Logo-design

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Re: Logo-design

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:Du behandles fuldt ud ligeværdigt - du får flere svar end noget andet medlem i dette forum og fra langt de fleste fuld af respekt og (mig undtaget) tålmodighed. Med eller uden diagnose - jeg synes, at du klynker og du får ikke høvl - du får kommentarer med udspring i din stil.
Du kan da ikke komme uden om, at du i tråd efter tråd altid - efter lange spørgerunder - vælger at "forsvare" dig med dit eget. Derfor er jeg 100 procent enig med Hald - det er jo et fastlåst mønster, du følger i tråd efter tråd. Nu er det din logo-tråd - og jeg spørger dig.....hvad forventer du egentlig af de fine mennesker, der prøver at besvare dine spørgsmål? At alle skal råbe hurra og rose dig? Det kommer ikke til at ske for nogen af os på noget tidspunkt i livet. Accepter at vi er forskellige - også hvad angår smag - lad være med at bruge tid på at håbe på, at alle synes du er "the shit"....den behandling er der INGEN, der får. Hvis du vil være i et kunstnerisk miljø, så "get used to it" - man vurderes og måles og den eneste "dommer" er dig selv. Du kan søge råd hos Jesus, Budda, Allah eller hvad ved jeg - men de kan heller ikke besvare dit ønske om en endegyldig sandhed.....vi taler om levende mennesker med forskellige holdninger til tingene. Og der har du dit svar.
Endnu engang: Tak gs-dk, for din tålmodighed.

Nu spørger du om hvad jeg forventer af folk herinde:

Jeg forventer først og fremmest konstruktiv kritik, men det indebærer også at jeg får at vide hvad der fungerer - så jeg ikke ændrer det, som fungerer bedst for hovedparten.

Noget i stil med: "Dette kunne du gøre anderledes ved bla. at blablabla... osv." samt "Det du gør her med dit og dat fungerer rigtig fint, bliv ved med det, men det bliver bedre hvis du dropper A og B osv."

Det skal retfærdigvis siges, at den slags kritik, som ovenstående som jeg efterspørger, også er hovedparten af den kritik jeg har fået gennem årene.

Ang. logo må jeg gå i "tænkeboksen" igen.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Så lad os lige repetere - du får en masse konstruktive ting at vide i denne tråd - du vælger at gå den vej - du taler med et andet menneske, som anfægter vejen, du er gået......konsekvens.....du er bombet tilbage til starten af din tråd og dit indgangsspørgsmål. Altså en tur i musehjulet igen. Du HAR jo ændret på det som nogle ikke syntes fungerede - i en konstruktiv debat. Du skal droppe med at ville behage de mange (hvad du jo iøvrigt gjorde) men - og jeg løber også rundt i dit musehjul - gøre det DU synes er det rigtige. Det er den eneste måde, at du vil kunne opnå respekt for dit arbejde. Gode råd er altid velkomne men det er vigtigt at vide, at det er dit valg i den sidste ende. Nu går du i tænkeboks.....igen......du spilder tiden i den boks, for du får ikke noget rigtigt svar.
Jeg kender nogle piger, som dyrkede håndlæsning på den måde, at de opsøgte forskellige håndlæsere indtil de fik det svar, de håbede på.....kender du fornemmelsen?:)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Hvordan får man en violin (eller bratsch) til at ligne en hellebard (eller omvendt)?

Mit hovede er fuldstændigt tomt for idéer til hvordan jeg gør det.

Jeg søger noget inspiration.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem

Indlæg af MrBacon »

mediumaevum skrev:Hvordan får man en violin (eller bratsch) til at ligne en hellebard (eller omvendt)?

Læg et hellebard billede ovenpå et billede af en violin og skær billidet af violinen til efter hellebarden, så du ender med en "udskåret" violin, der er formet som en hellebard.

Billede
Det er en hellebard, ikke? Det ligner lidt som noget af formen på en violin.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

MrBacon skrev:
mediumaevum skrev:Hvordan får man en violin (eller bratsch) til at ligne en hellebard (eller omvendt)?

Læg et hellebard billede ovenpå et billede af en violin og skær billidet af violinen til efter hellebarden, så du ender med en "udskåret" violin, der er formet som en hellebard.

Billede
Det er en hellebard, ikke? Det ligner lidt som noget af formen på en violin.
Hm... ja. Det må jeg lige prøve.

Jeg tænkte sådan lidt i retning af at bladet på hellebarden f.eks. på mit logo, kunne være violinen, og evt. kunne skaftet være... buen?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Men det bringer mig videre til kernen i mit spørgsmål:

Det er jo en hel "videnskab" at lave 2D-logoer.

Det er jo noget grafikeruddannelsen går ud på. Nu har jeg ikke mulighed for at tage en grafikeruddannelse, heller ikke online, men findes der ikke nogle tutorials på ca. 1 times længde på youtube (som I har kendskab til) som fortæller om teorien bag logodesign? Den praktiske udførsel er jeg helt med på. Kan sagtens bruge GIMP/Blender.

Men mangler teorien.

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

improviserede lidt

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

derermusikanten000 skrev:improviserede lidt
Ser godt ud!

Jeg har også leget lidt med min idé.

Den skal være i ren sort-hvid.

Synes ikke rigtigt min idé "fungerer"...

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Kan du ikke bare lave et kryds med den du har og en violin?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

lakris skrev:Kan du ikke bare lave et kryds med den du har og en violin?
Selvfølgelig.

Nogle kan ikke se skoven for bare træer.

...jeg kan ikke se logoet for dets elementer!

Nyt svar