Radio Loud

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Re: Radio Loud

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev:Men holdet bag har alle døre åbne, specielt Frederik Cilius.
Var det ikke også ham som lavede Finn Fez forbi? :-P Jeg syntes de minder lidt om hinanden.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Mike-air skrev:
Morten B skrev:Men holdet bag har alle døre åbne, specielt Frederik Cilius.
Var det ikke også ham som lavede Finn Fez forbi? :-P Jeg syntes de minder lidt om hinanden.
Præciiiis :-D Det var vist det første man så med ham. Hvad fa'en var det nu det program hed? Han havde også andre roller. Det var vist sammen med Langeberg så vidt jeg husker.

Det er klart sjovest hvis man er vokset op i trekantsområdet og har set en hel del "kaffe med kurt" på tv syd :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Morten B skrev: Præciiiis :-D Det var vist det første man så med ham. Hvad fa'en var det nu det program hed? Han havde også andre roller. Det var vist sammen med Langeberg så vidt jeg husker.

Det er klart sjovest hvis man er vokset op i trekantsområdet og har set en hel del "kaffe med kurt" på tv syd :-D
Jeg har kun set Finn Fes Forbi :-D Men manden er jo talentfuld som bare pokker!

På folkemødet sidder han og giver den som kirsten birgit, live transmitteret i en dialog med Morten Messerschmidt, og han formår bare at komme med den ene verbale øretæve efter den anden i en totalt random samtale. Han tænker satme hurtigt- og han ved 100% hvad han snakker om, når det gælder politik mm. Vildt imponerende dude.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og så er han uddannet som klassisk klarinetist - gennemgået DR'S "satire skole" (eller hvad det nu hedder), vært på DR P2 Radio og holdkaptajn i Den Klassiske Musik quiz. Skuespiller i eget show og film - og en gennemført fin fyr, som det altid er super hyggeligt at være i selskab med. Det er meget svært ikke at være imponeret.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

the green 9 skrev:Billede
Midnight Caller? "En stemme i natten" hed den på dansk...
Senest rettet af MarkBass lør 26. okt 2019 14:53, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator

Indlæg af the songcabinet »

Jeg synes det er en dejlig fornyelse at politisk snakkeradio for de få, bliver byttet ud med kulturradio for flere, og at man prioriterer de unge og bredere, fremfor den øvre middelklasse der var hovedsegmentet for 24/7. Det giver god mening her.

Håber så bare at formatet ikke bliver en sovepude. Det er let at lave, men skide svært at lave godt. Der skal man på 110%.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Værter som Jacob Hingsley og Puty Pie? Går ud fra at de mener Jacob Hinchely og PewDiePie. :roll:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

the songcabinet skrev:Jeg synes det er en dejlig fornyelse at politisk snakkeradio for de få, bliver byttet ud med kulturradio for flere, og at man prioriterer de unge og bredere, fremfor den øvre middelklasse der var hovedsegmentet for 24/7. Det giver god mening her.

Håber så bare at formatet ikke bliver en sovepude. Det er let at lave, men skide svært at lave godt. Der skal man på 110%.

Hvordan ved du, at den øvre middelklasse var hovedsegmentet?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Ja det er jo svært at vide, når det kun er den gruppe som bliver hørt i debatten, hvis man da ikke har været med i Vild Med Dans, Bagedysten eller har vundet et stort sportstævne og dermed kommer til orde :) Så man må da formode at målgruppen er middelklassesegmentet. De kender jo ikke rigtigt til andet i DR.
Bla. derfor glæder det mig rigtigt meget, hvis de unge får en platform via Radio- Loud :-D

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator

Indlæg af the songcabinet »

Graceville skrev:
the songcabinet skrev:Jeg synes det er en dejlig fornyelse at politisk snakkeradio for de få, bliver byttet ud med kulturradio for flere, og at man prioriterer de unge og bredere, fremfor den øvre middelklasse der var hovedsegmentet for 24/7. Det giver god mening her.

