What's the deal with Jacob Collier

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

What's the deal with Jacob Collier

Indlæg af Hald »

Han (Jacob Collier) er over alt lige nu, han er sikkert dygtig, jeg ved det ikke, han er lidt for mærkelig for mig, og jeg syntes ikke at han synger videre godt.

Men hvad er der sket siden internettet pludselig elsker ham, hvad har jeg overset?
Senest rettet af Hald lør 23. nov 2019 16:41, rettet i alt 1 gang.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Han er et superhumant musikalsk talent. Hans evne til at forstå og synge harmonier, det går langt uden for vores vestlige musikalske system og hans fornemmelse for rytme er fuldstændig overjordisk. Når det er sagt, så syntes jeg han bruger dit enorme talent til at skrive ret kedelig musik.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Kunne ikke have sagt det bedre selv. Vi som menneskehed skal bruge hans forståelse for musikken på at rykke vores egen. Og så er han bare en super cool dude. Prøv at søge på Jacob Collier explains music theory eller June Lee og Jacob Collier
skriver noder

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kunne godt fornemme at hans teori er på plads, og også at han har nemt ved det, men bare fordi mekanikeren kender motoren og bilen ned til mindste detalje, bør han måske ikke kører den på det niveau.

Jeg har spottet at han arrangerer nogle vilde harmonier, men bare fordi han kan det bør han måske ikke selv synge dem, lidt ligesom en musiklærer der lyder af prut.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Er enig med dig i hans musik men ikke i hans vokalkvalitet. Men hvorfor skal man forbyde mennesker at lave musik?
Jeg har aldrig mødt nogen, som forstår musik på hans måde, så som sagt, skal vi jo bruge hans interviews og forelæsninger på selv at udvide horisonten. Hans teori er på plads men han laver ikke musikken for teoriens skyld.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hmmmm... Har aldrig hørt om ham før. Det kunne da være der skulle søges lidt på sagen. :-D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har bemærket navnet, men tænkte han lavede smykker.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Han er åndssvagt dygtig. Men det jeg har hørt af ham lyder som om, at det eneste han rigtig vil fortælle mig med sin musik er, hvor dygtig han er. Og så bliver det ærligt talt lidt uinteressant.
Det samme kan jeg nu i øvrigt også sige om en hel del anden musik.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Kender ham ikke, men folk må vel synge/spille det de vil og blive berømte. Så kan man lytte eller lade vær´
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hugo skrev:... men folk må vel synge/spille det de vil ...
Nej. Det er sørme noget vi beslutter i trådene her på Lydmaskinen. Ellers ender det i det rene anarki.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

SustainerPlayer skrev:
Hugo skrev:... men folk må vel synge/spille det de vil ...
Nej. Det er sørme noget vi beslutter i trådene her på Lydmaskinen. Ellers ender det i det rene anarki.
Nårh ja, det tænkte jeg ik´ lige over :censored:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

SustainerPlayer skrev:
Hugo skrev:... men folk må vel synge/spille det de vil ...
Nej. Det er sørme noget vi beslutter i trådene her på Lydmaskinen. Ellers ender det i det rene anarki.
:lol: :dollargrin: PRÆCIS!!!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Har det på samme måde.

Han virker meget vidende om harmonier osv., men musikken vækker ingen følelser. Kedelig musikalsk onani.

Jeg fornemmer mange respekterer hans teknikalitet og måske kan inspireres positivt af den del, men er der nogle der vitterligt også synes det er god musik?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Nu har jeg så hørt noget af det han laver. Absolut en dygtig mand og alt er vel arrangeret, men hold da kæft hvor er det kedeligt. Men kan han glæde nogle, er det fedt..:)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SustainerPlayer skrev:Har bemærket navnet, men tænkte han lavede smykker.
Nu har jeg også hørt noget. Så jeg havde ret.

Store vulgære "se mig" smykker.

Jeg vil hellere høre "Nevermind"-albummet på konstant repeat og vælte på cykel dagligt end at bruge mere tid på det. YMMV. :)

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Her er en interessant forklaring der gav mening for mig - det må dog give problemer i livesituationer tænker jeg:


Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Jeg tænker bare han skulle lave en soloklaver-plade med standards. Er enig med jer andre i at hans evner er fabelagtige men hans materiale kedsommeligt.


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Grammy 2020 skrev: Best Arrangement, Instrumental or A Cappella
“Moon River,” Jacob Collier, arranger (Jacob Collier)

Best Arrangement, Instruments and Vocals
“All Night Long,” Jacob Collier, arranger (Jacob Collier featuring Jules Buckley, Take 6 and Metropole Orkest)
Så der er håb, selv hvis man laver kedeligt musik der ikke lyder fantastisk kan man godt have success.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hald skrev:
Grammy 2020 skrev: Best Arrangement, Instrumental or A Cappella
“Moon River,” Jacob Collier, arranger (Jacob Collier)

Best Arrangement, Instruments and Vocals
“All Night Long,” Jacob Collier, arranger (Jacob Collier featuring Jules Buckley, Take 6 and Metropole Orkest)
Så der er håb, selv hvis man laver kedeligt musik der ikke lyder fantastisk kan man godt have success.
:lol:
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hald skrev:
Grammy 2020 skrev: Best Arrangement, Instrumental or A Cappella
“Moon River,” Jacob Collier, arranger (Jacob Collier)

Best Arrangement, Instruments and Vocals
“All Night Long,” Jacob Collier, arranger (Jacob Collier featuring Jules Buckley, Take 6 and Metropole Orkest)
Så der er håb, selv hvis man laver kedeligt musik der ikke lyder fantastisk kan man godt have success.
Haha

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Jeg kendte ham ikke af navn, men kunne genkende hans ansigt. Hans video om musikteori er ret underholdende, især den sidste halvdel med Herbie Hancock.

Microsoft Certified og Apple fanboy!

Nyt svar