PUK Studio forladt

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

PUK Studio forladt

Indlæg af Holger »



Jens Lyd postede den her på sin Facebook og jeg tænkte lige at dele den. Lidt trist og et par dumme kommentarer fra de to der er brudt ind, men stadig interessant og nostalgisk at se.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hm...jeg vidste ikke engang det var lukket.

Det eneste højdepunkt i min ikke eksisterende karriere var da min gamle musiklærer fra folkeskolen havde fået arrangeret at vi skule lave en sang til en kampagne for hjerteforeningen, som blev indspillet hos PUK omkring 1982-83. Jeg husker at Puk var ved at forhandle med sig selv om han skulle få en swimming pool eller en fairlight. Det var vist samme pris. Han fik vist begge dele.
--
Robert

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Hehe, det sgu da en hjemmebiograf 😂

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Nysted
Medlem
Indlæg: 553
Sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af Nysted »

https://www.bt.dk/kendte/elton-john-kun ... Wb52jJlnno

Fin artikel der også kom frem, da man søgte på PUK studio :lol:

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Har Volbeat ikke lige været der?

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Hvorfor lukkede han? Havde det noget med de vindmøller at gøre, eller var det bare generelt svigtende omsætning?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Nok en blanding af mange ting. Først og fremmest at begrebet "residential studios" hører fortiden til. Dernæst at vindmøllerne gjorde det umuligt at undgå generende subharmoniske lyde. Læg dertil at bygningerne ikke har været holdt ved lige i mange år... Nu er det blevet så slemt at træværket de fleste steder ikke længere kan reddes, bindingsværk skal skiftes ud, det er decideret sundhedsskadeligt at befinde sig derinde pga fugt, skimmelsvamp og sandsynligvis det der er værre....

Men trist er det sgu.... De to knægte på videoen er iøvrigt sigtet for indbrud og ulovlig indtrængen. Peter Iversen nåede at opleve 4 indbrud, inden han forlod gården....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak for reel info ,... og jeg fik så tilføjet "residential" til mit ordforråd !!!

Håber at manden er kommet videre med sit liv på en god måde

Havde selv en drøm om at lave et studie for 30 år siden, men allerede da spottede jeg det som "dead-end", med fremtiden bag sig,..

Så kom VST revolutionen oveni

Har altid haft det sådan at jeg som hovedregel vil have penge for det jeg laver, noget med alm respekt,..

Et studie er mere og mere blevet noget hvor man skal have penge med hjemmefra :-)

(således også for mig selv)

Jeg beundrer faktisk hvor længe enkelte af de gamle har overlevet gamet med komercielle studier

Den der langsomme død må dog have været en trist forestilling
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Gad vide hvordan Sweet Silence iøvrigt klarer den, netop nu, efter 44 omtumlede år på bagen ?

https://sweetsilencestudios.com/Staff/index.html
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

DUBTEMPLE skrev: lør 13. jun 2020 13:26 Gad vide hvordan Sweet Silence iøvrigt klarer den, netop nu, efter 44 omtumlede år på bagen ?

https://sweetsilencestudios.com/Staff/index.html
Kan se at de lige har haft en live-stream derfra i slutningen af maj 2020.

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Flemming Rasmussen har lavet et nyt sweet silence på Bådehavnsgade i kbh. Jeg kender nogen, der var der igår.

https://sweetsilencestudios.com/

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det kom lidt bag på mig da han atter rejste sig af støvet :-)

Tænker han må være den sidste af "de helt store" ,... ?

Det at han laver kurser er smart,

Der er ikke så store penge i recording længere, men der er altid penge i andres håb og drømme ;-)

Win-win ,... og man får sikkert ikke bedre ekspertise
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

DUBTEMPLE skrev: lør 13. jun 2020 12:40 Tak for reel info ,... og jeg fik så tilføjet "residential" til mit ordforråd !!!
Det var Peter Iversens egne ord :o) Jeg formoder det er noget med, at de færreste flytter ind i et studio i 3 mdr idag med fuld forplejning, strippere og kokain i lange baner, men at det oftere er et 8-16 job og så hjem til konen og ungerne... :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

kplinc skrev: fre 12. jun 2020 20:09 Har Volbeat ikke lige været der?
Måske var det derfor, de lukkede... :lol:

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Jeg vidste ikke at det var i så dårlig stand.
Jeg kontaktede engang Peter, da jeg ville lave et event hvor man skulle høre depeche modes Music for the masses og violater i studiet på de monitor som de blev mixede på - han skrev at det desværre ikke var muligt men begrundede det ikke ydeligere men nu kan jeg godt se hvorfor det ikke var muligt.
Er det blevet solgt i stumper eller er det tyveri - her tænker jeg feks på monitore.
Nogen der ved hvor pulten blev af?
I øvrigt vildt med både en fairlight og synclavier

