Virtual Tip Jar

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Default avatar
Stormo
Medlem
Indlæg: 2

Virtual Tip Jar

Indlæg af Stormo »

Halløj Forum,

Jeg ser at (udenlandske) musikere anvender PayPal som en "virtual tip jar" så dem, der ser med på streamen kan donere beløb, som hvis man smed dem i en hat eller krukke.......

Det er ikke mit indtryk at særligt mange danskere har PayPal, - så hvad bruger de kloge som erstatning ? Mobile Pay ? Andet ?

På forhånd tak :-)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Ja, hvis der både var mobile pay og paypal, så burde man være rimelig dækket.

Jeg ville dog gætte på, at mange der kunne finde på at bruge et virtual tip jar i DK også har PayPal (jeg har), men hvis jeg fik valget ville jeg helst bruge MobilePay
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har begge dele, men ville nok aldrig tage paypal i brug til det, så mobilepay er vejen frem.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ville det ikke gå ind under det nye krav om ansøgning af tilladelse til indsamling? Ved alle der er på 10er.dk er ramt af det.
skriver noder

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Det er lidt det samme som at gå med Hatten bare for åben skærm
ideen er god men man må ikke - det er jo Betleri

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

bryla skrev: tors 13. aug 2020 22:25 Ville det ikke gå ind under det nye krav om ansøgning af tilladelse til indsamling? Ved alle der er på 10er.dk er ramt af det.
Er det ikke bare et spørgsmål om at lade folk 'købe' noget? "Støt kanalen ved at købe et virtuelt high five for en 10er!"
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Smittefar skrev: fre 14. aug 2020 08:12
bryla skrev: tors 13. aug 2020 22:25 Ville det ikke gå ind under det nye krav om ansøgning af tilladelse til indsamling? Ved alle der er på 10er.dk er ramt af det.
Er det ikke bare et spørgsmål om at lade folk 'købe' noget? "Støt kanalen ved at købe et virtuelt high five for en 10er!"
Oh, godt tænkt, eller få deres navn på en eller anden takkeside eller lign. alt efter beløbets størrelse.
For er det nogle faste fans eller publikummer er det jo noget Patreon man skal have dem til.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Stormo
Medlem
Indlæg: 2

Indlæg af Stormo »

Hej Forum, tak for gode svar :-)

Nyt svar