Composing in the style of Danny Elfman

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Composing in the style of Danny Elfman

Indlæg af bryla »

In this episode of Soundiron Session Craig Peters deconstructs his track titled "What Lurks Beyond The Grave" which was inspired by film composing legend Danny Elfman. Craig shows how he built the track from the ground up using various Soundiron virtual instruments like Hyperion Strings Elements, Elysium Harp, Alto Glockenspiel, Emotional Piano, Symphony Series Brass and more. He also goes into the song-writing process from taking a basic chord progression and developing melodic ideas, orchestration, as well as mixing and mastering.

skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Genial komponist - og så er det vildt sjovt at spille live. Mesterligt skrevet for instrumenterne.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Helt klart! Ærgerligt at videoen er lidt hack i det.
skriver noder

Medlemsavatar
Buddy76
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Rønde

Indlæg af Buddy76 »

Årh ja - det er fedt. Elsker de tydelige harmoniske skift - klassisk Elfman :D. Jeg kan se på det hele at jeg skal have anskaffet mig nogle flere sample-biblioteker på et tidspunkt :-)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Nice, tror jeg må have fat i Danny Elfman masterclass’en!

Medlemsavatar
Buddy76
Medlem
Indlæg: 402
Sted: Rønde

Indlæg af Buddy76 »

the songcabinet skrev: tirs 5. maj 2020 14:21 Nice, tror jeg må have fat i Danny Elfman masterclass’en!
I disse dage køre masterclass med et tilbud på 1450 for to billetter til et års adgang til alle masterclasses der er tilgængelige. Dvs. så kan man også lige dykke ned i Hans Zimmers tilgang el.lign.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Soundiron har flere videoer i det her format, altså ikke udelukkende centreret omkring Danny Elfman.

Nyt svar