Det vurderer jeg, uden at have brugt 2år på at samle data og analysere dem for skatteborgernes penge, ud fra et kort blik på det øverste højre hjørne af Minerva modellen (livsstilsanalyse) sammenholdt med min erfaring med temaerne på 24/7 når jeg har lyttet med i bilen ved lejlighed :lol:

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Holger skrev:Der er der noget med gaming :-D Og det ligger på et godt tidspunkt, nemlig kl. 14:00. Bare synd de unge ikke aner hvad radio er (eller TV for den sags skyld) og kun ser YouTube og hører Spotify.
Ja netop. Men så må der smides reklamer på youtube :D

Jeg har ikke hørt radio siden 1985, da jeg fik min C64 og begyndte at høre computermusik...
Det er kun noget som er i biler og på lange ture :D

Default avatar
DanF
Medlem
Sted: Østjylland

Indlæg af DanF »

Nattevagten vil leve videre på Radio4, Det Vi Taler Om på en indtil videre ikke specificeret platform.
RIP 24syv, jeg har haft så mange gode oplevelser med dem. Vil nu dedikere mine (heldigvis få) politiske diskussioner på at vende folk bort fra S og DF.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg faldt over det her:
Projektmageri.
Forskellen på en projektmager og den typiske person med engagement og gode ideer er følgende:
Projektmageren ser nogle penge, der er "up for grabs" og regner baglæns fra tildelingskriterierne.
Den kreative har en ide og ser et udbud. Hvorefter hun eller han prøver at få ideen så frelst, som muligt, forbi de formelle krav.
Hvis man ikke opfinder en mekanisme, der kan skelne det døde og uopfindsomme projektmageri fra de kreative visioner, vil projektmagerne altid vinde.
Fordi det simpelthen er mere effektivt at regne baglæns uden omtanke for indholdet, end det er at forsøge at redde den gode idé fra diverse benspænd i udbudsmaterialet.
...hmmm???? Det er Politikeren Henrik Dahl.

--sd

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Spot on, Søren.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem

Indlæg af Søren Dyhr »

Mike-air skrev:Spot on, Søren.
Men til gengæld er der lidt den stemning som en tidligere FBI chef sagde om sine ansatte, hvis han ikke havde dem ansat, så ville de turnere rundt i landet og røve banker. Jeg kan se at meget af knopskydningen i undervisningsverdenen ... her i hovedstaden personificeret af TEC og Next - også er skruet sådan sammen.

Mine egne erfaringer er med IT hos TEC og Event tekniker hos Next. Man søger at smøre fagligheden tyndest muligt ud, for at nå flest sponsorer af grej til undervisningen, uden smålig skelen til at der stort set ikke er afsætning på elevernes manglende kvalifikationer hvis disse skulle stå alene.

Kan det være rigtigt at vi skal have en klasse af visionsløse, der pr. automatik hæver den dobbelte hyre af en faglært - som bemander Potemkin kulisse efter Potemkin kulisse, uden nævneværdig ansvarsfølelse for at det faktisk ikke på et overordnet plan giver den tilsyneladende vækst og knowhow der bliver stillet i udsigt?

Optaget til generalistiske og diffust definerede læreplaner, omfatter vel mindst omkring 85% pr. årgang nu om dage. Med den kedelige effekt at det ligner en rock koncert hvor man for at kunne se - må stå på tæer, men hvis de forreste rækker allerede står på tæer ... skal de der står bagved også op på tæer, for at se lige så lidt.

Det beskæftigelses industrielle kompleks, har stillet sådanne kulisser op siden oliekrisen i 1973, og er blevet rigtigt ferme udi denne uædle kunst, og sluger i hvert fald 50 miliarder årligt over finansloven, på sådanne narrestreger.