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

docone skrev: lør 13. jun 2020 22:54 Er det blevet solgt i stumper eller er det tyveri - her tænker jeg feks på monitore.
Nogen der ved hvor pulten blev af?
Peter har stadig alt udstyr "et hemmeligt sted".... :shock:
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
WarmJet
Medlem
Indlæg: 90
Sted: Århus

Indlæg af WarmJet »

Fandme trist, det var et legendarisk sted som jeg ville give en tå for at have arbejdet i. Håber at deres MTR-90 MKII'ere og alt det andet lækre gear får et kærligt hjem. Havde jeg pengene og pladsen havde jeg været i røret i løbet af dagen for at skaffe en tvilling til min egen Otari.
Nicolai skrev: fre 12. jun 2020 23:21 De to knægte på videoen er iøvrigt sigtet for indbrud og ulovlig indtrængen. Peter Iversen nåede at opleve 4 indbrud, inden han forlod gården....
Har det ret blandet med den vrede der har været over drengene fra Urbex Med Madsen påkalder sig i bla. kommentarfeltet på YouTube, kan se begge sider af sagen. Beskytter mit studie med liv og sjæl, og ved godt hvordan det er når noget er både et livsværk, ens indtægtskilde og det eneste af værdi man ejer.
Heldigvis findes der stadig steder som Black Tornado der er drevet med ekstremt engagement og har fantastisk gear.

Men omvendt er det ikke de her fyre der er roden til problemet, derimod hvem der end har smadret døren. Urbex eller Urban Exploring miljøet arbejder efter et meget stramt etisk kodeks hvor man netop IKKE smadrer eller stjæler noget. Når det er bedst kan urbex spille en vigtig rolle i at dokumentere historiske bygninger og give et meget konkret og hverdagsagtigt indblik i individer, institutioner og firmaers hverdag i nær eller fjern fortid.
Kender ikke fyrene, men har set deres videoer ved flere lejligheder og hvis de var vandaler eller tyve ville ingen anbefale dem forladte steder og deres YouTube videoer ville være ledsaget af vrede kommentarer hver eneste gang.

I min sparsomme fritid tager jeg engang imellem selv ud med nogle venner og kigger på forladte bygninger og her bliver aldrig ødelagt eller stjålet noget og vi gør alt i vores magt for hverken at skabe utryghed eller irritation for ejere eller naboer.
Senest rettet af WarmJet søn 14. jun 2020 15:12, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Enig

Jeg kan iøvrigt anbefale dette foredrag som er alle tiders:

https://forladtesteder.dk/pages/book-foredrag
/Dub

Medlemsavatar
Jesper Møller
Medlem
Indlæg: 324

Indlæg af Jesper Møller »

Volbeat var der i 2013, og det svenske ekstrem-metal band Meshuggah var der i 2016, hvor de indspillede deres seneste album "The Violent Sleep Of Reason" med Tue Madsen bag knapperne. Albummet er for øvrigt - mestendels - indspillet live i studiet.

Peter har i mange år været tilknyttet Musikkens Hus i Aalborg, hvor han er produktionschef.






Medlemsavatar
Lause
Medlem
Indlæg: 201
Sted: Sydfyn

Indlæg af Lause »

Shit... Hvor er Calrec’en henne? Håber ikke den er blevet splittet op.....

Medlemsavatar
WarmJet
Medlem
Indlæg: 90
Sted: Århus

Indlæg af WarmJet »

Lause skrev: søn 14. jun 2020 11:12 Shit... Hvor er Calrec’en henne? Håber ikke den er blevet splittet op.....
Den samme tanke slog mig. Det ville fandme være trist.

Hvis Otari'erne må lade livet, må folk gerne opdatere. Kunne godt bruge et par ekstra kort, overvejer at recappe indenfor et år eller to, men tør ikke uden et par reservekort for det er dælme nogle tætpakkede fætre.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Som sagt, Peter Iversen har samlet udstyret og det fungerer som studie. Jeg ved ikke hvor, men Aalborg er da et godt bud...
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

så det er ialt 3 Sweet silence studier https://sweetsilencestudios.com/Staff/index.html


Started building Sweet Silence Studios 1976, in 1980 he became co-owner of the Studio, and in March 1999 he took over the studio. In the fall of 1999 he started to build a new studio SSS V.2, which was completed April 2000.

Sweet Silence V.2 closed november 2008 as the building was set for demolition.

Started Sweet Silence North April 2014.

Re-opened Sweet Silence Studios in Copenhagen december 2017.

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

TV-2 i Puk Studiet. 21-10-1985


Nyt svar