Danskemusikere.dk - ny platform

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Interessant - Problemet er bare, at de ikke tilbyder noget, der ikke allerede er på facebook, hvor alle allerede er :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Smittefar skrev: tors 6. aug 2020 09:02 Interessant - Problemet er bare, at de ikke tilbyder noget, der ikke allerede er på facebook, hvor alle allerede er :)
Hvis der er noget den sidste uge burde have vist os, så er det, at det er en kvalitet i sig selv, at noget ikke er Facebook, Instagram, Google eller Amazon. Tænker ikke at det her bliver game-changeren, men på et eller andet tidspunkt må der da komme en modbølge mod tech-giganterne.
--
Robert

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Pastorius skrev: tors 6. aug 2020 09:36
Smittefar skrev: tors 6. aug 2020 09:02 Interessant - Problemet er bare, at de ikke tilbyder noget, der ikke allerede er på facebook, hvor alle allerede er :)
Hvis der er noget den sidste uge burde have vist os, så er det, at det er en kvalitet i sig selv, at noget ikke er Facebook, Instagram, Google eller Amazon. Tænker ikke at det her bliver game-changeren, men på et eller andet tidspunkt må der da komme en modbølge mod tech-giganterne.
Helt enig.
Jeg har ikke tjekket linket endnu, men jeg melder mig sikkert ind
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg ser gerne, at der kommer noget nyt, og jeg håber det lykkes, men hvis det skal virke, skal mange folk besøge stedet dagligt. Lydmaskinen og Aages forum havde engang de kvaliteter, men den aktivitet er flyttet til FB. Der skal være noget, der seriøst trækker folk derover, og det skal ikke bare være "Det er ikke facebook".

Jeg har tænkt mig at oprette mig som bruger. Jeg vil gerne prøve det af.

Men lad os nu sige, det bliver en kæmpe succes, og udvikleren om fem år bliver tilbudt 50 millioner for at sælge til Google eller Facebook - tror vi så på, de lader være?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Smittefar skrev: tors 6. aug 2020 13:39 Jeg ser gerne, at der kommer noget nyt, og jeg håber det lykkes, men hvis det skal virke, skal mange folk besøge stedet dagligt. Lydmaskinen og Aages forum havde engang de kvaliteter, men den aktivitet er flyttet til FB. Der skal være noget, der seriøst trækker folk derover, og det skal ikke bare være "Det er ikke facebook".

Jeg har tænkt mig at oprette mig som bruger. Jeg vil gerne prøve det af.

Men lad os nu sige, det bliver en kæmpe succes, og udvikleren om fem år bliver tilbudt 50 millioner for at sælge til Google eller Facebook - tror vi så på, de lader være?
Jeg tror på at argumentet at "det er ikke facebook" bliver det afgørende. Det er bare ikke lige om lidt, og det er ikke fordi der kommer en anden patform og blæser os væk. Udviklingen kommer først, når en del af os ender med at tage et aktivt valg om at forlade platformen, så det ikke længere er der alle alligevel er. Jeg er der (heller) ikke endnu, men det skal nok komme på et tidspunkt.
--
Robert

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

SIDwave skrev: tors 6. aug 2020 06:59 Det kom lige i denne uge..
https://www.danskemusikere.dk
Jeg er ikke medlem men tjekkede lige siden hurtigt.

Bare til info:
Man kan gå ind på eksempelvis din profil og se hele din profiltekst - på mange andre sites skal man være bruger for at kunne det.

Bare til info :-)

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Jeg har lidt svær ved at se formålet med siden... Der er vist et par sider som gør det samme allerede, men layoutet er da flottere.

Jeg melder mig nok ikke ind alligevel, jeg tror hellere jeg vil lægge energien herinde istedet.
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Alting har en begyndelse, så hvorfor ikke være positiv. Og en tjeneste, hvor pengende går , hovedsageligt til musikkere. Er da en god ide. Jeg overvejer selv om jeg vil følge nogle.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

the green 9 skrev: fre 7. aug 2020 12:24 Jeg har lidt svær ved at se formålet med siden... Der er vist et par sider som gør det samme allerede, men layoutet er da flottere.

Jeg melder mig nok ikke ind alligevel, jeg tror hellere jeg vil lægge energien herinde istedet.
Enig.

En side for musikere, om musikere, til musikere - som ikke kan kommunikere med hinanden, uden at skrive privat sammen, uden at man kan profilere sig og gøre sig bemærket (forstå mig ret) f.eks. i en debat, giver overhovedet ingen mening for mig.

Dér tror jeg at Lydmaskinen.dk er et langt bedre sted.

Danskemusikere.dk er bare et sted hvor du har en masse profiler, som drukner i mængden.
Lydmaskinen.dk derimod, er et sted hvor du kan offentliggøre dine værker og få feedback, tips og idéer.

Btw. så flyder internettet i forvejen over med "sociale medier" med en masse flotte muligheder for profiler... men uden mulighed for debat.