--sd

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Henrik Dahl kan faktisk sige noget klogt :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Berlingske Media overtager visse programmer fra 24/7

https://www.dr.dk/nyheder/kultur/berlin ... programmer
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem

Indlæg af Graceville »

Søren Dyhr skrev:Jeg faldt over det her:
Projektmageri.
Forskellen på en projektmager og den typiske person med engagement og gode ideer er følgende:
Projektmageren ser nogle penge, der er "up for grabs" og regner baglæns fra tildelingskriterierne.
Den kreative har en ide og ser et udbud. Hvorefter hun eller han prøver at få ideen så frelst, som muligt, forbi de formelle krav.
Hvis man ikke opfinder en mekanisme, der kan skelne det døde og uopfindsomme projektmageri fra de kreative visioner, vil projektmagerne altid vinde.
Fordi det simpelthen er mere effektivt at regne baglæns uden omtanke for indholdet, end det er at forsøge at redde den gode idé fra diverse benspænd i udbudsmaterialet.
...hmmm???? Det er Politikeren Henrik Dahl.

--sd
Efter at have hørt på Henrik Dahls studentikose forstemmende common sense ævl i flere år, kan jeg næppe tro, at det er en tanke der er groet i hans egen baghave.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem

Indlæg af Søren Dyhr »

Graceville skrev: Efter at have hørt på Henrik Dahls studentikose forstemmende common sense ævl i flere år, kan jeg næppe tro, at det er en tanke der er groet i hans egen baghave.
Nej det virker mere Dennis Nørremark'sk ....

--sd

Medlemsavatar
Graceville
Medlem

Indlæg af Graceville »

Det er vel sociologers fornemmeste opgave at vejre trenden, eller ligge lige i slipvinden af den.

Det er sku fedt nogle af programmerne fortsætter.
Kommer måske til at savne Aflyttet & Det Røde Felt, hvilke jeg ikke tror der er nogen der realistisk set vil/kan huse.

Hvis det skulle være sådan at nogen (Kim Kristensen, Mette Bock & andre), tænkte de fik skovlen under kritisk journalistik, så må de sidde tilbage med samme følelse som, da man lukkede hashboderne på Cristiania, hvorefter salget knopskød i hele byen fra Nørrebroparken til Mozarts Plads. Nu kommer der en hel ISIS hær af irriterende journalistik i dobbelt tempo.

Har åbenbart behov for at rante i dag, finder selv ud.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator

Indlæg af Mike-air »

Graceville skrev:Hvis det skulle være sådan at nogen (Kim Kristensen, Mette Bock & andre), tænkte de fik skovlen under kritisk journalistik, så må de sidde tilbage med samme følelse som, da man lukkede hashboderne på Cristiania, hvorefter salget knopskød i hele byen fra Nørrebroparken til Mozarts Plads. Nu kommer der en hel ISIS hær af irriterende journalistik i dobbelt tempo.
Det håber jeg virkelig du har ret i.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg har ikke behov for "natteværter" til at "holde mig i hånden" om natten. Det er jo der jeg laver musik. Det er mit vindue ud til verden. Det skal ingen dabbe af med. Jeg kunne godt høre at der var noget godt i 24-7, ca. 10 % Den var en Københavnerkanal, hvilket osse var grunden til at de ikke ville flytte. Ikke landspolitisk, nej, Københavnspolitisk.
Jeg ænser ikke at den er væk. Derfor skal det stadig forgå på en ordentlig måde, uden politisk indblanding, og alligevel ikke. Sendetilladelser sorterer under os allesammen, og dermed de folkevalgte, og de udvalg de måtte nedsætte.

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Hvad betyder det, når folk siger at det er en københavner kanal?eller københavner politisk? Jeg har hørt meget 24/7 de sidste 8 år, og jeg kan ikke høre det. Men det kommer måske osse an på, om man har lyttet til 24/7 som afveksling for radio Skive eller P3.

Nyt svar