hvem burde vinde x factor

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar

hvem burde vinde x faxtor

Afstemning sluttede man 16. mar 2020 10:56

alma
3
43%
emil
1
14%
mathilde
3
43%
magnus og axlel
0
Ingen stemmer
smokey eye
0
Ingen stemmer
kali
0
Ingen stemmer
ilona
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 7
Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

hvem burde vinde x factor

Indlæg af derermusikanten000 »

Emil :)
Senest rettet af derermusikanten000 søn 1. mar 2020 10:56, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Dunno. Men Seven Nation Army er sgu ikke fra 80'erne.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mine favoritter er desværre ude. Det var Da-Noize.
Solisterne benytter sig af de dygtige musikkere X-Factor stiller til rådighed . Jeg kan godt lide band som spiller og synger det hele selv.
Man siger ofte at der er så mange guitarister at man kan fodre svin med dem. Men der er saftsusemig også et utal som har en fin stemme og spiller guitar eller ukulele til.
Jeg syntes det bliver lidt trivielt. Faktisk foretrækker jeg, ofte, de som lægger guitaren og synger med X-Factor bandet.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Lol blev der spillet White stripes?

Jeg så ikke alle i første omgang, men det var de acts jeg umiddelbart tænkte ikke skulle videre der stod i fare situationen.

Jeg så ikke hvem der så blev tilbage :-)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »




seven nations army :)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

SustainerPlayer skrev:Dunno. Men Seven Nation Army er sgu ikke fra 80'erne.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

SustainerPlayer skrev:Dunno. Men Seven Nation Army er sgu ikke fra 80'erne.
Den ligger da på YT, med goe gamle rød/korthårede Annie Lennox, (ligner en på 25)
og hvis jeg bladrer min LP reol igennem imorgen er jeg da sikker på at jeg har den på vinyl fra midt -80´erne :)

Og så er mine favoritter forøvrigt Mathilde og Alma :-D
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Derermusikanten000: kan du oprette en afstemning i første post?
skriver noder

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Hvordan gør man det

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hugo skrev: Den ligger da på YT, med goe gamle rød/korthårede Annie Lennox, (ligner en på 25)
og hvis jeg bladrer min LP reol igennem imorgen er jeg da sikker på at jeg har den på vinyl fra midt -80´erne :)
Sweet Dreams (Are Made of This) er ganske rigtigt et Eurythmics-nummer fra 1983. Men Seven Nation Army er skrevet af Jack White fra The White Stripes og er fra 2003.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

derermusikanten000 skrev:Hvordan gør man det
Rediger første post og tryk på ‘oprettelse af afstemning’ nede ved siden af vedhæftede filer.
Vedhæftede filer
68F9FF8E-9FD8-4E08-BE97-7B436C5B0A63.jpeg
68F9FF8E-9FD8-4E08-BE97-7B436C5B0A63.jpeg (155.72 KiB) Vist 983 gange
skriver noder

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Med til spørgsmålet om hvem, der burde vinde, hører jo spørgsmålet om, hvilke parametre deltagerne skal bedømmes på. Noget, som efter min opfattelse plejer at være en ret diffus størrelse i dette underholdningsprogram.

Skal de bedømmes på
- Teknisk kunnen?
- Naturtalent?
- Musiske indlæringsevner?
- Hvorvidt den musikstil de hører hjemme i passer til min personlige musiksmag?
- Egnethed til at generere penge som frontfigur i musikbranchen?
- Evnen til at skabe avisoverskrifter?
- Evnen til at synge og performe på nye måder – (historisk set)?
- Personlig udstråling?
- Personlig charme?
- Sexappel?
- Min personlige sympati for vedkommende?
- Min medlidenhed med vedkommende?
- Samarbejdsevner med x-factor-panelet og co.?
- Kompatibilitet med dommernes evner/interesse indenfor en given musikgenre?
- Følelsen af at de har noget sjæl med i det de gør?
- Hvorvidt man personligt gad betale penge for en CD med vedkommendes vokal på?
- Om jeg tror Fru Jensen ville betale penge for en CD med vedkommendes vokal på?
- Om jeg tror Blackman ville betale penge for en CD med vedkommendes vokal på?
- Skal det tælle ekstra, hvis de kan spille på et instrument samtidig med at de synger?
- Nævn selv flere...
- En kombination af flere parametre - i så fald hvilke?

