Nyt track (første track) idéer, forslag til udgivelse

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Nyt track (første track) idéer, forslag til udgivelse

Indlæg af SAPPY »

Hej alle,
Jeg har lavet et track og det er mit første track som jeg synes er i så god kvalitet at det kan komme 'ud i verdenen'

Det er dog et cover nummer 'Up, Up And Away' originalt fra 1989 med bandet The Beloved. Jeg har fået grønt lys af sangskriver og artist Jon Marsh som er hovedingrediensen i bandet, og tænker så at jeg gerne vil udgive sangen. Jeg har også lavet et remix af nummeret og et par andre som jeg kender er også igang med at remixe tracket.

Jeg kunne godt bruge lidt input fra de af jer herinde som har haft hovedet i maskineriet og/eller dem der ved noget som jeg evt. kunne bruge mht. at udgive min sang (med remixene)

Alle råd er meget meget velkomne :-)

Det jeg har er nogle rå filer som er klar til mastering. Jeg kender flere som kan mastre så resultatet bliver fint, men jeg ved selvfølgelig godt hvem der herinde kan gøre det for ussel mammon så det bliver spitzen klasse, og det er også med i mine overvejelser selvfølgelig. Jeg har bare ikke så mange penge til det her projekt, så jeg ved ikke helt hvad jeg gør endnu og hvordan jeg vil bruge de penge der skal spenderes (der er ikke sat et specielt beløb af).

Jeg er også tvivl om, om jeg skal få presset nogle fabriks CD'er som jeg kan sælge til de personer som kunne være interesseret og evt. til fans/samlere af The Beloved som måske gerne vil købe cover tracks/versioner af deres favorit band :-) ...hvor kan jeg evt. få lavet sådanne CD'er (CD-R?)

Vinyl er såååå cool, men det tænker jeg vil blive for dyrt?!

Så er der det med at udgive digitalt, det har jeg heller ikke prøvet før....hvad kan jeg gøre, hvad skal jeg gøre....eller ikke gøre?!

Jeg har en god bekendt der ejer et lille svensk label jeg kan udgive igennem og kender nogle der er med i et lillebitte label i USA....det er helt nede i det små, men nogle idéer til hvad jeg kan/skal/skal ikke gøre der?! ....er der feks. begrænsning på hvor mange steder man kan udgive sin sang/remixes?!

Hvad kan jeg gøre for at få mit nummer spillet i feks radioen osv. (ja grin bare, men det kunne da være fedt hva' ??) ....måske få nummeret på en compilations cd/udgivelse er noget ...?!

Her er en snas af sangen, håber I kan li' hvad I hører. Sig det gerne og også gerne hvis I ikke kan lide det, kun på den måde får jeg noget positiv/negativ kritik :-)
Lydmaskinen (snas).mp3
(733.39 KiB) Downloadet 37 gange
vh Flemming

PS:
Hvis der er nogle herinde der kunne være friske på at lave et crispy (gerne 'moderne') remix kan jeg tilbyde, hvis jeg finder det godt nok, at det kommer med på en udgivelse hvis det bliver udgivet....kan tilbyde at hjælpe gratis den anden vej hvis det kunne være interessant :-) ....anyway kontakt mig evt. på f.jensby@mail.tele.dk for remix kit eller hvis der er andet, mange tak! :-)

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Jeg syntes det er ret fedt, hvis vi ser bort fra, at -> bund, trommer er ret fladt. Der mangler karakter og en anden mixning på trommerne, sikkert også bassen. Mellemtone og top fungere til gengæld noget bedre. Hvem er det som synger, for det er ret fedt?!

Lyttede også til orignalen, som er lækker. Som dig Flemming, er jeg er ret vild med The Beloved.

Jeg ville glemme alt om CD'er, da det ikke dur mere. Det er ren streaming og downloading i dag. Du kan jo sagntens selv udgive det, men det koster lidt knapper. Hvis du kan finde noget god distribution af tracket, så ville det måske også være en vej. Rent økonomisk, vil der sikker ikke være meget forretning i det, medmindre du kan skabe en perle af af track + remixes, der bliver taget op af diverse DJ's / radioer osv.

Original tracket tror jeg ikke har været noget hit. Så det er spørgsmålet, om man kan dreje det til et hit. Melodien er iørefaldende, men for 90'erne... som jeg elsker hehe :D

Jeg vil gerne prøve at hjælpe med mastering / remix, hvis du er interesseret. Jeg savner at lave noget remix halløj, noget musik... :-)
Så ikke hele min hverdag går op i IT og uddannelse

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Fedt SLL, tak for dine øjne på dette, og det er da dejligt at høre du har travlt og kan jeg hjælpe med lidt der afviger positivt så er jeg frisk....

Lyder måske let fesent, men det er ikke meningen at jeg skal lave penge på dette.....ikke dette første track. Der er så mange (nye) ting jeg skal tage stilling til.....får frivillig hjælp fra en sangerinde og en tegner der vil hjælpe med noget artwork, og der er flere remixere der er igang med at remixe også på vennetjeneste basis (har hjulpet rigtig mange med tiden)...hvis projektet mod forventning kommer til at give noget mønt, deler jeg glædeligt ud af kontanterne......dette er en 'lærings-runde' hvor jeg suger til mig af erfaring og oplevelser og måske kan få nogle forbindelser, hvis jeg måske med tiden vil producere et album :-)

Har desværre ikke finanserne til at smide det hele over til de profesionelle, så din hjælp SLL vil jeg med glæde ta' imod....

Vil da være konge med et SLL remix på min udgivelse ;-)

....jeg skriver lige til dig, tak igen :-)

Nyt svar