt, tænker jeg.

Men consistency er rimelig key på YouTube for at deres algoritme gider dig, er mit indtryk. Selvfølgelig kan du ramme en guldåre eller levere noget de helt rigtige hører, men så er vi tilbage i et held-element.
Et par hundrede likes vil jeg sige er ret godt gået, hvis det er over kort tid, det burde sætte din video op til at blive eksponeret endnu mere.
Måske er det svært for YouTube at vide hvilken retning det skal eksponere dig i. Tags virker i den sammenhæng, hvis du har en ide om hvad retning dine videoer skal sendes i.

Og som du selv er inde på, indhold som tutorials osv vil bringe flere seere til din kanal, og dit andet indhold vil blive smittet af den trafik, på en positiv måde.

Jeg laver lidt forskellige instrumentals og kan stadig klart se min kanal stagnerer fuldstændig, lige så snart jeg ikke uploader i et stykke tid. Så det er nok det jeg vil sige betyder mest, hvis du skal tiltrække flere seere uden andet indblanden.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

AsgerW skrev: lør 1. maj 2021 00:07 Et par hundrede likes vil jeg sige er ret godt gået, hvis det er over kort tid, det burde sætte din video op til at blive eksponeret endnu mere.
Det er på facebook de fleste likes kommer. Dvs. de steder hvor youtube-links'ene bliver vist/delt.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hvor er din kanal overhovedet? Kan ikke finde den hvis jeg søger på Youtube.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

mediumaevum skrev: fre 30. apr 2021 21:46Hvad er det helt præcist jeg gør forkert?
Du gør ingenting forkert. Du må måske nok bare erkende at markedet for hardcore fans af 3D middelalder animationer måske ikke er det største :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Nu fandt jeg den så, og jeg vil sige at det ser da fint ud med views OG antal følgere i forhold til hvor meget materiale du har oppe og hvor tit du gennemsnitligt uploader. På Youtube er en af de største hurtles at ramme 1.000 følgere, når det sker så åbner algoritmen som regel op og det begynder stille og roligt at gå den rigtige vej.

De første par år kan være rigtig hårde, man skal være meget om sig for at få opmærksomhed. Jeg vil anbefale dig ikke at gå så meget op i views og følgere på nuværende tidspunkt, koncentrer dig om at lave så godt indhold som muligt og hvis du er vedholdende, så skal det nok komme. Jeg tænker at der er et rimelig stort miljø omkring det du laver, så det kan godt gå hen og blive godt med tiden.
Du skal på ingen måde sammenligne dig med store youtube kanaler på nuværende tidspunkt, algoritmen ser meget anderledes ud for deres vedkommende.

Hvis du har så mange views og aktivitet på Facebook, så hent dine input der, men bliv ved med at dyrk din kanal på Youtube så der er noget at se for folk der kommer forbi.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Morten B skrev: lør 1. maj 2021 12:41Jeg vil anbefale dig ikke at gå så meget op i views og følgere på nuværende tidspunkt, koncentrer dig om at lave så godt indhold som muligt og hvis du er vedholdende, så skal det nok komme.
100% enig.
Det har han fået at vide et par gange før, men det virker som om at han har det med at sidde og stirre sig blind på det subscriber og views tal.

Jeg har fået et pænt antal følgere på min youtube kanal og ret mange views på mine videoer. Men jeg har intet gjort for det, og jeg har ikke lavet videoerne for at få subscribers eller views. Jeg har lavet dem for min egen fornøjelses skyld og fordi jeg havde lyst til det.

Lav dine videoer fordi du synes det er sjovt og spændende -lav dem for din egen skyld.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg synes ikke der er noget galt i at jagte views og følgere, men de kommer kun hvis man er vedholdende og laver noget man har hjertet med i.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

benjisan skrev: lør 1. maj 2021 12:48
Morten B skrev: lør 1. maj 2021 12:41Jeg vil anbefale dig ikke at gå så meget op i views og følgere på nuværende tidspunkt, koncentrer dig om at lave så godt indhold som muligt og hvis du er vedholdende, så skal det nok komme.
100% enig.
Det har han fået at vide et par gange før, men det virker som om at han har det med at sidde og stirre sig blind på det subscriber og views tal.

