The Pedal Movie

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Sted: På kanten

The Pedal Movie

Indlæg af SustainerPlayer »

The Pedal Movie: Official Trailer | Reverb Feature Documentary

For the first time ever, the story of guitar pedals and effects will be told by the people who make them and the artists that use them. Coming this summer, The Pedal Movie—Reverb's first-ever feature-length film—will dive into the culture of pedals and tell the story of how a small industry grew from a handful of companies into the galaxy of different makers building pedals today.

Visit the Pedal Movie homepage on Reverb to learn more and keep up with news about the documentary: https://bit.ly/39zZfGa

Follow The Pedal Movie on IG: @thepedalmovie

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja det bliver spændende!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Introskærmen til dette gode interview hinter af, at det hører til i denne tråd.

Mike Beigel om Mu-Tron, hans historie med elektronik, forskellige effekter, samarbejde med Electro Harmonix og meget andet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

En mere, lidt snak om "boutique" begrebet:

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator

Indlæg af the songcabinet »

Oj, det er fedt! Reverb laver virkeligt gode ting, jeg husker også deres Motown video oma. Glæder mig til denne.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

Filmen er nu færdig, og kan lejes/købes (?!) via Google og iTunes, evt. andre steder. Folk fra Europa, Brasilien m.m. brokker sig over ikke at kunne se den, og Reverb giver et standard svar om at de arbejder på at gøre den mere tilgængelig.
https://reverb.com/page/the-pedal-movie

Herunder følger videoer jeg har villet poste i tråden, muligvis i kronologisk rækkefølge.

Nyt svar