Facebook forbyder livestreaming af musik – som du ikke selv ejer

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Eller Facebook kunne betale for brugen af musik.

Teknisk er det relativt nemt (content ID) og Facebook tjener jo penge på reklamer og vores data.

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Dårlig nyt for cover bands der promoverer på Faceboo.

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Vil det så sige, at en livestream af en koncert kun må foretages af bandet selv, og ikke et til formålet hyret produktionsselskab?

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Kan det have noget med dette at gøre?

https://gaffa.dk/nyhed/133384/facebook- ... g-videoapp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Garantrisse

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Det ku være man snart skulle prøve at gøre alvor af at man kan undevære sociale medier
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Pastorius skrev:
man 14. sep 2020 21:54
Det ku være man snart skulle prøve at gøre alvor af at man kan undevære sociale medier
Slightly off topic.
--
Robert

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg ville da også gerne have at uploads fra især Android telefoner men også hjemmevideo kameraer af sparsom kvalitet kunne undgås, selv mix som jeg syntes jeg slap hæderligt fra bliver kritikløst uploaded med pumpende komprimering og oftest også med forvrængning!

Jeg ville håbe at publikum ville holde deres device i tasken/lommen i stedet for denne kritikløse forevigelses trang.

--sd

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Søren Dyhr skrev:
tirs 15. sep 2020 09:37
Jeg ville håbe at publikum ville holde deres device i tasken/lommen i stedet for denne kritikløse forevigelses trang.
Words to live by.. men det er så skide svært... :|
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator

Indlæg af the songcabinet »

Jeg synes egentlig at det er good news, da det beskytter rettighedshaverne og appen samtidigt giver mulighed for at få mere musik på facen..
Det ændrer naturligvis ikke ved at de store tech selskaber skal oppe sig på at betale for musikbrug, men de er nu så dominerende at kampen om gyngen er tabt. Spørgsmålet er om der er noget at vinde på karrusellerne..

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Pastorius skrev:
Hald skrev:
tirs 15. sep 2020 10:02
Søren Dyhr skrev:
En Nokia 105 mobil tlf. løser begge problemer :lol:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hugo skrev:
tirs 15. sep 2020 19:02
Pastorius skrev:
Hald skrev:
Søren Dyhr skrev:
Jeg troede at kropsvisiteringen tog alle Nokia, det går jo nærmest ind under et knojern.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Hald skrev:
ons 16. sep 2020 08:19
Hugo skrev:
tirs 15. sep 2020 19:02
Pastorius skrev:
Hald skrev:

Jeg troede at kropsvisiteringen tog alle Nokia, det går jo nærmest ind under et knojern.
Ja, især håndværkermodellen er et farligt våben :dollargrin:

Medlemsavatar
scofield
Medlem

Indlæg af scofield »

Det er et kæmpe problem specielt i disse coronatider, hvor mange kirker streamer deres gudstjeneste på bla Facebook. Det sker også jævnligt at streams på Youtube bliver afbrudt. Dette på trods af at de fleste kirker har aftaler med rettighedshavere hvad angår brug af nyere musik i forbindelse med gudstjenesten.

Nyt svar