PUK Studio forladt

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Re: PUK Studio forladt

Indlæg af Pastorius »

From1966 skrev:
tors 3. dec 2020 16:29
Holger skrev:
tors 11. jun 2020 21:26

Jens Lyd postede den her på sin Facebook og jeg tænkte lige at dele den. Lidt trist og et par dumme kommentarer fra de to der er brudt ind, men stadig interessant og nostalgisk at se.
Har været der et hav af gange. Tror sidst var i 07
Hvordan kan man se videoen?
Den er blevet skjult. Jeg tænker du skal have kontoen til at sende dig et nyt link til den - nu - skjulte video.
--
Robert

Medlemsavatar
From1966
Medlem
Sted: Bangkok

Indlæg af From1966 »

Pastorius skrev:
tors 3. dec 2020 16:42
From1966 skrev:
Holger skrev:
tors 11. jun 2020 21:26

Jens Lyd postede den her på sin Facebook og jeg tænkte lige at dele den. Lidt trist og et par dumme kommentarer fra de to der er brudt ind, men stadig interessant og nostalgisk at se.
Den er blevet skjult. Jeg tænker du skal have kontoen til at sende dig et nyt link til den - nu - skjulte video.
Ok. Tak.
MEN aner ikke hvordan jeg gør det

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

From1966 skrev:
tors 3. dec 2020 17:29
Pastorius skrev:
tors 3. dec 2020 16:42
From1966 skrev:

Ok. Tak.
MEN aner ikke hvordan jeg gør det
Nej, de kræver jo man ved hvem der oprindeligt lagde den op, før man overhovedet kan spørge. Det kan jeg ikke huske.
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Når man laver en søgning på URL'en til webstedet, dukker denne her kanal op. Jeg ved ikke om det var den er oprindeligt lagde den op, men det er mit bedste bud, og prøve at få kontakt til dem.

https://www.youtube.com/channel/UCu_iqO ... PEddo1pBcA
--
Robert

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Pastorius skrev:
tors 3. dec 2020 20:34
Når man laver en søgning på URL'en til webstedet, dukker denne her kanal op. Jeg ved ikke om det var den er oprindeligt lagde den op, men det er mit bedste bud, og prøve at få kontakt til dem.

https://www.youtube.com/channel/UCu_iqO ... PEddo1pBcA
Det er den rigtige kanal.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

--
Robert

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Pastorius skrev:
man 28. dec 2020 07:52
Nu brænder det :(

https://ekstrabladet.dk/krimi/kendt-stu ... er/8414166
Ja jeg læste det også på nettet, du kom mig i forkøbet. Det var “heldigvis” i meget ringe stand, ellers havde det været en katastrofe og ikke bare forsikringsspekulerende clickbate.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 11 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fint nok at det er væk ,... burde være jævnet med jorden for længst ,... bygninger stod ikke til at redde
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg ved godt, det har været faldefærdigt, gennemråddent og med skimmelsvamp. Det var det allerede da jeg var der sidste gang for 7-8 år siden. Men jeg synes godt nok stadig det er tragisk... det er et stykke historie.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er virkelig trist ,... men det bedste der kan gøres er at nok udgive en bog med minder og billeder, samt måske en væg på det lokale museum

Jeg syntes det er lige så trist at et stykke historie som "Aage" her i København måtte lukke, fordi en håndfuld mislykkede spekulanter fejlede godt og grundigt over en længere periode, uden reelt at rette op,...
/Dub

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Nu er der ikke mere tilbage
Vedhæftede filer
1fe1c0bc-fb3e-4cc2-9341-56581d17c597_27_90_0_0_5568_3712_1440_960_45d56e6d.jpg
1fe1c0bc-fb3e-4cc2-9341-56581d17c597_27_90_0_0_5568_3712_1440_960_45d56e6d.jpg (92.74 KiB) Vist 1136 gange

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Sted: Gl. Skejby

Indlæg af KennethA »

Der er jo næsten sådan lidt Berlinmur over det; man burde tage derop og få en mursten med hjem.

KennethA

Medlemsavatar
Casperlyd
Forum Donator
Sted: Hobro

Indlæg af Casperlyd »

Nicolai skrev:
man 28. dec 2020 09:10
Jeg ved godt, det har været faldefærdigt, gennemråddent og med skimmelsvamp. Det var det allerede da jeg var der sidste gang for 7-8 år siden. Men jeg synes godt nok stadig det er tragisk... det er et stykke historie.
Helt enig. Jeg har ikke haft noget forhold til studiet selv, men har været med derude mener i 2002/2003 og hente noget grej med en kammerat der har benyttet studiet før i tiden. Godt nok lå jeg ikke mærke til at det skulle være direkte faldefærdigt dengang men man kunne dælme godt mærke af stedet oste af historie og af den grund er det virkelig ærgeligt. Det er reelt set en del af vores kollektive kulturarv det studio <3
Senest rettet af Casperlyd man 28. dec 2020 16:15, rettet i alt 1 gang.
Cubase Pro 10.5 - RME Fireface 800 mm. - Adam P33a

Medlemsavatar
Nørgaard
Forum Donator
Sted: Vamdrup

Indlæg af Nørgaard »

DUBTEMPLE skrev:
lør 13. jun 2020 15:44
Det kom lidt bag på mig da han atter rejste sig af støvet :-)

Tænker han må være den sidste af "de helt store" ,... ?