Så er de altså ikke meget socialt over de medier.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg tvivler sgu også lidt på, om konceptet kan overleve i det her ekstremt facebook-centriske land. Men jeg håber det!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Jakob Jørgensen
Medlem
Indlæg: 201
Sted: Aarhus

Indlæg af Jakob Jørgensen »

Sympatisk projekt. Det ser ud til, at der lagt nogle timer i at opbygge platformen fra bunden af. Men tænker også at det er op ad bakke ift. de gængse sociale medier.

Platformen giver mig lidt den her fornemmelse af at musiklivet i Danmark primært forstås som håbefulde unge rockbands, der står tirsdag aften nede i øveren og gerne vil ud at spille live, og måske også indspille en EP i hjemmestudiet. Dvs. den klassiske - måske lidt gammeldags - opfattelse af at en musiker i Danmark er en amatørmusiker på den rytmiske musikscene, der håber på at "slå igennem". Det er der selvfølgelig slet intet i vejen med, det er bare lidt interessant, at det stadig er dét man forbinder med hvad den danske musiker er for en type, og hvad formålet med at spille musik er.

Men et lidt snævert fokus på målgruppe giver også muligheder. Hvis det var mig, der havde lavet det, ville jeg derfor gå efter få en masse fede ting op at stå i tætte samarbejder med en masse af landets øvelokaleforeninger for at booste platformen ad den vej. Indgå nogle aftaler med nogle dygtige mentorer, tilbyde unikke samarbejdsmuligheder med nogle fotografer der kan lave musikvideoer på et stramt budget osv. Der skal ligesom være noget at komme efter. Hvis det er tænkt som at det er brugerne selv, der står for skabe alt aktivitet, og aktivteten primært består i blot at kunne kontakte andre musikere, ja, så kommer det nok aldrig rigtig op at flyve.

Default avatar
Detas
Medlem
Indlæg: 5

Indlæg af Detas »

Hej gutter,

Bare lige et lille indspark vedr. de sociale medier;

Jeg har *aldrig* fattet dem, der uploader egne værker, det være sig tekster, noter, dokumenter, sange, musik etc, på eks. facebook
- når man (hvis man) læser betingelserne ved første tilmelding, vil man opdage, at for *alt - uden undtagelse* du lægger op, gælder, at du giver rettighederne til facebook - de kan dermed gøre præcist hvad det passer dem med det, der lægges op/uploades.
Stadig påstår folk, at "det er min ejendom" - well, ja, det er det vel nok - men nu er det så også facebooks ejendom...

Har man intellectual property - skal det på ingen måde uploades til fjæset!
Ja, jeg har selv en konto/profil der, men jeg er påpasselig med, hvad jeg uploader/deler.
ER med i en gruppe hvor jeg gerne ville dele en lydfil, og adfministrator i gruppen vill eikke acceptere at jeg linkede til andre sidder - filen *skulle* deles på siden.
Det blev så ikke til noget...

Vil man i øvrigt have at danske regler gælder for sine uploadede værker - skal det være en side/forum/whatnot der administreres fra DK.
(jeg har intet at gøre med ovennævnte websites el.lign. - jeg kan lave en, men det er en helt anden snak...)

...bare lige mit indspark vedr. dette.
8-)

Redigeret tilføjelse:
Gem *altid* en backup at *alt* der uploades - forlad dig aldrig på at den ene eller anden tjeneste/website holder din one and only copy ;)


Redigeret tilføjelse# 2:
Jeg går sg* nogle gange lidt i detaljer, ved jeg - men:

Ingen kontakt-info på hverken website eller fb eller IG
Ja, man kan kontakte siden via en kontaktformular... men - hvis siden er nede, hvis den er hacket, hvis... hvis...
Hvor henvender man sig så?
Hvor er den "juridisk ansvarlige" kontakt?
Hvorfor viser opslag på whois for "danskemusikere.dk" intet navn for, hvem der har registreret domænet?
- det er anonymt...
https://www.whois.com/whois/danskemusikere.dk

PersonNavnet der nævnes på siden under "Om" er det eneste der peger på en person.
Man kan så begynde at søge på nettet efter dette navn, og håbe, man finder den rigtige...

Please note: jeg er på ingen måde interesseret i at dizze (nedgøre) siden, men som nævnt, går jeg nogle gange(...) i detaljer, og når jeg ser sådan noget (hvad jeg netop *ikke ser*) - så har jeg nogle nakkehår der lever deres egne liv...
just saying...

Håber, andre kan gøre mit redigering# 2 lidt til skamme, fordi de kan fortælle, at de kender denne person, og står inde for ham - please do...

Medlemsavatar
Kvent
Medlem
Indlæg: 17
Sted: Århus

Indlæg af Kvent »

Jeg kan godt lide idéen og det tegner lovende, men kan ikke lade være med at være lidt skeptisk når en gratis side reklamerer så flittigt på Facebook. Hvis der er budget for dyre reklamer på FB, må der også være en indtægtskilde eller økonomisk interesse... medmindre manden bag er en rig filantrop :D

Nyt svar