For mig virker det generelt ret rodet, hvad det præcis er, man skal bedømme folk på i x-factor :?

Efter min opfattelse så bliver x-factor-deltagerne i praksis ofte dømt udfra, hvorvidt dommerne selv har de nødvendige evner til at coache dem indenfor den genre, som sangerne hører hjemme i og på dommernes personlige musiksmag og på hvorvidt dommerne føler der vil være den rette personlige kemi til et samarbejde og hvorvidt personen hører hjemme i en musikstil, der er tilstrækkelig mainstream, moderne og stueren til, at det kan forsvares at fylde i TV osv. Er det udfra disse parametre, at jeg skal komme med mit bud?

Hvad vil det sige ”at have x-factor:?:

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev:Med til spørgsmålet om hvem, der burde vinde, hører jo spørgsmålet om, hvilke parametre deltagerne skal bedømmes på. Noget, som efter min opfattelse plejer at være en ret diffus størrelse i dette underholdningsprogram.

Skal de bedømmes på
- Teknisk kunnen?
- Naturtalent?
- Musiske indlæringsevner?
- Hvorvidt den musikstil de hører hjemme i passer til min personlige musiksmag?
- Egnethed til at generere penge som frontfigur i musikbranchen i 2020?
- Evnen til at skabe avisoverskrifter?
- Evnen til at synge og performe på nye måder – (historisk set)?
- Personlig udstråling?
- Personlig charme?
- Sexappel?
- Min personlige sympati for vedkommende?
- Min medlidenhed med vedkommende?
- Samarbejdsevner med x-factor-panelet og co.?
- Kompatibilitet med dommernes evner/interesse indenfor en given musikgenre?
- Følelsen af at de har noget sjæl med i det de gør?
- Hvorvidt man personligt gad betale penge for en CD med vedkommendes vokal på?
- Om jeg tror Fru Jensen ville betale penge for en CD med vedkommendes vokal på?
- Om jeg tror Blackman ville betale penge for en CD med vedkommendes vokal på?
- Skal det tælle ekstra, hvis de kan spille på et instrument samtidig med at de synger?
- Nævn selv flere...
- En kombination af flere parametre - i så fald hvilke?

For mig virker det generelt ret rodet, hvad det præcis er, man skal bedømme folk på i x-factor :?

Efter min opfattelse, så bliver x-factor-deltagerne i praksis ofte dømt udfra, hvorvidt dommerne selv har de nødvendige evner til at coache dem indenfor den genre, som sangerne hører hjemme i og på dommernes personlige musiksmag og på hvorvidt dommerne føler der vil være den rette personlige kemi til et samarbejde og hvorvidt personen hører hjemme i en musikstil, der er tilstrækkelig mainstream, moderne og stueren til, at det kan forsvares at fylde i TV osv. Er det udfra disse parametre, at jeg skal komme med mit bud?