Det at han laver kurser er smart,

Der er ikke så store penge i recording længere, men der er altid penge i andres håb og drømme ;-)

Win-win ,... og man får sikkert ikke bedre ekspertise
Der er også stadig Lundgaard Studio. Det blev dog først indviet i 1993 så det er ikke så gammelt, men stadig et stort sted. :)
Nyeste gear: Eastman E20D (Akustisk guitar)

Default avatar
gasolin
Medlem

Indlæg af gasolin »

kan man ikke se video fra #0 nogen steder,har nogen fundet den ?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nørgaard skrev:
man 28. dec 2020 14:21
DUBTEMPLE skrev:
lør 13. jun 2020 15:44
Det kom lidt bag på mig da han atter rejste sig af støvet :-)

Tænker han må være den sidste af "de helt store" ,... ?

Det at han laver kurser er smart,

Der er ikke så store penge i recording længere, men der er altid penge i andres håb og drømme ;-)

Win-win ,... og man får sikkert ikke bedre ekspertise
Der er også stadig Lundgaard Studio. Det blev dog først indviet i 1993 så det er ikke så gammelt, men stadig et stort sted. :)
Der er da også Kristian Dalsgaard og hans ARK Recording Studios ,... :)

For et par år siden snakkede jeg med ham, han er da vist stadig aktiv også

Studiet startede i 88 ,.. han blev ejer i 1991 ,.. flyttede til nuværende lokaler på Stenløsevej i 1993 såvidt jeg ved

http://www.arkstudio.dk/
Senest rettet af DUBTEMPLE tirs 29. dec 2020 00:34, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

/Dub

Default avatar
petal
Medlem
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Det godt nok en vild historie! Og ikke mindst nu med en spektakulær afslutning!

Det har været spændende at følge fra start til slut!

Ser vi nogensinde et "nyt Puk studie i Danmark"? Og hvis ja, hvor og ikke mindst hvordan?

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Kort og godt: Nej!
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator

Indlæg af Nicolai »

Det gør vi ikke. Tiden for “Residential Studios” er ovre. De fleste sange på hitlisterne bliver indspillet i soveværelser eller noget mere ydmyge studier, og selv blandt de folk, der har pengene til store studier, ja der er det også blevet kotume at ARBEJDE fra 8 til 17 og så tage hjem til konen og børnene. Den tid hvor Depeche Mode skulle ind til Randers hver aften (hvor de iøvrigt er blevet noget skuffede) er slut.
Lundgaard har stadig mulighederne, men jeg tvivler på de bliver benyttet ret meget, selvom en video på deres side dog tyder på Johnny Madsen og Knud Møller kan finde på at overnatte der, når de har fået for meget cognac til at køre hjem :)
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nicolai skrev:
ons 30. dec 2020 08:28
Madsen og Knud Møller kan finde på at overnatte der, når de har fået for meget cognac til at køre hjem :)
Jeg tror til gengæld det sker ret ofte ,... i hvert fald det med cognac'en :lol:
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator

Indlæg af Nicolai »

Det kan du være sikker på :) Hvis jeg er RIGTIG trængende en dag, kan jeg næsen tisse over i Knuds have. Han og hans studie ligger lige lidt længere nede af vejen, det er nu også ret lækkert indrettet. Men ja, de får sgu nogle sjusser de drenge :)
V-synth, FantomG7

Default avatar
FredFred
Medlem

Indlæg af FredFred »

Det er nu en spændende historie med PUK – der fortjener at blive fortalt mere komplet og med flere nuancer.

For det er samtidig en meget konkret fortælling i øjenhøjde om, hvordan musikbranchen fuldstændig fundamentalt har ændret sig over de sidste 30 år.