Jeg har fået et pænt antal følgere på min youtube kanal og ret mange views på mine videoer. Men jeg har intet gjort for det, og jeg har ikke lavet videoerne for at få subscribers eller views. Jeg har lavet dem for min egen fornøjelses skyld og fordi jeg havde lyst til det.

Lav dine videoer fordi du synes det er sjovt og spændende -lav dem for din egen skyld.
Jeg jagter kun følgere, fordi jeg synes det er meget sjovere at lave noget, andre også kan se/høre.
Ellers ville jeg jo -måske- kunne få tiden til at gå med at lægge enmands-kabale eller andet som ingen behøver vide noget om.
Selvom sidstnævnte er noget mere kedelig, end det jeg har gang i nu... ;)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Men som svar på spørgsmålet i overskriften: Du gør ikke noget forkert.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Morten B skrev: lør 1. maj 2021 17:03 Men som svar på spørgsmålet i overskriften: Du gør ikke noget forkert.
Men I påpeger jo at jeg laver rekonstruktioner/middelalder, og at der er en for snæver målgruppe.
Hvad så med mit musik? Der er jo masser der hører den genre (klassisk, filmisk etc.), eller..?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg tror vi lukker den her.

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Den er ikke lukket helt ;)
Du gør lidt noget forkert! Hvor er dine links til dit shit? Jeg skal kunne trykke på din youtube kanal lige nu, men du har ikke noget link i din profil eller embedded i din footer? Jeg trykker ikke på det alligevel men så får jeg en nem mulighed, for jeg gider da slet ikke copy/paste for at søge efter dig på youtube som var sådan jeg måtte finde din kanal :dollargrin: .
Der kunne jeg f.eks. se historien om Karup Kirke som er rigtig god. Jeg savner lidt mere historie måske hvor lang tid det tog at bygge den ca, eller hvem der lod den opføre, hvor mange kilo sten agtig, hvor ligger karup egentlig. Lidt dramatik omkring forfald samt lynnedslag og uvejr ville være i top. Dine videoer med historier er gode den retning ville jeg vælge og forfine det.
Din målgruppe er ikke snæver, 3D er ved at blive stort, blender er ved at blive stort. Jeg synes at kunne se at middelalder er på vej frem i 3D og i blender..
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

LarsRøv skrev: lør 1. maj 2021 23:32 Den er ikke lukket helt ;)
Du gør lidt noget forkert! Hvor er dine links til dit shit? Jeg skal kunne trykke på din youtube kanal lige nu, men du har ikke noget link i din profil eller embedded i din footer? Jeg trykker ikke på det alligevel men så får jeg en nem mulighed, for jeg gider da slet ikke copy/paste for at søge efter dig på youtube som var sådan jeg måtte finde din kanal :dollargrin: .
Der kunne jeg f.eks. se historien om Karup Kirke som er rigtig god. Jeg savner lidt mere historie måske hvor lang tid det tog at bygge den ca, eller hvem der lod den opføre, hvor mange kilo sten agtig, hvor ligger karup egentlig. Lidt dramatik omkring forfald samt lynnedslag og uvejr ville være i top. Dine videoer med historier er gode den retning ville jeg vælge og forfine det.
Din målgruppe er ikke snæver, 3D er ved at blive stort, blender er ved at blive stort. Jeg synes at kunne se at middelalder er på vej frem i 3D og i blender..
Takker :)

De spørgsmål du stiller kender ingen svarene på (lige bortset fra beliggenheden), og projektet om Karup Kirke var fra starten tiltænkt at være helt nøgternt, uden dramatik el.lign. Filmen måtte heller ikke vare mere end den tid den varer lige nu. Bliver den for lang falder folk fra.

Men ja, det er helt klart sådanne steder man kunne forbedre videoerne, men mange af mine videoer er jo lavet i samarbejde med andre (f.eks. museumsfolk) som ikke ønsker liv eller dramatik. Og så er jeg nok bare generelt ikke dér hvor karakteranimation er min stærkeste side...

Nyt svar