Hvad vil det sige ”at have x-factor:?:
Den slags er selvf. subjektivt. Personligt prøver jeg at se igennem genre, der er alligevel ikke rigtig nogle for en gammel mand som mig der lever i -70`erne.
Sway som røg ud sidste gang synes jeg ikke havde noget særligt talent andet end at kunne tage en stil på sig, som så mange andre.
Dermed ikke sagt at de ikke er gode nok for et andet publikum. Det er derfor vi kan stemme.
Alma tog mig med storm da hun sang Phil Collin´s "In the air" . Ikke fordi den er fra min tid, men fordi hun gjorde den til sin helt egen.
Det blev ikke kun et cover nummer, men hendes egen sang. Det er talent for mig.
Hun er dygtig, og hun er osse heldig at hun har Blackman som coach og producer. De to andre pauseklovne havde ikke kunnet finde noget der kunne få hende til at skinne så meget. Det samme gælder Mathilde.
Så der har du ret i at det osse beror på tilfældigheder.
Desværre gælder mange af de andre parametre du har nævnt osse, medier, outfit, hvor søde de ser ud mm. Men det er blevet bedre end det var i starten.
Jeg glemmer aldrig for ca. 10 år siden en lille tamilerdreng som havde en kedelig stemme, men var en rigtig mormor kæledægge, han kom helt til semifinalen, kun pga. han var nussepusse.
Det er gået noget væk, eller osse jager Blachman dem væk fra starten :dollargrin:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hvis man laver en konkurrence, så synes jeg man bør have nogle nogenlunde veldefinerede bedømmelses-parametre.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev:Hvis man laver en konkurrence, så synes jeg man bør have nogle nogenlunde veldefinerede bedømmelses-parametre.
Jeg tror at det er meget svært. Man kunne godt sætte en regel "bedste sangstemme" uden fejl og pitcher godt, men den kan jo være røvkedelig.
Næste regel: "stemmen skal osse være spændende".
Det vil være umuligt.
Selvom jeg er helt vild med Alma så, er jeg da osse vild med Emil. Han kan noget helt andet: Han kan underholde, være glad og sætte gang i den.
Men Alma og Emil kan på ingen måde sammenlignes, de er i hver deres kategori.
Så er det vi spør´ befolkningen hvem de gerne vil høre igen.
Havde vi nu haft et dommerpanel af nogle knastørre "musikanmeldere" som kan li´ at høre sig selv mere end den musik de anmelder, så var Emil måske ikke kommet så langt som han trods alt er.
Jeg tror osse at Emil bliver efter næste fredag. Danmark føler sig underholdt af ham. Hvis blot Blackman kan finde nyt til ham, og det stoler jeg på han kan.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

X-faktor er vel det der er kriteriet ;-)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ja, så røg Kali. Jeg havde nu heller ikke spået ham en lang fremtid.
Ikke fordi han ikke er go` , men det viser sig bare gang på gang at der ikke er plads til rap eller hiphop i X-factor.
Det er synd, for det er en seriøs genre, det er her budskaberne er, og Kali var rigtig go´ til det. Fede tekster, og hans acapella save-me optræden
gik helt ind i hjertekulen på mig.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hugo skrev:... men det viser sig bare gang på gang at der ikke er plads til rap eller hiphop i X-factor.
Ja - det er lidt spøjst, da musikken under alle omstændigheder spiller 2. violin i det program - so to speak.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mathilde er mit bud. Det må blive hende eller Alma som vinder.
Ilona er også dygtig. Men jeg syntes at Blackman havde ret i deres ophedede diskussion.
Ilona har til gengæld en fantastisk stemme. Så at hun sætter det hele på plads i næste X-factor, vil jeg ikke udelukke.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Kimex skrev: Ilona har til gengæld en fantastisk stemme. Så at hun sætter det hele på plads i næste X-factor, vil jeg ikke udelukke.
Ja hun har, men omvendt Blackmann, så kan Ohland ikke finde ud af at bruge den i en ordentlig produktion.
Jeg synes at både Ohland og Ankerstjerne er låst for meget i nutiden. Blackmann er tidløs.
Ligeledes fatter jeg heller ikke at Magnus og Aksel kører viralt :shock: Har vi ikke hørt på boybands sangere siden start -90´erne?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De får lige et par uger mere at øve sig i.. :)

Jeg har iøvrigt tilladt mig at rette trådens titel, så det er lettere at finde tråden fremadrettet.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Efter genstart af X-factor hælder jeg mere og mere til Emil.
Blackmanns to piger kan synge godt, men Emil kan virkelig indtage hele scenen. Det er vel osse X-factor?
Og så med en fed produktion af et nummer fra min tid, tak Blachmann :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Emil bør vinde - der er rigeligt med sanglærker - iøvrigt var det synd ilona røg hjem hun var den bedste af lærkerne

Medlemsavatar
Zolon
Medlem
Indlæg: 49
Sted: København S

Indlæg af Zolon »

Ilona har en stor stemme og burde være endt i finalen. Jeg tror hun røg ud pga. aftenens sangvalg. Desværre troede Oh Land at Danmark var klar til Balkan Box. Og det var Danmark ikke. Slet ikke i en "pop-konkurrence".

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Zolon skrev: søn 17. maj 2020 17:09 Ilona har en stor stemme og burde være endt i finalen. Jeg tror hun røg ud pga. aftenens sangvalg. Desværre troede Oh Land at Danmark var klar til Balkan Box. Og det var Danmark ikke. Slet ikke i en "pop-konkurrence".
hun var på min liste :)

Nyt svar