Lige nu bliver historien fortalt i nostalgiens skær, men jeg kunne godt tænke mig, at vi også blev klogere på:
    PUK var store i Danmark – og nok også i nogle år de absolut største. Men, hvor store var de reelt internationalt? Jeg siger ikke, at de ikke nød international anerkendelse – overhovedet ikke. Men, jeg synes, at det altid har været de samme, fire navne fra 80erne og start-90erne, vi hører om (Elton, George Michael, Depeche Mode, Judas Priest). Samtidig var der i den periode, i mindst samme kaliber, vel en 40-50 tilsvarende, ”residential studios” globalt – mange i England, i NY State, og i Californien. Det er svært i dag at danne sig et ordentligt indtryk, for den tid er før internettet, sociale medier – og mange af publikationerne, som var den primære måde dengang at generere omtale på, er væk eller har aldrig fået trykte artikler digitaliseret. Jeg er blot nysgerrig om, hvorvidt den internationale fortælling på PUK holder fuldstændig? Måske.
      Var det en sund forretning – i velmagtsdagene? Studiet gik konkurs i 1991 – hvorefter Peter Iversen, m.fl., overtog ejerskabet i 1992. Man må antage, at det i hvert fald i perioder har fungeret økonomisk – idet det ellers kan være svært at forklare store investeringer fra starten og midten af 80erne i grej, bygninger, swimmingpool osv. De mindre om- og tilbygninger synes at stamme fra starten af 90erne.
        Hvordan var ejerskabet under CMC – og sidenhen EMI (1997-1999)? Det kunne være spændende at få belyst!
          Hvornår begyndte man for alvor at se skriften på væggen? Var der nogle konkrete begivenheder? Iversen taler selv om grungebølgen – som i studieregi en form for modsvar til Toto-idealet. Men, grunge startede allerede i starten af 90erne, idet han selv blev medejer af PUK. Det må have været ret få år, hvor tingene fortsat udviklede sig positivt (om overhovedet) – og ellers har der langsomt, men sikkert, været tale om afvikling. Det kræver kæmpe ildsjæl og idealisme at fortsætte – mens man er oppe imod en udvikling, du ikke kan ændre en tøddel ved. Hatten af for det! Skægt er det også at tænke på den rolle, som eks. T.C. Electronic samtidig har haft.
            Egentlig også ret tankevækkende, at der indtil nu har været så lidt omtale af stedets forfald og nedlukning. Der er trods alt tale om en mastodont i det danske musikmiljø. Mon ikke Peter Iversen har fået ansættelse på Musikkens Hus, da det åbnede i 2014? Derfra er PUK vel blevet et deltidsprojekt – og sidenhen næsten hobby. Alt imens bygningerne er forfaldet mere og mere. Kigger man på IG, så synes den sidste session at have fundet sted i 16. Det passer med, hvad Iversen selv siger – at stedet blev rømmet for to år siden, og at man indtil da ”ikke rigtig brugte det”. På dette forum fremgår det som om, at bygningerne allerede begyndte at forfalde for næsten tyve år siden.
              Vindmøllerne (”Allestrupgård-projektet”): Blev opsat omkring 14-15? Det passer med, at PUK overgår til at være et deltidsprojekt. Vi ved nu også, at bygningerne i dag er ejet af vindmøllernes ejer. Mon ikke, at vindmølleejeren er kommet ridende ind som prinsen på en hvid hest – mens man samtidig har givet PUK-folkene tid til at lukke ned med lidt småprojekter og få rømmet matriklen? Måske på en favorabel, tidsbegrænset lejekontrakt. Med andre ord – det er ikke møllerne, der som sådan har været med til at lukke PUK. De er faktisk kommet lidt som sendt fra himmelen?
                Alle anekdoterne – de skæve historier! Der må være så mange, der fortjener at blive fortalt. Hvem var det, der fløj ind med helikopter – om nogen? Elton John og den hvide veteran-Rolls er da fantastisk at høre om.

Jeg synes, at den her historie fortjener at blive fortalt i mere komplet grad – for det er en smadderspændende en af slagsen. Mærkeligt som luften blot har kunnet fise ud af ballonen på noget så markant som PUK – uden at nogen rigtig har bemærket det. De har nok haft travlt i hjemmestudiet – og med konen og børnene :)
                Senest rettet af FredFred søn 3. jan 2021 12:24, rettet i alt 4 gange.

Medlemsavatar
                moqtev
                Medlem
                Sted: Malling

Indlæg af moqtev »

Helt enig - efter min mening er det at presse citronen at kalde PUK for en kulturinstitution - det passer måske bedre på Feedback og Medley. Men det er en god historie om et sted hvor ambitionerne måske var en anelse større end de økonomiske realiteter og en hyldest til folk der tør. Historien om PUK er ihvertfald rock'n'roll efter min mening...og så de der 30" basser - var det ikke fostex?

Medlemsavatar
                DUBTEMPLE
                Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

moqtev skrev:
                ons 30. dec 2020 17:42
                Helt enig - efter min mening er det at presse citronen at kalde PUK for en kulturinstitution - det passer måske bedre på Feedback og Medley. Men det er en god historie om et sted hvor ambitionerne måske var en anelse større end de økonomiske realiteter og en hyldest til folk der tør. Historien om PUK er ihvertfald rock'n'roll efter min mening...og så de der 30" basser - var det ikke fostex?

Jo, det var Fostex

Puk-studio.pdf
                (258.25 KiB) Downloadet 55 gange
                /Dub

Nyt svar